Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Tankpluggen... Op de "69er kwam ik 1 plug, een kleinje, tegen om af te tappen. Gisteren zag ik bij de "73 auto nog een behoorlijk grote daarnaast zitten, met binnenzeskant en zo groot als de plug in het carter. Waar is die dan voor? Doorspoelen misschien..?
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Misschien ter voorberieding op de B20E
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
wel even aan gedacht maar dan zou de leiding ad onderzijde hangen, beetje link wel...
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:[Hint] Word het na al de noeste arbeid niet weer eens tijd voor een totaalplaatje van de auto? ;D [/Hint]
...vooruit dan maar, even "ge-mobielt"...
...zoekt de verschillen...
...kontje...2e spatlap hangt r nu ook aan...
...vandeweek deze terug gevonden...was een tas, werd een kussentje... (oh en die supertuigspeakertjes is camouflage..!)
Helaas is de "bonk" onder de achterbank nog niet weg, en de "kouwe" bougies was ie vergeten te bestellen... take 2...
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Zag die link van Marktplaats (die niet werkt) ??? over de stuurbekrachtiging.
Ik heb ook al een keer naar het verhaal van de corsa c gekeken. Maar helaas heb ik nog niemand gesproken over echte ervaringen.
Was het die man uit Veghel die bij langs is gegaan?
Overigens is een 164 set heel goed te doen in een 144. Qua verlies van motorvermogen durf ik wel mijn twijfels te zetten. Als ik kijk hoe slap mijn snaar stond in de gele 144 met die set dan zal dat allemaal wel meevallen.
Voor mijn amazon project lijkt de corsa set een oplossing maar graag kom ik iets beter beslagen ten ijs. Hoewel iemand de eerste moet zijn natuurlijk!!!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
skidje schreef:Zag die link van Marktplaats (die niet werkt) ??? over de stuurbekrachtiging.
Ik heb ook al een keer naar het verhaal van de corsa c gekeken. Maar helaas heb ik nog niemand gesproken over echte ervaringen.
Was het die man uit Veghel die bij je langs is gegaan?
Overigens is een 164 set heel goed te doen in een 144. Qua verlies van motorvermogen durf ik wel mijn twijfels te zetten. Als ik kijk hoe slap mijn snaar stond in de gele 144 met die set dan zal dat allemaal wel meevallen.
Voor mijn amazon project lijkt de corsa set een oplossing maar graag kom ik iets beter beslagen ten ijs. Hoewel iemand de eerste moet zijn natuurlijk!!!! 
Ik zou um even bellen (06-10787590), hij was hier met een erg mooie babyblauwe Amazon, en daar zit zijn spul in. Op het V44 forum kun je ook een aantal mensen vinden die eea op basis van een op Ebay gekochte set hebben uitgevoerd, is feitelijk hetzelfde want men "kijkt het van elkaar af" .
Ik wil juist een stuurbekrachtiging die
niet toerental afhankelijk is, bovendien lekt dat spul wel eens en ik heb geen zin in al die extra "zooi" aan de motor. Als r iets op komt is het een compressor... (oh, daar gaat de verrassing...
http://www.vclassics.com/hiperf3.htm ) Juist op de snelweg heb je er weinig aan en dan staat de boel juist volop te pompen, en das energie voor niets, en slijtage voor niets...
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
B23 hangt er nog niet in. Dat is omdat ik nog bezig ben met een beetje bodywork op te lappen. Maar dat is dus al een aardig avontuur voor me. Die b23 erin hangen is voor mij dan weer niet zo'n probleem. Motorentechniek (scheepsdiesels) is m'n vak dus van een automotortje word ik niet bang. Maar goed, het plaatwerken gaat steeds beter en de rest van de autotechniek komt ook wel als ik topics als deze door kan lezen.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
tis nou net het plaatwerk waar ik voorlopig weinig tot niets aan hoef te doen... Nu heb ik enkele mndn trug het blok en bak gewisseld, ik merk wel, wat ik "vroeger" noodgedwongen moest doen , nu behoorlijk meer tijd kost. Geen ide waar de weerstand vandaan komt maar om 1 of andere reden...
Feitelijk, en das ook uit ervaring, als je met 2 personen bent die er allebij enig sjoege van hebben gaat het veel sneller en "makkelijker". J jaagt mekaar feitelijk op. En bij mij is het ook nog eens zo, hoe meer je van deze rommel af weet, des te meer maak je je zorgen. Dan rammelt dit weer, dan hoor je daar weer iets, etc. Toen ik in "85 m;'n 1e 142 had reed ik er mee, en als er iets stuk ging, nou ja, halen op de sloop, er op schroeven en rijden weer. Koppakking eruit? De "koffiemelk" aftappen, nw koppakking, kop er op, oude bouten er in, olie der op, rijden weer... no sweat..( geen zweet ) (wel zweed)
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
HÃ
, de postman.... (die tegenwoordig standaard de oprit oploopt als de kap openstaat..) ..met een pakje uit Canada...
oh. tis maar een pook...
...maar wel een buitengewoon fraai stukje werk, wat zou nog beter kunnen (mooier..) , de manchet van alu en dan anodiseren, maar deze uitvoering is netter in de oudere otoos, en de hoes moet r ook op dus blijft r weinig te zien over..
...die ringen, r zitten er een aantal bij, zal r op neer komen dat de bak met ringen r naast komt te staan om eea spelinloos te kunnen opsluiten. Gezien de verschillende opmerkingen op TB zal ik meteen de kortste stand selecteren...
![[Afbeelding: 2540237840102125362S600x600Q85.jpg]](http://inlinethumb40.webshots.com/23207/2540237840102125362S600x600Q85.jpg)
..en dan moet ie r natuurlijk zsm op, nog even niet, stekkertje van de achteruitrijschakelaar is er nog niet en om die (en andere zaken) op een M46 in een 140 te kunnen monteren of wisselen moet je de bak met blok laten zakken anders is r geen ruimte....
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
overigens, ieder z'n hobby (en portemonee.. :'( ) Ik woon id buurt van Gilze Rijen en vanaf de vliegbasis stijgen nog wel eens wat hobby-isten op (die met die andere portemonee) en vliegen vervolgens enkele malen over het dorp en omgeving. Eergisteren was het weer voor het eerst van het seizoen dus de hele collectie werd losgelaten... helaas zat de "spit" r niet bij, komt nog wel, die hoor je r bovenuit...
...bak herrie boven je hoofd, heerlijk..
..helaas krijg ik ze niet dichterbij (ze vliegen ook van je af..)
...duiven, ze snappen het niet.. ze snappen het nooit..
oh en m'n andere favoriet, DC3 zat r ook niet bij, maar dan hebben we het hele spul zo ongeveer wel gehad...
oh well, dan maar weer on-topic, de BPS7HS heb ik r net ingeschroefd, of het het pingelen zal verhelpen weet ik niet maar ut zijn iig de juiste, alleen de klepspeling moet nog van 0.45 naar 0.55. Morgen weer..