Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Volgens mij kan dat op deze manier:
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,5091.0.html

Heb het heel lang geleden eens ingesteld, daarna nooit meer naar gezocht. Was in iedergeval vrij omslachtig.
ok, een uitdaging...

net nog een andere uitdaging gevonden...

[Afbeelding: 2101306350102125362S600x600Q85.jpg]

..komt die niet van een vroege 200?

Edit, nog een auto gevonden met eenzelfde embleem, een US embleem blijkbaar, wel 140
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
nu moet het toch niet gekker worden... >Sad

[Afbeelding: 2679591740102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2010404100102125362S600x600Q85.jpg]

op een finse site voor 85€

[Afbeelding: 2925632660102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Vandaag even gebeld met Info Instruments in Breda http://www.info-instruments.nl/ ivm de tankmeter van het Ralley dashboard. Ik ben daar 20 jr geleden al eens geweest ivm de kmteller van dat ding.

De meters zijn allen VDO en men heeft me net aangegeven dat de VDO tank meter werkt tussen 0 en 180 ohm, of andersom. Andersom tov de standaard tankelementen zal waarschijnlijk al het geval zijn, daar leeg vol is en vol leeg. Daarnaast zal de uitslag van het element nog bepalend zijn. Dus eeerst maar eens een los tankelement aansluiten en eens zien wat ie doet(stekkertje zit op de tank), anders een potmeter met 0-180 ertussen om eens te zien wat dat oplevert. Het lijkt me sterk dat ik 2 gesneuvelde meters heb. Bovendien, zodra op contact gaat ie van niks naar leeg, ergo, het doet wat.

Als idd het element moet worden aangepast of vervangen, dan is het een kwestie van een exemplaar met de juiste weerstand "vinden" die of past, of wordt overgezet op de Volvo voetplaat. In principe zijn die elementen ook VDO dus zou zomaar kunnen dat ie zelfs zomaar mechanisch zo op de tank past.

We snuffelen verder, nu weer verder met het spruitstuk "opruimen"... maarja, je moet af en toe naar binnen om op temperatuur te komen...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Er zijn wel veel verschillende versies. Combinaties van tankzender en dashboardmeter. Ik weet niet wat voor meter ik heb, maar ik heb de zender letterlijk omgebogen om in plaats van 'leeg' 'vol' op het dashboard te krijgen. Ofzo, ongeveer. Ik rijd meestal op gas, maar die meter werkt ook niet 100%. De dagteller is wel betrouwbaar.
aan ombuigen dacht ik dus ook al, kom je snel genoeg achter met een los exemplaar, binnenkort ens doen dus... Dag teller is bij mijn versie, de oudere, een zwak punt. Al eens herstelt maar weer stuk, oh well...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ben trouwens op zoek naar een "mistachterlampschakelkaar" , geen aftermarket en tot "73. Geen idee of die er zijn (geweest) De gele zit er nu op, mogelijk is dat een "standaard" gebruikte schakelaar door de dealers bij montage van een lamp. In de diverse accesoire brochures heb ik nog niets gevonden. Misschien een 2e "demist" schakelaar aanpassen en nog eentje voor mistlampen voor... plek zat..


[Afbeelding: 2657448390102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Het spruitstuk ad binnenzijde opgeruimd, leest materiaal verwijderd en vooral laspitten weggebeiteld. Iemand een mogelijkheid tot glasparelen in de buurt?

...ens even proberen hoe dat er uit gaat zien, deze rail past helaas niet, tenzij de gaten dicht kunnen en vervolgens nieuwe infrezen...

[Afbeelding: 2831047020102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
wat een verademing, z e v e n graden buiten, maar eens begonnen met een houder voor de DIS-ontsteking, men neme een paar bananendozen, lekker dik karton om mallen te maken...

[Afbeelding: 2042537760102125362S600x600Q85.jpg]

...eea komt achterop de rembekrachtiger zodat de kabels lekker dichtbij de bougies komen, zo kort zitten ze ook op de S40...

[Afbeelding: 2093115120102125362S600x600Q85.jpg]

...rechts zie je de tijdelijke locatie van de huidige Lucas unit...

[Afbeelding: 2321710930102125362S600x600Q85.jpg]

...snel naar de smid voor een stuk "blik" , smid was dicht (carnaval...?) , z'n ijzerbak niet Wink Snel naar huis en de maten overzetten en zover mogelijk met de slijptol insnijden...

[Afbeelding: 2913428880102125362S600x600Q85.jpg]

..nog wat vijlen....

[Afbeelding: 2364183190102125362S600x600Q85.jpg]

...wat gaatjes er in en bobines er op...

[Afbeelding: 2173341440102125362S600x600Q85.jpg]

...ff passen weer...

[Afbeelding: 2656009770102125362S600x600Q85.jpg]

...de bevestigingstrip voor op de rembekrachtiger...

[Afbeelding: 2064300160102125362S600x600Q85.jpg]

..heb eea maar gepopt, zwarte verf er over en dan moet het lukken...

[Afbeelding: 2497192590102125362S600x600Q85.jpg]

...alleen nog de horizontale strip pas maken op de rembekrachtiger, mogelijk 1 of 2 randjes "omtikken", het is niet heel dik materiaal. Morgen verder...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
voor de tankmeter moet je eens kijken naar (engelse) kit-car shops.

Daar hebben ze verschillende meters voor in de tank met verschillende weerstandswaarde.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.298 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.959 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.350 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 31.107 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)