Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
Jambon schreef:ik verwacht dat de laswerkzaamheden aan et spruitstuk maz zo'n 100 euri zal zijn (40 p/u zonder bon) ÃÂn als dat idd lukt kan ie op elke B20!
Misschien heb ik het gemist, maar wat is het voordeel van injectie in het inlaatspruitstuk, net vóór de kop ipv. injectie in de kop, zoals standaard in een B20E of F?
Ik heb goede ervaringen in bijmengen van gas vóór het inlaatspruitstuk met deze injectiemotoren.
Als je nog meer B20 E of F inlaatspruitstukken nodig hebt, ik heb er twee over.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
laptoprob schreef:Jambon schreef:ik verwacht dat de laswerkzaamheden aan et spruitstuk maz zo'n 100 euri zal zijn (40 p/u zonder bon) ÃÂn als dat idd lukt kan ie op elke B20!
Misschien heb ik het gemist, maar wat is het voordeel van injectie in het inlaatspruitstuk, net vóór de kop ipv. injectie in de kop, zoals standaard in een B20E of F?
Ik heb goede ervaringen in bijmengen van gas vóór het inlaatspruitstuk met deze injectiemotoren.
Als je nog meer B20 E of F inlaatspruitstukken nodig hebt, ik heb er twee over.
ff naar boven scrollen, ik heb geen zin om deze kop te wisselen en een late B21/23 heeft ook de injectoren in het spruitstuk (zie se serie foto's van de V360). Als die er mee werkt moet het met deze ook lukken.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
DopdeDouwer schreef:Wat betreft die ombouwingen van je spruitstuk; waarom al die moeite? Kun je er niet gewoon een gat in boren, draad tappen en injector erin schroeven. Of ITB's kopen?
(ergens in het topic van Funsdaf staat een beschrijving van het plaatsen van injectors in een B27 of B28, als is dat een heel andere motor)
zoiets....
http://www.tweakit.net/shop/product_info...aber5na0p2
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
![[Afbeelding: worshippy.gif]](http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif)
Wauw, zoiets bedoelde ik ja.
(heb je al een weber of dellorto spruitstuk)
Ik ben er fan van sinds project Mjonir op het volvo850forum, hier een linkje op turbobricks (samenvatting):
http://www.turbobricks.org/forums/showth...p?t=179112
Het geluid alleen al....
http://www.youtube.com/watch?v=ZYCXeMal7bA&translated=1
(isn stiekem ook een stel webers zijn maar ik vond deze op "B20 ITB" (ITB wat ook weer ÃÂ
ÃÂ
n of andere classic-racing-league is ofzo)
Hier een leuke blog van een ITB (league) 142:
http://www.youtube.com/watch?v=ZYCXeMal7bA&translated=1
Wat info van je toekomstig hardwareleverancier:
http://www.bs-autotune.nl/content/view/52/60/
Met tevens een vernietigend oordeel...
Een andere shop:
http://www.haywardperformance.com/
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ben je mal, is me voorlopig veel te duur, wel errug mooi...
Het verhaal van BS ken ik ja, haalde ie ook aan op de infodag, hij had er een behoorlijk harige nokkenas in zitten. Ik vroeg toen nog "waarom heb je geen airbox togepast" vanwege het "wegwaaien" van het gas, had gekund. Valt me trouwens op dat de injectoren in een dergelijke set-up zelfs verder weg zitten, eerst het spruitstuk, daarna de ITB's met injector.
Nee, om te beginnen een aangepast E-spruitstuk, zit in feite de airbox al aan (met een ISTB (integrated single throttle body)

) .
In het stukje van Bert uit Belgique staat ook nog iets over de inlaattemperatuur van de achterste cilinder, da's dan ook mooi opgelost...
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...#msg111032
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Die rood-witte 142 loopt mooi zeg, ik zou het niet durven, 200km+ met m'n 140je. Ondanks de Bilsteins en (iets) kortere veertjes. Volgens mij staat die auto zelfs nog redelijk hoog op de wieltjes ook..!
Die850 is huisvlijt om je vingers bij af te likken
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Iemand al eens elektrisch bedienbare raambediening van een 200 serie in een 140 serie gebouwd? (heb er ook al een topicje voor geopend)
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Pingelen, je maag draait er van om. Ik ben al ff bezig om daar van af te komen.
C nokkenas, staat nu op ongeveer 18-19 graden bij 1500 tpm
geen valse lucht, heb een halve bus remmenreiniger op de draaiende motor losgelaten maar noppes, dus das goed
Stromberg van de originele motor met 60K geschiedenis dus mag mechanisch geen probleem zijn
RON98 in de tank met maar wat toevoeging
watertemp is ok, zelfs wat te laag naar m'n zin
Nog pingelen
wat nog te doen
CO meten, behoort bij deze nokken 3-3,5 te zijn, kan te veel lucht krijgen natuurlijk, te schraal afgesteld
ontsteking testen, de centrifugaal kan vast zitten (geen puntjes meer overigens)
De motor is in principe ok, heeft totdat ie werd overgehangen prima op de weber met deze ontsteking gelopen dus alles wijst naar de stromberg (hoop ik)
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Jambon schreef:De motor is in principe ok, heeft totdat ie werd overgehangen prima op de weber met deze ontsteking gelopen dus alles wijst naar de stromberg (hoop ik)
En die Stromberg is super simpel, dus wat kan daar nou mee zijn. Heb net de filmpjes bekeken die jij gepost had over het afstellen van de stromberg en uitleg van de werking. Kan niet veel aan mis zijn zou je zo zeggen.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
CO naar alle waarschijnlijkheid, hij staat afgesteld op een B20A (filmpjes waren toch voor een SU...?)