Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
trouwens ook de niet originele 55amp Volvo accu vervangen door een 72 amp exemplaar, lekker veel puf en slaat zeker beter aan. Net iets te groot voor de bak, maar waarschijnlijk verhuisd ie naar de kofferbak in zo'n kunststof huis. Staat nu met een sjorband op z'n plek.

Die 55amp is over te nemen overigens, op zich nog goed, anders gaat ie met LED lampjes in de garage...

ÃÂn met het plaatsen van de Kenlowe fan meteen de vaste fan met afstandbus van de pomp afgehaald, poelie zit nu met kortere boutjes op de pompflens. Wat een ruimte meteen..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ziet er goed uit!
Groeten, Boele
Jambon schreef:Dag heer Dop, het is in dit geval voor de benzine injectoren, en die moeten dicht bij de kop zitten èn er naar toe wijzen, het aluminium is maar 2,5 dik dus gaat niet lukken. Je kunt op de foto van het 360 spruitstuk de aangepaste vorm zien. De LPG verstuivertjes vinden met M6 een plekkie in de flens.

ITB's zijn prijzig en bruin trekt dat voorlopig niet.
Ok dat had ik er niet uit opgemaakt, vooral omdat je schreef dat je een B20E inlaatspruitstuk ging gebruiken. Ga je in de originele injectiegaten dan de LPG injectoren plaatsen, of ga je helemaal niet op LPG rijden? Of heeft een B20E geen benzine injectoren in de toevoerkanalen? (ik hoor in de verte wel een bel luiden maar ik kan de klepel niet in mijn history vinden Smile ).
Zo te zien wordt het B20E spruitstuk al wat dikker bij de flens waarmee hij vastzit aan het blok. Daar zou ik een lekkere blob aluminium op laten lassen en er zelf een injectorgat inboren.
Vervolgens zit je met de injectorrail, de injectoren zitten niet op dezelfde plek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Ok dat had ik er niet uit opgemaakt, vooral omdat je schreef dat je een B20E inlaatspruitstuk ging gebruiken. Ga je in de originele injectiegaten dan de LPG injectoren plaatsen, of ga je helemaal niet op LPG rijden? Of heeft een B20E geen benzine injectoren in de toevoerkanalen? (ik hoor in de verte wel een bel luiden maar ik kan de klepel niet in mijn history vinden Smile ).

[/quote]

Sorry, ik verwar de boel met teveel dingen tegelijk. het wordt LPG en benzine-injectie, draaiend op hetzelfde "brein" van http://www.bs-autotune.nl/ .

Het E of F spruitstuk (heb er 2 kan er 1tje verprutsen) wordt aangepast voor beiden, heb nl geen injectiekop en zit er niet om te springen om die ook nog ff te wisselen.
Marc1970 schreef:Zo te zien wordt het B20E spruitstuk al wat dikker bij de flens waarmee hij vastzit aan het blok. Daar zou ik een lekkere blob aluminium op laten lassen en er zelf een injectorgat inboren.
Vervolgens zit je met de injectorrail, de injectoren zitten niet op dezelfde plek.

klopt, is behoorlijk dik (heeft te maken denk ik met de lengte vanaf het blok, er zit zelfs een steun onder om de boel niet te laten afbreken)

Morgen is de alu-lasser bij de smid in het dorp, eerst even zien op een dik stukkie of het spul een beetje wil, dan zien wat het handigst is. Ik kan zelfs een stuk van de flens mee overzetten zodat het weer 1 vast blok wordt met de injector op de juiste plek. Een stuk oplassen en inboren komt feitelijk op hetzelfde neer want eea moet er toch worden ingezet.

De gallerij is niet zo'n probleem, er zitten al diverse bevstigingspunten op het E spruitstuk, kwest van een "tafeltje" zetten waar eea anvast wordt gemaakt en dan heb je weer de ondersteuning die de injectoren nodig hebben. Voor de LPG ventieltjes welke boven de vernevelaars komen te zitten is ook een steuntje nodig...

Toch lijkt een b20E kop stukken practischer. Je hebt dan ook gelijk het voordeel dat je een hogere compressie hebt (85mm hoog)
Een B20E / F heeft ook grotere kleppen. Zag laatst een dergelijk kopje voor 120euro op marktplaats staan. http://link.marktplaats.nl/296405717 Of even zoeken naar een 145E waar je de kop vanaf kan halen..

(heb trouwens vernomen dat latere b20e / b20f koppen al geharde klepzetels standaard hebben, dus is in het voordeel met lpg.)

Groeten, Boele
Groeten, Boele
Boele schreef:Toch lijkt een b20E kop stukken practischer. Je hebt dan ook gelijk het voordeel dat je een hogere compressie hebt (85mm hoog)
Een B20E / F heeft ook grotere kleppen. Zag laatst een dergelijk kopje voor 120euro op marktplaats staan. http://link.marktplaats.nl/296405717 Of even zoeken naar een 145E waar je de kop vanaf kan halen..

(heb trouwens vernomen dat latere b20e / b20f koppen al geharde klepzetels standaard hebben, dus is in het voordeel met lpg.)

Groeten, Boele

Heb je gelijk in, echter is mijn huidige kop ook nog eens aangepast, dat zou dus neerkomen op een koprevisie en aanpassen, kan behoorlijk oplopen. Ik heb al een hogere compressie (hoeveel weet ik niet) maar is in principe een B20B. Groter kleppen en eea is "opgeruimd" .
Jambon schreef:
Boele schreef:Toch lijkt een b20E kop stukken practischer. Je hebt dan ook gelijk het voordeel dat je een hogere compressie hebt (85mm hoog)

Groeten, Boele

Heb je gelijk in, echter is mijn huidige kop ook nog eens aangepast, dat zou dus neerkomen op een koprevisie en aanpassen, kan behoorlijk oplopen. Ik heb al een hogere compressie (hoeveel weet ik niet) maar is in principe een B20B. Groter kleppen en eea is "opgeruimd" .

Dan is het inderdaad niet zinvol voor je portemonnee! Koprevisie kost ook al snel een slordige 300euro!

Groeten, Boele
ik verwacht dat de laswerkzaamheden aan et spruitstuk maz zo'n 100 euri zal zijn (40 p/u zonder bon) ÃÂn als dat idd lukt kan ie op elke B20!

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.110 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.095 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.757 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)