Topics: 78
Precies hetzelfde verhaal wat ik ook heb meegemaakt.
Ook ik heb een sluitring gebruikt om die speling op te vullen.
En zo'n M46 schakelt als roomboter (vergeleken met een M40 klakbak)
Echt een goeie upgrade...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 5
Jambon schreef:Schiet me te binnen, bij het monteren van de M46 pook heb ik nieuwe busjes gebruikt. Ik wan er achter dat het asje toch nog wat axiale speling heeft, daar heb ik een M10 ring tussen gezet, nu wordt de pook mooi opgesloten tussen de busjes. Schakeld best wel soepel deze bak en je mist het "klakken" van de M40/-41.
Volgend jaar de "short throw shifter" bestellen, scheelt meteen een dure originele pookknop.....
http://www.cravingboost.com/products-sho...ifters.htm
Er zit normaal aan ÃÂ
ÃÂ
n kant een rubberen ringetje bij om die speling weg te nemen geloof ik.
En een originele pookknop kost bij de dealer iets van ââ¬14,-, ik vond het niet duur in ieder geval...
760 | Groen | Snel
Topics: 289
da's niet duur eigenlijk voor een artikel met Volvo op het zakje , dat rubber ringetje, die zitten boven en onder de kunststof ringen om het kogelgewricht, die zitten er ook in. Degene die ik bedoel zit een etage lager, op de verbindingbus met de schakelstang... daar zat nog een mm, vandaar de M10 ring ertussen.
edwin schreef:Precies hetzelfde verhaal wat ik ook heb meegemaakt.
Ook ik heb een sluitring gebruikt om die speling op te vullen.
En zo'n M46 schakelt als roomboter (vergeleken met een M40 klakbak)
Echt een goeie upgrade...
wat heb jij allemaal extra aangepast om je M46 passend te krijgen? Het lijkt me zinvol om per model e.e.a. op te sommen zodat de volgende niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden....
Hoe krijg ik tekst onderin m'n posts..?
Topics: 78
Citaat:wat heb jij allemaal extra aangepast om je M46 passend te krijgen? Het lijkt me zinvol om per model e.e.a. op te sommen zodat de volgende niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden....
Dat is
dit verhaal...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 176
Topics: 5
Jambon schreef:da's niet duur eigenlijk voor een artikel met Volvo op het zakje , dat rubber ringetje, die zitten boven en onder de kunststof ringen om het kogelgewricht, die zitten er ook in. Degene die ik bedoel zit een etage lager, op de verbindingbus met de schakelstang... daar zat nog een mm, vandaar de M10 ring ertussen.
Ik had het al over een etage lager

Je hebt het over de 2 busjes die in de vork zitten waar een staafje doorheengaat dat je met een klein imbus geval vastzet. Ook daar zit ÃÂ
ÃÂ
n o-ring tussen voor het opheffen van die speling.
Het zal allemaal niet veel uitmaken of je het opvult met iets anders, maar slechts voor de duidelijkheid dat er origineel dus als iets hoort te zitten. Check vadis, dat is denk ik wat duidelijker
Gaat goed verder zie ik! Ga zo door
760 | Groen | Snel