Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Marc1970 schreef:C en A zijn niet zo radicaal verschillend, hier een leuk overzichtje waar ze allebei in het niks vallen bij de R sport, Isky, KG en Enem assen: http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html

Ik heb idd al zoiets vernomen Marc, indien toestemming Wink ga ik 2e kerstdag de SU's losgooien en helemaal volgens het boekje nalopen en afstellen. EÃÂn boosdoener hebben we waarschijnlijk al gevonden. De luchtkleppen hebben in mijn geval nog een extra "compensatieklepje" Toen ik het spul kocht zaten die dicht gesoldeerd. Dat heb ik los gemaakt en daar zal ie in onbelaste toestand voldoende lucht uithalen om op hol te slaan, 3700 tpm en nergens op reageren...pff...maison de fous Tongue

dichtsolderen dus, daarnaast heb ik gerommeld met de sproeirebuisjes, dus trok ie lekker veel benzine naar binnen en het feest was compleet.

Als ie volgende week niet wil gaat voorlopig de Stromberg er weer op, je mot wat, zonder vervoer staat alles stil en zo..

(ze hebben trouwens ook groente... http://www.londonfoodfilmfiesta.co.uk/Ar...warhol.jpg , ook lekker!)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Helapidaka (helaas pindakaas)

De SU's hebben r geen zin in, ik inmiddels ook ff niet meer, dus, het fijne spruitstuk er af, Stromberg er op en de uitlaat weer aanpassen op de kleinere diameter. Achterste Simons delen blijven zitten alleen de originele voorpijp moet korter en verlopen naar 52mm.

Dan nog ff afwachten of ie uberhaupt met een C nok op een Stromberg wil, stationair waarschijnlijk wat rommelig.

Koppijn krijg je er van...
Jambon schreef:Helapidaka (helaas pindakaas)

De SU's hebben r geen zin in, ik inmiddels ook ff niet meer, dus, het fijne spruitstuk er af, Stromberg er op en de uitlaat weer aanpassen op de kleinere diameter. Achterste Simons delen blijven zitten alleen de originele voorpijp moet korter en verlopen naar 52mm.

Dan nog ff afwachten of ie uberhaupt met een C nok op een Stromberg wil, stationair waarschijnlijk wat rommelig.

Koppijn krijg je er van...

Defensieman??

Maar dit is mooi balen!Moet je alles weer omgooien. Definitief of ga je het toch nog een keer proberen?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Nee hoor, maar ik heb vervoer nodig, oto van de zaak gaat zonder mij terug naar de zaak. Als ie thuis staat, want dat is momenteel de extra handicap, ens bezinnen wat logisch is. Er moet gas in dus heb ik mijn zinnen gezet op de eerder aangehaalde gasinjectie, dan kan ik net zo goed meteen ook benzine-injectie toepassen. Ik denk er over om voor beide een oude E of F inlaatspruitstuk te gebruiken (heb beide liggen). Voor de benzine injectie zullen er nokken op de inlaatkanalen moeten worden gelast waar vervolgens de gaten voor de benzine injectoren moeten komen. Helaas heb ik een injectiekop in het verleden weggedaan, maar die had dan toch eerst gereviseerd moeten worden en "gepoort" zoals de huidige. Die centjes ontbreken voorlopig.

Maar even in deze set-up, gas inbouwen en dan of het idee met het injectie spruitstuk, of iemand in de buurt zien te vinden die m'n SU's kan inregelen, wil ik trouwens zelf ook kunnen maar mis deze ervaring. En dat betekent eerst weer alles terugbouwen (pff) Alhoewel, ik heb nog een gietijzeren B spruitstuk liggen, dan kan de uitlaat ff blijven zoals ie dan is. Als de SU's goed staan kan ik de uitlaat weer terug bouwen en het aluminium inlaatspruitstukje gebruiken.

Als er iemand in de buurt van Loon op zand kan assisteren met de SU's houdt ik me van harte aanbevolen..!!

Tussendoor dacht ik nog even mijn (duur lopende) weber setje er weer op te schroeven, maar (het zal eens mee zitten) paste lekker niet over het 4-2-1 spruitstuk..

Murphy's law is playing tricks....

(btw, jawel, ex defensie..)
Zo gezegd zo gedaan, vandaag de Stromberg er weer op.... (met blikken luchtfilter..!) Volgens de tekst en de km stand mag ik er nog een kleine 20000 mee rijden.

[Afbeelding: 2923483580102125362S500x500Q85.jpg]

..na wat stoeien met de ontsteking, waar moest ie ook alweer staan, en tussentijds de accu weer opgeladen want verzopen natuurlijk, uiteindelijk lopen. En niet verkeerd ook... (hèhè..) Met de C nok staat ie nu op 12 graden BDP (niet nadieselen en ik hoop ook niet pingelen)

De originele voorpijp ingekort en middels een klein verloopstukje aan de Simons gekoppeld. (van 46 naar 50 oid)

[Afbeelding: 2924899520102125362S500x500Q85.jpg]

Verder heb ik gebruik gemaakt van uitlaatsokken welke met M10 worden dichtgedraaid, best wel solide eigenlijk. Er zit nog wel een lek in maar komt wel, ik wil eigenlijk geen rommel tussen de koppelingen smeren, e.e.a. gaat er met een paar maanden toch weer af ivm het 4-2-1 gebeuren en een andere inlaatconstructie...

Koppeling van de M46 werkt gelukkig (je weet maar nooit..) De bak ook (auto op bokken) nu nog een kabelboompje met relais voor de OD maken, gaat er na nieuwjaar in, dan nog 1 of 2 dagen wat "rommelen" en opruimen, afstellen en dan mag ie mee naar huis om af te werken..

http://www.youtube.com/watch?v=yjqYGVjzpPY (je hoort de waterpomp een beetje..)

Maar nu, omdat ie zich heeft gedragen, pyama aan en nog een verhaaltje... god natt...

[Afbeelding: 2803120990102125362S500x500Q85.jpg]
Jambon, ik blijf me verwonderen bij je verhalen! Ga zo door met de volvo! Ik hoop dat ie goed rijd!
Groeten Mark
thanks! ennuh, ik hoop het ook, zal wel..

(hij reedt trouwens wel goed, m;n zwager zat er achter toen we hem ophaalde. Met 110 door de lange bocht bij Arnhem of zo, hij zei achteraf "ik dacht dat ie elk moment kon omvallen.." maarja wat wil je, de veren nog niet ingezakt, dan zit het zwartepunt ongeveer ter hoogte van het interieurlampje...)
en je ziet de glimlach van achter de camera Wink
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
hou ut maar op "een zucht van verlichting"
Schiet me te binnen, bij het monteren van de M46 pook heb ik nieuwe busjes gebruikt. Ik kwam er achter dat het asje toch nog wat axiale speling heeft, daar heb ik een M10 ring tussen gezet, nu wordt de pook mooi opgesloten tussen de busjes. Schakelt best wel soepel deze bak en je mist het "klakken" van de M40/-41.

Volgend jaar de "short throw shifter" bestellen, scheelt meteen een dure originele pookknop.....

http://www.cravingboost.com/products-sho...ifters.htm

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.101 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.089 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.712 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)