2 December 2009, 23:56
Ik ben in bezit van een Volvo 245 uit '75.
Deze wagen is achter vrij laag. Hij heeft als achtervering rubber opblaasballonnen in de veren ???
Ze zijn beide kanten leeg en zien er droog uit.
Toen ik hem kocht vertelde ze dat het opblaas monroe vering is.
In de achterbak zit een een manometer met een vulnippel (autonippel)
Ik heb er afgelopen jaar niet naar omgekeken, omdat de auto prima wegligging heeft en ik de lage achterkant wel mooi vind staan.
Maar werd nieuwschierig. Kan alleen geen info vinden over dit type schokbreking...wel opblaasvering, maar niet van rubber.
Is hier iemand bekend mee? Hoort er eigenlijk een compressor tussen? Moeten de ballonnen worden verbonden met vulpunt?
Deze wagen is achter vrij laag. Hij heeft als achtervering rubber opblaasballonnen in de veren ???
Ze zijn beide kanten leeg en zien er droog uit.
Toen ik hem kocht vertelde ze dat het opblaas monroe vering is.
In de achterbak zit een een manometer met een vulnippel (autonippel)
Ik heb er afgelopen jaar niet naar omgekeken, omdat de auto prima wegligging heeft en ik de lage achterkant wel mooi vind staan.
Maar werd nieuwschierig. Kan alleen geen info vinden over dit type schokbreking...wel opblaasvering, maar niet van rubber.
Is hier iemand bekend mee? Hoort er eigenlijk een compressor tussen? Moeten de ballonnen worden verbonden met vulpunt?
![[Afbeelding: th_ballon.jpg]](http://i402.photobucket.com/albums/pp101/pseitner/th_ballon.jpg)
![[Afbeelding: th_vul.jpg]](http://i402.photobucket.com/albums/pp101/pseitner/th_vul.jpg)