Topics: 21
[quote=Ticcie ]
Je kop moet ALTIJD gevlakt worden, dus dat moet je echt laten doen! Er bestaat zelfs een kans dat je onderblok niet helemaal recht meer is heb ik recent geleerd, maar die kans is een stuk kleiner.
je hoeft een kop niet altijd te laten vlakken als je je kop van het blok schroeft alleen als deze te heet is geworden trekken ze scheef, maar mss geen heel dom idee als hij zo oud is maar dat het altijd moet dat is onzin want dan had ik ondertussen geen kop meer overgehouden van het vlakken!
Topics: 21
je hoeft kopbouten nooit nog een keer na te trekken als je het juiste aanhaalmoment en de juiste gradenhoek gebruikt dan is er niks aan de hand en kan er niks mis gaan, wel even de bout op meten of ze nog de juiste lengte hebben en niet uitgerekt zijn vaak zie je dat wel aan de schroefdraad.
oo en 150 euro voor alleen een kop laten vlakken vind ik erg erg veel geld, in geldrop doen ze het voor 75 euro en wordt het ook nog even grondig gereinigd en bij mij werd er toen ook nog een tapeindje vervangen
Topics: 125
waar bij wie in geldrop ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Topics: 6
ok
nu trouwens wel wat olielekkage aan de voorkant, waarschijnlijk bij de klepdeksel, moet die ook nog met een bepaald moment worden aangedraaid?
En 1 boutje van het uitlaatspruitstuk kreeg ik er niet meer in, iemand nog een idee om die wel erin te krijgen, lijkt alsof het gat in de uitlaat net 1 mm ernaast zit....
En 150E was inclusief een pakkingssetje (kop-, klepdeksel-, uitlaat-, inlaat-, waterpomppakking etc.) en schoonmaken van de kop en een check of de zittingen, kleppen etc. nog goed waren.
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E
Topics: 17
Citaat:nu trouwens wel wat olielekkage aan de voorkant, waarschijnlijk bij de klepdeksel, moet die ook nog met een bepaald moment worden aangedraaid?
Je moet de moertjes niet te vast zetten, anders gaat de boel lekken omdat je klepdeksel dan krom gaat staan. Als ie aan de voorkant lekt: ik leg altijd 2 druppels vloeibare pakking aan de 2 kanten van de bolling van je nokkenas vooraan en dan leg je daaroverheen de pakking.
Als de lekkage vantevoren trouwens al aanwezig was hiervoor, dan kan het ook de keerring daar zijn (redelijk een voudig te vervangen).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 6
ah, zal ik dat eens proberen, de keering heb ik 2 jaar geleden nog vervangen, dus die kan het toch niet zijn...
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E