Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toerenteller
Hallo allemaal,

Ik weet dat het al vaker gevraagd is en ik heb ook gezocht op het forum, maar ik word er niet wijs uit hoe ik de toerenteller aan moet sluiten. Het gaat om de grote toerenteller voor een 245 die in de plaats komt van de grote klok. Ik heb er ook een klein klokje bij. Ik heb de toerenteller in het dashbord geplaatst en op de drie pinnetjes aan de achterkant heb ik de driepolige stekker van het kleine klokje aangesloten. Het kleine klokje tikt, dus dat is goed. Alleen de toerenteller beweegd niet.

Zijn er verder nog stekkertjes die ik aan moet sluiten? Voor zover ik kan zien worden alle stekkertjes die je op de achterkant van de toerenteller kunt zien via pinnetjes met de dashboard doos verbonden. Op de achterkant zit dan alleen nog een stekkertje waar 12v bij staat (volgens mij wordt die ook aan de dashboard behuizing verbonden.

Wat doe ik verkeerd? Zou iemand kunnen uitleggen hoe je zo'n teller aansluit (liefst met plaatjes)

Alvast hartellijk bedankt.

Groeten,
Justin
Antwoord
Sorry geen plaatje maar ergens in de dradenhoop achter het dashboard zwerft een eenzame roodwitte draad. Dat is het inputsignaal voor de toerenteller.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Sorry geen plaatje maar ergens in de dradenhoop achter het dashboard zwerft een eenzame roodwitte draad. Dat is het inputsignaal voor de toerenteller.

En waar moet ik die op aansluiten?
Antwoord
Ben ik alweer vergeten maar veel mogelijkheden zijn er niet. Ergens onderaan. Staat een 1 bij.

(...want hij komt van de 1 op de bobine)
Antwoord
Onderaan de toerenteller heb je vlak naast elkaar 2 koperen aansluitpunten waar die roodwitte draad op kan aansluiten. Jij mag kiezen dewelke, ze werken allebij.

Gr, Koen
Antwoord
Hoi,

Ik heb maar een aansluiting onderaan. En ik heb 2 wit rode kabeltjes gevonden, eentje zit helemaal links (van achteren op het dashboard) en de andere hangt lof in een driepolige stekker ergens bij al die kabeltjes boven het zekeringskastje. Ik ga straks na het eten even proberen.

Groeten,
Justin
Antwoord
Holymolyvet wat is het internet toch een onafzienbare rijstebrijberg informatie. Deze pagina had ik anders nooit gevonden:

http://www.davebarton.com/240tachinstall/

Ik zou de draad bij de zekeringkast laten voor wat-ie is, heeft ws. iets met daytime running lights te maken.
Antwoord
Marc1970 schreef:Holymolyvet wat is het internet toch een onafzienbare rijstebrijberg informatie. Deze pagina had ik anders nooit gevonden:

http://www.davebarton.com/240tachinstall/

Ik zou de draad bij de zekeringkast laten voor wat-ie is, heeft ws. iets met daytime running lights te maken.

Die website had ik net ook al gevonden. En die ene stekker zou wel raar zijn als die voor daytime running lights zou zijn want die heb ik en die werken prima. Die staan altijd aan en als je het 'normale' licht aanzet dan dimmen de daylight lampjes (mooi systeem).

Ik heb de toerenteller nog niet getest want ik heb de carburatuur ervanaf gehaald, maar dat is weer een ander verhaal.

Groeten,
Justin
Antwoord
Deze dan waarschijnlijk ook al gevonden?

Topic: Monteren toerenteller

Topic: Installatie Toerenteller

Topic: 52 mm VDO toerenteller installeren

Etc, etc, etc.....

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:Deze dan waarschijnlijk ook al gevonden?

Topic: Monteren toerenteller

Topic: Installatie Toerenteller

Topic: 52 mm VDO toerenteller installeren

Etc, etc, etc.....

De eerste niet de tweede en derde wel. Ik kan het nu even niet testen of het rood/witte kabeltje de juiste is want het vlottertje van de carburateur is kapot en daarom liep de auto zo k*t. Maar als ik in het groene boek van volvo kijk zie ik een draads van 1 van de bobine naar de toerenteller alleen staat er kleur sb is, enig idee welke kleur sb is .
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 244: Toerenteller geeft te hoog toerental aan Hahn 8 8.124 23 August 2018, 13:48
Laatste bericht: 245GLE1981
  Toerenteller in de war HansDAF 2 3.600 25 March 2017, 13:40
Laatste bericht: HansDAF
  Nieuw klokhuis met toerenteller in 240 rvanw 1 2.820 4 December 2015, 11:24
Laatste bericht: Dopski
  Klokje & Toerenteller werken niet Arjen van Hattem 10 11.030 23 July 2015, 10:17
Laatste bericht: Arjen van Hattem
  toerenteller blijft hangen sander69 1 2.255 29 June 2014, 13:55
Laatste bericht: A_A
  Aansluiten grote toerenteller DanielR 8 7.490 16 September 2013, 22:20
Laatste bericht: jos245
  Toerenteller plaatsen in oud model 240 henqui 14 10.060 6 November 2012, 22:59
Laatste bericht: henqui
  Toerenteller aansluiten Black Moose 12 16.910 20 May 2012, 20:05
Laatste bericht: Rob
  Toerenteller doet gek! MRK 2 2.767 9 May 2012, 14:54
Laatste bericht: MRK
  Tellerunits 740 met/zonder toerenteller uitwisselbaar? Vincent244 2 3.843 10 April 2012, 13:47
Laatste bericht: Vincent244

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)