10 April 2012, 12:30
Mijn 740 uit '86 heeft geen toerenteller (standaard VDO dashboard met klok, km/snelheidsteller, en brandstofmeters.)
Nu heb ik een donorauto gekocht (uit '89, oud model) met reserveonderdelen om hem op te knappen, waaronder een VDO tellerunit met toerenteller (Geen Turbometers o.i.d., het is ook een GL met B230F).
Die zou ik er graag in hebben, weliswaar met overzetten van de km teller (die is kapot, en bovendien zou ik graag de originele stand van mijn rijdende auto behouden).
Nu heb ik ontdekt dat als je de 'nieuwe' bak aansluit, de benzinemeter niet werkt (niet heel erg, want rijd toch op LPG), maar ook de temperatuurmeter doet het niet goed. Is die meter kapot, of zijn beide types toch niet uitwisselbaar? Iemand ervaring?
Nu heb ik een donorauto gekocht (uit '89, oud model) met reserveonderdelen om hem op te knappen, waaronder een VDO tellerunit met toerenteller (Geen Turbometers o.i.d., het is ook een GL met B230F).
Die zou ik er graag in hebben, weliswaar met overzetten van de km teller (die is kapot, en bovendien zou ik graag de originele stand van mijn rijdende auto behouden).
Nu heb ik ontdekt dat als je de 'nieuwe' bak aansluit, de benzinemeter niet werkt (niet heel erg, want rijd toch op LPG), maar ook de temperatuurmeter doet het niet goed. Is die meter kapot, of zijn beide types toch niet uitwisselbaar? Iemand ervaring?
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)