7 December 2008, 15:48
Gewoon omlaag met dat ding ;D ;D ;D
Fotos van mijn zwarte 245
|
7 December 2008, 15:48
Gewoon omlaag met dat ding ;D ;D ;D
7 December 2008, 17:55
Ik spreek helemaal niet uit ervaring, maar ik rijd toevallig wel een 242 op LPG icm verlagingsveren rondom.
Deze veren icm de schokbrekers zijn stugger dan de originele veren van 28 jaar oud. Voorheen liep het zooitje aan, nu niet meer. Maar vooral luisteren naar de rest. Niet verlagen als je op LPG rijdt. ![]()
7 December 2008, 20:00
Dirk242 schreef:Maar vooral luisteren naar de rest. Niet verlagen als je op LPG rijdt.Niet verlagen, maar VERHOGEN ;D
7 December 2008, 20:35
@dirk; ja wat wil je nou ???? ;D ;D ;D
Maar even een serieuze vraag; loopt die lpg leiding bij jou nou nog steeds door de wielkast ?
7 December 2008, 21:10
Nee, dat is aangepast.
Ik wil gewoon duidelijk maken dat je met goede schokbrekers en veren helemaal niet in de problemen komt en het juist best een verbetering kan zijn. Ik vind het een slecht argument als je zegt dat je niet moet verlagen omdat je ouders met een doorgezakte 244 niet goed over drempels konden rijden ![]() Verlagingsveren verlagen achter ook niet zoveel als voor. Dus Albert, ik neem je tip voor lief. Maar toch probeer ik het al een tijdje en het valt me niks tegen :-*
7 December 2008, 23:59
je hebt veren in verschillende prijsklassen, zijn goedkope veren per definitie slechter en de dure de beste ???
heb onderhand niet zoveel geld meer te besteden. voor mij is dus de goedkoopste oplossing verzwaarde veren achter en de rest ff laten voor wat het is. Of heeft iemand nog een leuk setje liggen?
8 December 2008, 01:34
Ik heb geen lpg, dus neem mijn ervaring voor wat het waard is:
- koni geel - Ljesjofors verlagingsveren (35mm verlaging, TUV gekeurd, wat betekent dat de dempingskarakteristiek gelijk is aan de originele, dwz progressief dempend dwz hoe verder ie inveert, hoe stugger ie veert) Nog geen drempel geraakt - en al 150km incl. 100 drempels gereden... En mijn donwpipe is op dit moment het laagste punt, dus ik laat het wel uit mijn bolle kop om drempels te hard te nemen.... Maar deze veren zijn iig echt goed. Dit is de leverancier die Volvo ook belevert(de) voor de 240 R-Sport veren, dus geen imitatie-troep. Te koop bij o.a. Nordicar voor minder dan E200. Het verlaag hem niet overdreven: je moet 2 keer kijken of ie echt lager ligt. Goede schokbrekers hierbij zijn uiteraard een must - rode koni's die je beschrijft zijn prima. evt. achter iets harder in te stellen. Moet geen probleem zijn icm LPG. OF je moet heel vaak met lading rijden, dan weet ik niet of het voldoet.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
8 December 2008, 09:14
Jelmar schreef:@dirk; ja wat wil je nou ???? ;D ;D ;D Het is te hopen van niet anders krijgt ie denk ik nog een keer problemen bij de apk keuring. ![]()
8 December 2008, 10:13
mag gewoon hoor!
als er maar om de 30 cm. klemmetjes zitten , en de leiding niet uitsteekt onder de carrosserie en niet geplet wordt als je er een krik onder zet. gaat gewoon door de achterste & voorste wielkast!
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
8 December 2008, 11:13
Precies, auto is al een keer goedgekeurd met de leiding door de wielkast. Heb het trouwens ook al op meerdere auto's gezien.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|