2 December 2008, 20:24
Gaat je thermostaat wel op tijd open?
Fotos van mijn zwarte 245
|
2 December 2008, 20:24
Gaat je thermostaat wel op tijd open?
2 December 2008, 22:49
Wat is op tijd? Er zit er nu een in die bij 92 graden(staat er op) open gaat.
Ik heb de radiateur doorgespoeld, hier kwam iets rotzooi uit, in de vorm van kleine roestkleurige stukjes. Tevens het blok meegenomen. De doorstroming was goed. Nog ff de dop vervangen van het reservoir en weer getest, maar na 10 km liep de meter weer op. Als ik terugschakel naar 2 (bij 80km/u) loopt de temp. meter weer terug, rara politiepet ??? Morgen de pomp maar eens demonteren, dit is volgens mij de laatste schakel. :-\
2 December 2008, 23:15
zouden de slangen op de verdamper wel goed aangesloten zijn??
Jos 245 kwam met een aardige tip vlgs mij: de kans dat je waterpomp niet goed functioneert is denk ik heeeeel klein. ZOu nog effe verder denken over de lpg-inbouw. En misschien nog tips van anderen in deze richting?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
2 December 2008, 23:26
Dat lijkt me wel, van Orsouw is toch een heel ervaren garage. Maar ik sluit niks uit, sindsdien zijn de problemen wel begonnen.
3 December 2008, 00:39
Zaterdagochtend, kun je bij problemen gratis bij van Orsouw terecht.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
3 December 2008, 01:34
>
![]()
3 December 2008, 16:25
Ik heb het al eens genoemd en Jos245 ook, maar ik zou hem maar eens aan de meter hangen. Ik weet bijna zeker dat je afstelling niet juist is, helaas spreek ik uit ervaring.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5 Volvo V70 2001, T5 Volvo V40 2015, D2
3 December 2008, 18:04
Ik heb gisteren op lpg gereden tot het probleem zich voordeed, daarna heb ik overgeschakeld op benzine, maar probleem bleef.
Het ontluchtingsverhaaltje geloof ik niet. Het hoogste punt is de radiator en daar zit een slangetje aan naar het expansievaatje, deze heb ik er afgehad en daar kwam water uit. En tijdens het draaien van de motor heb ik het huis van de thermostaat losgemaakt en daar kwam alleen maar water uit. Radiateur is goed, deze heb ik er uit gehaald vlak gelegd en volgegoten met heet water en voelt over het geheel warm aan en water kwam er daarna ook direkt weer uit. De pomp heb ik er ook af gehaald, schoepenwiel zat vast, in de bankschroef gezet en getracht het wiel te draaien, maar dit lukte niet. Daarna heb ik 'm in de oven gelegd en heet gestookt op 140 graden en weer getest of het wiel vast zat, ja dus. Ik ga nu nog de klepspeling controleren, misschien als deze te nauw staan, dat de temp. van de kop te hoog oploopt en de koeling het niet meer aankan. Klepspeling had ik nog niet gecontroleerd, dus heb ik daar gelijk een beeld van. Andere tips welkom.
3 December 2008, 18:32
Om dingen uit te sluiten zou je bijvoorbeeld de verdamper eens buiten kunnen sluiten d.m.v. een tijdelijke bypass,... ?
Igg suc6 ![]()
3 December 2008, 21:11
Net nog de oude thermostaat teruggeplaatst, maar probleem blijft. Ik heb er nog een andere dop op gezet, ik krijg nu geen spuiters meer, maar wat ik wel vreemd vind is dat de temp.meter binnen 2 seconden van normaal naar boven rode gebied loopt en binnen 5 seconden weer normaal staat. Dit gebeurt als ik in een lage versnelling rijd met veel toeren en ineens stil ga staan (temp loopt op), laat 'm ff stationair draaien en binnen 5 a 10 seconden is ie weer normaal.
Ik denk nu aan de temp zender ??? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|