29 November 2008, 20:01
Citaat:2cv rijders zijn echt extreem -goedkope- prutsersAlles over 1 kam...
Fotos van mijn zwarte 245
|
29 November 2008, 20:01
Citaat:2cv rijders zijn echt extreem -goedkope- prutsersAlles over 1 kam...
29 November 2008, 20:31
kan ik er dan 1 bij jou halen morgen?
Winkels zijn al dicht namelijk!
1 December 2008, 10:46
Geeft de auto deze problemen ook bij het rijden op benzine? Tijdje terug had ik hetzelfde, het was een verkeerde gasafstelling van het lpg-systeem.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5 Volvo V70 2001, T5 Volvo V40 2015, D2
1 December 2008, 11:45
Citaat: Gisteren bij de monteur geweest. Volgens hem liep de motor heel mooi, er zat geen olie in het koelvloeistoftankje en het nivo reageerde normaal op gasgeven. DHet oliepeil was wel weer gezakt, maar dat was volgens hem 'normaal' bij Volvo, zelfs nieuwe volvos mogen 1 liter op 1000 km verbruiken.En er was een pijpje (carterontluchting geloof ik) afgebroken wat de lekkage op de stoep verklaarde. Hij heeft het luchtfilter nog ff omgeleid want door de rijwind kreeg ik backfire boven de 120km/u. Beetje rare monteur ??? mijn V70(2000) gebruikt geen drup olie, de V70(2007) van m'n moeder gebruikt geen drup olie en de 245 ('89)gebruikt misschien nog geen halve liter...
245 GL => B230F aka De Rooie
2 December 2008, 00:57
Ik vind het ook een beetje veel Jan, de mijn verbruikt dat per 5000 km. ??? ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
2 December 2008, 01:04
ik weet dat bij Opel de fabrieksnorm max. 1 liter per 1000km is. Misschien dat zoiets werd bedoeld? Maar bij zo'n olieverbruik zou ik me wel zorgen gaan maken.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
2 December 2008, 04:26
Vandaag (gisteren) nieuwe thermostaat ingezet, ik rij naar mijn werk, na 25 km, loopt de temp. ineens weer op. >
![]() Ik had eergisteren al een andere (gebruikte) thermostaat geplaatst, deze ging te vroeg open, kwam maar een klein stukje uit de hoek en de kachel bleef lauw. Morgen de pomp weer controleren, ff er afhalen, misschien zitten de schoepen los op het asje, ik weet niet of dat kan? En de radiateur ff flushen voor de zekerheid.
2 December 2008, 12:29
De thermostaat werkt goed in kokend water zeg je. Gaat hij open zodra het water 100 graden (dus kookt) is?
2 December 2008, 13:44
Black Moose schreef:Vandaag (gisteren) nieuwe thermostaat ingezet, ik rij naar mijn werk, na 25 kom, loopt de temp. ineens weer op. >
2 December 2008, 20:21
Ja, ik denk het wel, ik heb er anderhalve week mee gereden op benzine, en ik had geen problemen. maar ook niet op gelet of er kvs uit het tankje was verdwenen. temp. was al die tijd normaal ook op gas, met die spuiters, bleef de temp normaal. Vandaag de thermostaat weer teruggeplaatst en na 25 km weer oplopende temp. salng vanaf de thermostaat was handwarm. onderste slang van radiateur naar pomp was minder warm, radiateur was koud en toch de temp.meter in het rode gebied. Bij het verwijderen van de slang van de bovenkant van de radiateur kwam er wel water uit, maar geen stoom, wat je wel zou verwachten als de temp.meter in het rood staat. Ik ga vanavond de radiateur eens doorspoelen met de tuinslang en ff kijken of daar troep uit komt, misschien dat door het hete water dichtslibt (uitzetting). Overigens zonder thermostaat koelt ie wel goed, komt de meter niet eens de hoek uit ??? Of de pomp geeft problemen als de temp. te hoog op loopt, dat het schoepenrad los gaat zitten ??? Nu eerst maar ff radiateur doorspoelen.
Wordt vervolgd. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|