Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ja jammer van die velgen, pastte veel beter bij de wagen, de verkoper is van gedachten veranderd en wilde de velgen houden. Ik heb nu de Draco's waar ik al 1 dop van ben verloren :'(. Dus als iemand er nog 1 heeft liggen?????)
Idd is dat spuiten in een werkplaats gebeurd, maar ziet er netjes uit hoor. Het dak moet ook nog een keer, maar dit moet echt in een spuitcabine gebeuren, op een liggend vlak heeft het geen zin, krijg je veel te veel stof.
Vandaag weer enkele werkzaamheden uitgevoerd zoals het werkend maken van de 4 binnenverlichtingsportierschakelaars (3xwoordwaarde), 1 werkte slecht, 1 ontbrak en 1 had massa probleem en 1 maakte inwendig geen contact.
Hier heb ik de nieuwe voorknippers gemonteerd
![[Afbeelding: Foto-KVZT4LXF.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVZT4LXF.jpg)
Daarna de achterkant onder handen genomen, zie hier het verschil
![[Afbeelding: Foto-6IYFUWRZ.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IYFUWRZ.jpg)
en hier het eindresultaat met de nog ontbrekende sierstrip weer gemonteerd
![[Afbeelding: Foto-XMU3XGEZ.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMU3XGEZ.jpg)
Achterlichtunits had meer voeten in asfalt als vooraf gedacht, moest tussen het kunstof en schuimafdichting wat kit spuiten, ik heb hiervoor Teroson gebruikt, is een soort carosseriekit. Anders bleef er een kier tussen de lampen en het plaatwerk open, en ik heb geen zin in een zwembad in de auto, veuls te koud.
Vandaag ook nog 3 nieuwe koni's gekocht via marktplaats, zijn via Beijing gekomen.... ???
Deze koni's komen van de 245 die de rit Amsterdam -Beijing heeft gereden met een stuk of wat andere equipes, waaronder twee Baja kevers. De dochter van de man van de koni's ![[Afbeelding: Foto-3OI7XPC6.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OI7XPC6.jpg) heeft met een vriendin in de 245 gereden
http://link.marktplaats.nl/201666462
en haar vriend en een kameraad in 1 Baja bug en een buurjongen in de andere
De koni's werden als reserveonderdelen meegenomen maar zijn niet gebruikt. 1 koni heeft de terugreis niet gehaald, deze is verloren gegaan. De 245 heeft de reis zonder pech doorstaan, zowel heen als terug. Toch een unieke prestatie.
Ben dus nog op zoek naar 1 nieuwe koni voorschokdemper type 86-1923.
Helaas zit het weekend er weer op, volgende week weer verder. En daarna wordt de gastank ingebouwd ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Eergisteren met elektrisch bezig geweest, richtingaanwijzer deed het na een uurtje rijden niet helemaal goed meer, deze zit in de buurt van de kachel, wordt dus warm.
Relais er uit gehaald en alle contacten van het printplaatje doorgesoldeerd, gues what, hij werkt weer als een nieuwe ;D
Ik had het vermoeden dat er centrale vergrendeling in zat, sluiting van passagierskant en de achterdeuren ging zwaar en bestuurderskant niet. Aan bestuurderskant deurpaneel losgehaald, en idd, er zaten twee schakelaars, 1 voor de deurpin en 1 voor het slot, schakelaars doorgemeten, geen spanning  en de weerstand op de kontakten van het slot was oneindig. Deze gedemonteerd, uit elkaar gehaald en gereinigd, boel weer in elkaar gezet en gemonteerd. kontakten werken weer, maar nog geen spanning :-\ Aangezien ik de middenconsole toch los had liggen ging ik verder zoeken, want volgens het groene boek moesten hier twee relais voor de centrale vergrendeling liggen. Ik heb er twee gevonden, deze lagen los, aan een zat een klemmetje waarmee je 'm vast kan klikken op het plaatwerk en hier zat ook een losse draad aan met een konnektor. volgens het boek moet hier de spanning op aangesloten en komt van F8 af, maar ik kan geen konnektor vinden waar deze in moet. Hier moet ik dan maar een nieuwe draad trekken, wordt vervolgd.
Gisteren de 2 ton er op gereden!Natuurlijk ff een fotootje gemaakt
En vandaag bezig geweest met de intervalschakelaar voor de voor en achterkant, blijkt deze er achter niet op te zitten en voor werkt niet, relais hiervan ook doorgesoldeerd, maar mocht niet baten. Dus ff twee nieuwe relais halen bij de dealer, kan dit ook weer werken.
Volgende week wordt dus de gastank ingebouwd, vandaag de trekhaak in de bodyschutz gezet, deze had ik al met staalborstel op de haakse slijper ontroest en in de menie gezet, morgen nog ff zwart spuiten, dan kan ik 'm er zaterdag onder hangen.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Mooie stand Jan, beetje laag, maar hoog genoeg om aan LPG te beginnen.
Duidelijke verhalen, veel foto's, goed bezig, ga zo door. ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
de grote vraag is natuurlijk of die 200dkm ook echt 200dkm zijn....Ik heb nooit helemaal kunnen ontdekken hoe de schroefjes in de teller horen te staan, maar vlgs mij schuin tegenover elkaar, zo zeg maar: / \
Anders is de teller uit elkaar geweest..... Maar goed, ook het dubbele is in principe geen probleem, krijg je alleen last van een uitgestelde cylinderkop en wat andere kwaaltjes, allemaal op te lossen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Als ik op de foto kijk lijkt de stand dus te kloppen ;D
Vandaag bezig geweest met de koni's achter, deze staan er nu onder, is wel een verschil, over de korte drempels vooral.
Deze zijn verstelbaar, ik heb ze in de zwaarste stand gezet
![[Afbeelding: Foto-SFJZ6O6M.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFJZ6O6M.jpg)
En de trekhaak gemonteerd.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
op z'n zwaarst is echt heel stug. Ik zou ze op 1/2 tot 2/3 stellen, dat rijdt een stuk comfortabeler!
Ook al het verschil in bochtjes gemerkt?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
ik weet niet of de montagehandleiding ook verloren is gegaan.......maar wist je dat je de schokbrekerpijpen voor (Mc Phersonpoten) met oilie moet vullen zodat de ruimte tussen de nwe. koni en de buitenpijp gevuld is met olie.
dit om warmteontwikkeling af te voeren via de olie naar de buitenpijp.
bij het demonteren van de oude schokdempers zien sommigen de olie tussen binnen/buitenpijp aan voor olie afkomstig van lekkage.
je kunt dingen soms beter te veel horen dan achteraf er achter komen dat je dat nog net niet wist.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Hij ligt goed op de weg, ook in bochten, volgende week lpg er onder, dan kan ik 'm beter testen.
De voorkant moet nog.
Bedankt voor de tip, wist ik niet. Mag daar gewoon motorolie in?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Citaat:je kunt dingen soms beter te veel horen dan achteraf er achter komen dat je dat nog net niet wist.
Dan heb ik ook nog wel een tip; de verstelling van de schokdemper is alleen op rebound (uitgaande slag), deze verstelling is er alleen maar om eventuele slijtage op te vangen en niet om deze van te voren al te verstellen. Op deze manier gaat de setting zoals KONI deze bedacht heeft verloren en je verliest je stelmogelijkheid op latere leeftijd van de dempers.
Ik zou het bijna vergeten maar je hebt een hele mooie auto, vooral dat zwart is echt mooi!
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Vandaag weggebracht, mag een weekje in Eindhoven logeren.
Wordt dus een gastank ingebouwd, eerst nog ff gewassen
![[Afbeelding: Foto-DT77HP6K.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-DT77HP6K.jpg)
en daarna afgeleverd
![[Afbeelding: Foto-QYANWOL7.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QYANWOL7.jpg)
Ik werd netjes te woord gestaan door een monteur, heb ik mijn wensen kenbaar gemaakt zoals de gasaansluiting aan de trekhaak, schakelaar onder het dashboard, niet in het zicht en de verdamper links op balk schuin onder de accu.
Nog ff bij de rooie gekeken waar de gastank al ingebouwd was, zag er netjes uit, evenals de auto zelf, strakke bak.
Hoog Volvo en Merc gehalte.
Ik werd in stijl in de 940, op de achtergrond, naar het station gebracht, alwaar ik door de trein weer naar huis ben gebracht. Lagen nog wel wat blaadjes op het spoor, kon af en toe moeilijk wegkomen. Had zeker nog geen herfstwielen gemonteerd ;D.
Oja, op de heenweg nam ik een brandlucht waar, kon er eerst niet achterkomen waar dat vandaan kwam, dacht eerst aan koelvloeistof die lekte uit de kachelradiator, alle schuiven dichtgezet, maar lucht bleef. Auto stilgezet, motorkap open, niks te zien ??? Bij het opendraaien van het verwarmingsrooster in het dashboard kwam er een rookwolkje uit het rooster :o. Direkt de fan uitgezet en de zekering er uitgehaald. :'(,
Heb ik volgende week weer wat te doen als ie terug komt
@amazonturbo
Moet ik nog ff nakijken, maar volgens mij was deze verstelling echt om de demping wat zwaarder te zetten, stond ook op de inbouw beschrijving van de dempers
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
|