Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
natte voeten!
Hallo Allemaal,

ben net nieuw op dit forum,
maar heb gelijk al een vraag aan jullie misschien hebben jullie de oplossing.
Als ik mijn volvo 244 GLE uit 1983 ga wassen word de binnen kant(bestuurderskant)klets nat!
staat dan gewoon een laagje water in,kan zo niet zien waar het water wegkomt zie geen water langs het raamrubber lopen.
zit er onder de motorkap misschien een afvoer verstopt?
de volvo heeft een schuifdak(orgineel volvo).
hebben jullie misschien een idee waar het water vandaan komt.

m.v.g Patrick :? Arrow
Antwoord
Ik volg dit draadje even mee, had na die stortbui ook een laag water in mijn auto staan... Veel meer dan normaal, wil wel eens meer gebeuren.
Kan ook niet ontdekken waar het langs komt.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ikvolg dit draadje ook mee. Lekkage bij de bestuurders stoel heb ik ook gehad. Dat bleek koelwater te zijn. De verbinding naar de kachel door het schutbord lekte.

Nu echter na de extreme regenval weer lekkage maar nu achterin de estate. Er lag een plasje midden op de bagagehoes. Waarvandaan is mij nog een raadsel.
Wie heeft suggesties?
Zelf verdenk ik een scharnier van de achterklep dat los is geweest om de draden te vernieuwen.

Frits
Antwoord
Frits, misschien de hemel bekleding even los halen bij de achterklep dan kun je beter zien of voelen of de lekkage echt van de achterklep
scharnieren is.

en voor verdere klachten, deur/raam rubbers nog heel of de afwatering slangen van het dakraam los?en de rest wat ik verder nog vergeet :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
bij de oudere 240's zitten er van die luikjes bij de voeten om frisse lucht door te laten, vaak komt daar water door naar binnen.. Daarom hebben nieuwere het niet meer (en omdat rechts bij de passagiersstoel de computer voor de injectie zit)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Natte mat bijrijderskant jos evers 3 3.890 22 February 2016, 08:52
Laatste bericht: Arjan.
  Natte voeten in Frankrijk jos evers 23 17.106 6 October 2015, 12:28
Laatste bericht: jos evers
  Water bij de voeten Archermusic 7 4.244 5 May 2012, 11:52
Laatste bericht: Archermusic
  Natte vloer bestuurderskant 240 Polar Estate '92 Joris Bovy 13 11.963 18 September 2011, 19:07
Laatste bericht: Joris Bovy

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)