Topics: 2
Ik heb mijn 240 nu een week. Ik ben er vandaag achter gekomen (na het weghalen van de dikke kunstoffen automatten) dat de vloer aan de bestuurderskant drijfnat is. Heb meteen op internet opgezocht wat het kan zijn, bekleding weggehaald alles droog gemaakt en de volgende oorzaken uitgesloten door met de gieter bakken met water op verschillende plaatsen over de auto te laten lopen. Wat ik ook deed, het bleef kurkdroog.
- schuifdak kan probleem niet zijn, afwatering werkte perfect
- schuifdak kan probleem niet zijn, afwatering werkte perfect.
- rubber bedrading in schutbord,
- raamrubbers
- een 240 uit '92 heeft geen luchtklepje bij pedalen, toch?
Nogmaals, ik heb op alle plaatsen liters water op de auto gestort maar het bleef droog.
Wie kan mij helpen? wat kan het zijn? Kan het van onderen komen? (auto wel recentelijk in wasstraat geweest, en het heeft natuurlijk bakken geregend)
Topics: 289
wie weet hoe lang het al nat is, mogelijk heeft ie eerder met een open raam gestaan.. haal iig een grote vochtvreter en laat die r een tijdje in staan, beter voor de electronica..
Topics: 33
JEUJ! Weer een gevalletje kachelkraan. Dat word een nieuwe kopen. Trek je onderste stofplaat maar eens opzij. die zal in de hoek bij de middenconsole nat zijn en je zult groene druppels vinden op die leidingen.
Topics: 17
Of de doorvoer door het schutbord kijk je koelvloeistof niveau eens na.
Topics: 17
Koop in dat geval een originele kachelkraan , anders blijf je aan het hozen...
Hele domme vraag (ben niet zo technisch) maar loopt je koelvloeistof terug bij een lekke kachelkraan? Lijkt nm. niet zo te zijn.
Topics: 33
Volvo Eindhoven schreef:Koop in dat geval een originele kachelkraan , anders blijf je aan het hozen...
Er is inderdaad tijdelijk een probleem met alle imitaties. Er worden nu nieuwe gemaakt gelijkend aan origineel en tests moeten uitwijzen of die wel goed zijn. binnenkort bij mij te vinden uiteraard!
Joris Bovy schreef:Hele domme vraag (ben niet zo technisch) maar loopt je koelvloeistof terug bij een lekke kachelkraan? Lijkt nm. niet zo te zijn.
jazeker! die moet teruglopen. het beste meetmoment is als de auto in de ochtend afgekoeld is en minimaal 8 uur stil staat. dan zijn alle drukverschillen weg.
domme vragen bestaan niet, stomme wel!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er helaas nog niet achter.
Lijkt niet de kachelkraan te zijn, koelvloeistof blijft op peil.
Het water lijkt wel van achteren te komen van onder de bestuurdersstoel. Wat kan dit nu zijn/hoe komt het binnen?
Topics: 256
gat in de bodem dan? Al geïnformeerd bij de vorige eigenaar? Misschien heeft ie hem iets te grondig gewassen voor de verkoop :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 289
dorpels verstopt? dop in vloer open? achterruiten goed dicht? doorvoerrubbers naar deuren dicht? niet op tijd naar het toilet geweest?