Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v snaar compressor wil niet los
Hallo mensen,
ik probeer de snaren te verversen van mijn b200f. Alles gaat los behalve de compressor van de ac. De stelbout zit los, maar het ding geeft niet mee. Welke bout of moer moet er nou nog meer mee? Vertel me niet dat de distributieriem los moet, dat zei iemand op straat me. Please?
tijn
Antwoord
Dacht ik ook, maar welke is dat dan precies? Haynes zegt het niet (kennelijk zo elementair dat ik het instinctief moet weten) en ik zie meerdere bouten, moeren. Ik ga uit van de voorkant, en dan neem ik onder de compressor de bovenste aan de linkerzijde, boven de arm die het zootje omhoog houdt. Maar die zit zo vreselijk vast dat ik er niet al te veel geweld op wil loslaten. Het verhaal van de buurman dat de distr riem en de krukaspoelie los moeten is hopelijk niet waar, toch?
Antwoord
Ben toch niet de enige die er last van heeft:

Quote van saint77:
Ik kreeg de (nieuwe) snaar van de krukaspoelie naar de aircopomp maar met moeite terugeplaatst. Bij de snaar van de dynamo kun je handigerwijs de dynamo naar je blok kantelen. Helaas gaat dat niet met de compressor. Door de distributieriem weer los te maken, de AC-compressor losjes te schroeven kon ik met moeite de snaar erop wringen (beetje Dreft er zelfs opgesmeerd) en door te draaien goed erop krijgen. Echt zeer (*)*U#$% Net als een fietsketting eigenlijk. Maar niet echt positief en leuk als het je alle kracht kost in een benarde positie. Iemand dit wel eens gedaan? Foto's triggerwheel staan hier.

Zo zie je maar...er moet natuurlijk een bev. bout zijn (of moer). Ik vind het niet nodig om in het wilde weg alles los te maken...weten is beter, toch? Hoopte dat iemand mij in enen die juiste aan kon wijzen.
Antwoord
Ik neem aan dat, net zoals bij de stuurbekrachtiging en dynamo meer dan een bout/moer los gezet moet worden.
Naast de bout/moer van de stelgeleider heb je - neem ik aan- ook nog de bouit/moer van het scharnierpunt .

P.S. Neem adviezen van mensen op straat altijd met een korrel (of zak) zout ;D
Antwoord
Even update: ik had alles braaf gedaan. Bleek dat de slang van de ac zo stug is dat die het zaakje tegenhoudt. Dus blokje eronder dat hij vrij kan bewegen. Stukken beter!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kilometerteller en snelheidsmeter kloppen niet hansbaijens 17 23.689 11 September 2014, 13:24
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  motor loopt niet mooi rond na koude start Kogelman 22 26.149 11 March 2014, 23:30
Laatste bericht: Kogelman
  Hoe compressor onderhouden & controleren? ZOAB 4 4.983 6 March 2014, 12:57
Laatste bericht: Jw240
  vida dice werkt niet Tamme_tekkl 3 8.643 26 February 2014, 20:48
Laatste bericht: MartjeB
  Niet starten op benzine pepijnwk 6 5.005 18 May 2012, 20:57
Laatste bericht: aernout
  B230F blijft niet lopen KAB 41 32.628 16 May 2012, 20:42
Laatste bericht: pepijnwk
  shit volvo start niet meer pepijnwk 32 32.991 12 March 2012, 00:10
Laatste bericht: pepijnwk
  940 2.3benzine start niet Robert58 1 3.390 5 April 2011, 11:39
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  nieuwe accu en ventilator werkt plots niet meer Tim1981 7 5.712 19 December 2009, 12:15
Laatste bericht: jos245
  Krijg me radio niet goed vast Sjaakie 5 4.699 6 July 2009, 21:08
Laatste bericht: erik

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)