Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG wel stationair, maar daarna...
wat een pech, Daan.
ik blijf je op afstand moreel steunen en volg je verhaal op de voet.
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
daanheijn schreef:De vraag is echter of de auto wel een goede co heeft op gas, of is dat niet meer van toepassing op een auto ouder dan 30 jaar.

Die kans bestaat maar is vrij klein,want de CO eis is voor oude auto's erg ruim.
Al mocht ie te hoog zijn dan kun je ter plekke evt. de Co schroef wat indraaien.Dus wel een schroevedraaiertje meenemen voor de zekerheid Wink
Antwoord
Citaat:Dus wel een schroevedraaiertje meenemen voor de zekerheid

ik zou dan maar een inbussleutel meenemen, vlgs mij 3mm en hij moet iets langer zijn dan een standaard sleuteltje.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
En??
Enig resultaat??
Antwoord
Nog niet helemaal...

Heb afgelopen donderdag contact gehad met Smids autogas in Neunen...ik had hier ooit een vraag gesteld en zou teruggebeld worden. De persoon gaf aan dat het met de huidige lovato verdamper nooit goed zal gaan werken. De verdamper zou sowieso tot motoren met 2 liter inhoud en max 120 a 115 pk goed functioneren. Daarbij zou er sowieso een plunjer in het luchtfilterhuis aanwezig moeten zijn om bij schakelen op LPG de schotel te fixeren. Dit omdat de wisselende stand van de luchtweger anders nooit tot een goed LPG mengsel zou komen (teveel variabelen).

Hij heeft wel de oplossing geboden. Zij leveren pakketten voor het inbouwen van dampgasinjectie. Het zou gaan om een compleet pakket met verdamper, injectoren en computer voor plusminus €600,-. Daarbij zullen er echter twee sensoren aangebracht moeten worden (lambdasonde inboren in uitlaat) en nog eentje (ben even de naam kwijt) die de computer voeden met informatie.

Al met al zou dit een compleet pakket zijn met alle bedrading (kabelboom) en uitgebreide informatie voor zelf inbouw. Ikzelf noemde Megasquirt, hij verkocht dat ook, maar dat was het in dit geval niet. Het zou om een ander type computer gaan die voor deze motor probleemloos zou functioneren, zonder zelf met laptops etc. in de weer te moeten.

Heb dit al met mij pa besproken. Onlangs heeft hij het plunjer verhaal geprobeerd te simuleren door de luchtweger zelf te fixeren. Heb begrepen dat dit echter geen direct resultaat leek te geven.

Het is nu even afwachten...€600 euro is wel veel, aan de andere kant heeft de auto tot nu toe zo'n €8000,- euro gekost. Daarbij zou €600,- voor een daadwerkelijke oplossing (van backfire is dan ook nauwelijks of geen sprake meer) een overweging waard zijn.

A.s. zaterdag gaat mijn vader eerst nog langs Nordicar. Hebben daar al eerder gesproken over het bovengenoemde verhaal. Zij zijn er van overtuigd dat het wel gewoon moet kunnen werken. De auto rijdt nu natuurlijk al op LPG en bij hoge toeren wil de auto best doortrekken. Alleen het lage toerengebied is nu dus echt het probleem. Het lijkt alsof de tweede trap van de verdamper gewoon niet voldoende wordt aangestuurd.

Al met al dus even afwachten nog....

Verder deze week de stuurbekrachtigingspomp vervangen...sturen gaat weer vederlicht! (pomp was van mijn oude volvo die gesloopt is na een ongeluk. Pomp was toen verbogen, en bleek na montage niet meer te functioneren). Verder bleek na de revisie van de motor de retourleiding van de olie na de turbo bij het blok (pijpje met 0-ring) alsnog te lekken (alles nieuw). Hierbij hebben wij dit dus ook hersteld.

Al met al is alles dus nu eigenlijk afgerond, en is lpg de laatste stap. Hopelijk is er echter wel sprake van een oplossing voor de vakante van mijn ouders eind juli Wink
Antwoord
het is jammer dat ik het nr van de verdamper niet meer weet: mijne was een keer kapot en ik heb dezelfde voor E40 op de kop getikt via marktplaats en die kwam van een niet turbo. Bleek die aansluiting met overdruk ook gewoon op te zitten. Dan zou je het met het NECAM mengstuk en die verdamper eens kunnen proberen.

De oplossing van die kerel uit Neunen lijkt een beetje op Bozzma z'n oplossing, alleen dan iets eenvoudiger. ALs ik er ooit LPG inzet, dan wordt het zoiets (maar dan wel met een Megasquirt computer, dit zal een hele eenvoudige versie daarvan zijn denk ik). Sowieso is een systeem met dampgasinjectie veel nauwkeuriger, zuiniger en levert je meer vermogen.

Maar voor de sport zou je deze combinatie toch werkend moeten krijgen.... Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de verdamper goed is voor 150pk, maar dat weet ik niet zeker meer.

Als ie te weinig lpg geeft bij lage toeren zou je een soort by-pass moeten creeren, zodat ie minimaal een bepaalde hoeveelheid gas krijgt (zeg maar de stationair hoeveelheid). Wellicht dat er zoiets wel op het necam systeem zat? Ik weet het niet meer.
Antwoord
btw: vraag anders Zwarte Flirt wie mijn 245 heeft gekocht en ga daar eens langs?
Antwoord
het wordt een beetje een obsessie ;D

Ik heb es flink zitten googlen en ben mijn verdamper tegengekomen: Necam HP135. Ik weet dat zeker, want ik zat nog te denken dat die HP135 de horse powers voorstelden, maar daar had ik geen last van. Die verdamper is te koop op http://www.lpgsystems.nl, maar kost ex btw E360! Dat is dus niet echt een super optie.....

dit is 'm:
[Afbeelding: necamcenturyhp135va9.jpg]

Op het gaatje wat je onderaan op de verdamper ziet sluit de slang aan (via koperen nippel) ri je inlaattraject (de overdrukaansturing).

Smitsautogas biedt 'm trouwens ook aan! Maar zijn website doet het maar matig, dus ik zie daar geen prijs.
vanmeenen.com vraagt er E295 voor.

Wellicht dat een van die gasten nog eentje heeft liggen? Als deze verdamper een E-keur heeft, dan zou het legaal goed moeten gaan?

Antwoord
Mocht je er niet uit komen en voor Necam gaan , dan weet ik evt. nog wel iemand die je waarschijnlijk uit de brand kan helpen.
Stuur me dan maar even een PM voor het tel.nr.
Antwoord
Heren, het doet een mens goed zoveel medeleven te ontvangen Wink. Ga dit allemaal wederom even met mijn vader bespreken. Ticcie, uit jou verhaal begrijp ik dat je dus de bovengenoeme verdamper hp135 icm het necam mengstuk hebt gebruikt!

Ben nu net klaar op mijn werk, ga dus eerst naar huis en kijk dan even verder.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.797 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.299 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Onregelmatige stationair Turbo 21ET 1981 Coenraad 41 24.223 6 July 2011, 10:10
Laatste bericht: skidje
  probleem stationair lopen 240 met b200ft bunne 4 3.801 31 May 2009, 11:02
Laatste bericht: bunne
  een beetje vreemd maar wel.... carb + T Jelmar 5 5.370 24 May 2007, 12:02
Laatste bericht: nico_v
  "OPVOEREN GEWELDIG" maar ??????? kaasie 19 5.335 4 May 2006, 20:04
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)