Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG wel stationair, maar daarna...
#21
Nee, dat snap ik. We hebben dan ook een lovato turboverdamper met vanuit de verdamper een slang die naar de luchtinlaatpijp gaat net na de turbo. Vanuit de omschrijving werd aangegeven dat de aansluiting van deze extra slang zo dicht mogelijk bij de turbo moet zitten. Wellicht dat een aansluiting dicht bij het mengstuk beter is? Dit is maar gissen, omdat ik dus niet weet of er een verschil is in druk net na de turbo en net voor het inlaatspruitstuk.

Het mengstuk is echter wel gewoon een aluminium ring met gaatjes en een enkele aansluiting voor de gasslang. Vandaar dat ik specifiek bij dit laatste onderdeel mijn vraagtekens heb in relatie tot het ogenschijnlijk veel geavanceerdere mengstuk van de Necam installatie. Het systeem is wel geleverd voor deze motor met turbo en het zou door de leverancier in die combinatie ook al vaker geinstalleerd zijn in een B21et motor.

@Jos245, ons gasmengstuk zit niet tussen het 'turbotrommeltje' en de gasklep, maar precies 90 graden gedraaid voor het turbotrommelje tussen de metalen aanvoerbuis en de aansluiting op de trommel. In deze setup blijft de trommel dus ongewijzigd en hoef je niet de draadeinden los te slijpen en te vervangen voor langere versies, waardoor het mengstuk dus niet onder de trommel komt te zitten en de luchtinlaat dus niet extra omhoog komt te zitten.

Antwoord
#22
ik heb ook nog wel gasklephuis over, dan kun je daar de draadeinden uitboren zonder dat bij je eigen meteen te mollen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#23
Klinkt goed. Zal het doorgeven aan mijn pa. Het is goed om er in iedergeval eentje heel te kunnen houden.
Antwoord
#24
Ticcie, zaterdag de 14e van deze maand gaat de auto naar een gasspecialist in Alkmaar, tevens plek waar de verdamper etc. vandaan komt. Zij zullen kijken of mogelijk de verdamper niet goed functioneerd etc. Mochten we daarna eventueel gasklephuis nodig blijken te hebben, of eventueel het mengstuk willen testen, dan laat ik dat nog even weten.

Al met al kan het gewoon niet moeilijk zijn. Het injectiesysteem heeft met LPG verder helemaal niets te maken. Hij moet gewoon kunnen lopen, eventuele backfire problemen staan hier dan ook los van. Hopelijk dat die dag dus een oplossing gevonden gaat worden. Voor nu dus even afwachten.
Antwoord
#25
ok, prima.
Maar niet iedere 'specialist' is er ook echt eentje: ik denk dat een HPO oid je probleem misschien wel telefonisch kan oplossen? Kan niet iets moeilijks zijn idd, want hij krijgt vlgs mij gewoon geen extra gas en slaat dan af door teveel lucht.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#26
HPO al gebeld. Via de telefoon ging wat lastig. Het voordeel van de genoemde 'specialist', is dat de verdamper daar ook vandaan komt. Als deze dus gewoon niet goed reageerd op extra druk/gas, kan deze direct worden vervangen
Antwoord
#27
En hoe is 't afgelopen met de koudstartinjector ??
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#28
beste Ticcie en DaanHeijn,

ik loop op het moment tegen exact hetzelfde probleem aan.
de volvospecialist vertelde me (ook) dat alleen een Necam installatie kan werken op een B21ET (ook mijn blok)
en Necam heeft de verdamper / mengstuk niet meer maar heeft ook de schema's niet meer...

dus wat mij verteld is door iemand die ik hoog acht is dat de enige echte optie is dat een tweedehands installatie gereviseerd wordt en daarna wordt ingebouwd.

dus mocht Ticcie iets hebben en Daan iets anders geregeld hebben dan hou ik mij aanbevolen...
ook ik hou jullie op de hoogte!

grts, Hugo
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
#29
Ik heb nog een Necam mengstuk liggen ...maar dat komt van een B23A af. Een Necam verdamper heb ik eveneens maar die ligt al een tijdje dus het is de vraag of het membraam nog goed is.
Antwoord
#30
ik ben benieuwd of iemand kan achterhalen of de verdamper van Jos (Necam voor B23A) overeen kan komen met de verdamper die op een B21ET zou moeten... en voor het mengstuk geldt hetzelfde... Wink
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.797 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.299 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Onregelmatige stationair Turbo 21ET 1981 Coenraad 41 24.223 6 July 2011, 10:10
Laatste bericht: skidje
  probleem stationair lopen 240 met b200ft bunne 4 3.801 31 May 2009, 11:02
Laatste bericht: bunne
  een beetje vreemd maar wel.... carb + T Jelmar 5 5.368 24 May 2007, 12:02
Laatste bericht: nico_v
  "OPVOEREN GEWELDIG" maar ??????? kaasie 19 5.335 4 May 2006, 20:04
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)