Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG wel stationair, maar daarna...
Nee,positief is het niet maar ik wou je mijn ervaring delen.
Ik hoop ook voor je dat het wel goed werkend is te krijgen,mijn verhaal dateert alweer van 13 jaar terug.
Die 245 Turbo leeft inmiddels ook niet meer :'(
Antwoord
ik had nog wat plaatjes beloofd:

Het geheel:
[img width=450 height=600]http://img519.imageshack.us/img519/8936/lpg1df1.jpg[/img]

En het mengstuk zelf in detail:
[Afbeelding: lpg2ed6.jpg]

Hij is precies 35mm op het smalste stuk....

Zoals ik je al gemaild had: dit is NIET het gasmengstuk wat ik zelf in m;n oude turbo had zitten, maar vlgs mij wel precies hetzelfde. Je zou Zwarte Flirt moeten vragen of ie weet waar mijn turbo is gebleven om daar meer info van het krijgen.

Maar zat net effe te denken: heb je ook het stangetje vd aansturing gasklep aangesloten op het mengstuk? Zo nee, dan is dat wellicht het probleem?? Ik heb me er net niet genoeg in verdiept, maar vlgs mij wordt ie aangestuurd door de overdruk na de turbo en gewoon je gaspedaal/aansturing gasklep?

En niet teveel aantrekken van volvo200liefhebber: ik heb veel plezier van m'n lpg in m'n turbo gehad!

Als je deze wilt lenen, dan hoor ik het wel.

Succes iig.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Dat is een Necam gasmengstuk zo te zien.
Daanheijn, heb jij hetzelfde gasmengstuk als Ticcie ?

Ik heb een tijdje geleden een Necam gasmengstuk van een donorauto gehaald (zat tussen het spruitstuk en carburateur gemonteerd) en op mijn auto gemonteerd i.c.m. een OMVL verdamper.
Het resultaat was dat de auto bij gas geven stil viel.

Ik heb toen wat informatie ingewonnen en een gasboer zei me dat dit zo nooit zou gaan werken.

De vacuumwerking van Necam schijnt anders te zijn dan andere lpg systemen en een een gasmengstuk van Necam werkt alleen i.c.m. een Necam verdamper.

Het gasmengstuk tussen spruitstuk en carburateur plaatsen kan bij een andere dan een Necam installatie niet,zo is mij verteld.

Het stationaire gedeelte van een Necam installatie zit namelijk in het mengstuk.Het stangetje is alleen om de motor af te stellen op vermogen. er zit op het mengstuk een bijpass met een slang en een schroef. Dit is het stationaire gedeelte.

Ik heb toen het Necam mengstuk vervangen door een ander gasmengstuk en dit tussen het luchtfilter en carburateur geplaatst.Daarmee was mijn probleem verholpen.
Van injectie heb ik helaas geen kaas gegeten maar misschien dat jouw probleem ook iets dergelijks is,omdat je geen Necam verdamper erin hebt?
Antwoord
Paul, bedakt voor de foto. Blijkbaar had ook jij een Necam installatie!?? Wij hebben een lovato en het mengstuk is eigenlijk alleen een ring met een enkele aansluiting voor de gasslang. Ik weet dus inderdaad niet (jos) of een dergelijk mengstuk in combinatie met deze verdamper gaat functioneren. Ik zal de foto naar mijn pa sturen om mee te nemen naar de gasboer. Mochten wij het mengstuk een keer willen proberen, begrijp ik dat we dan een afspraak kunnen maken? Dit laat ik dan nog even weten...
Antwoord
Oh ja, het zwarte slangetje op de foto, aan de linkerzijde van de aansluiting voor de gasslang, waar loopt die naar toe!?
Antwoord
yep, lenen (ook voor langere tijd) geen probleem, je mag prima langskomen dit weekend om m te komen halen.

Slangetje zat dacht ik op vacuum inlaatspruitstuk aangesloten

en yes, ik had een necam installatie en dit is ook een necam mengstuk.

ben benieuwd of je eruit gaat komen.
Antwoord
Hebben jullie een idee of dit mengstuk in combinatie met een lovato verdamper ook zal werken bij mijn turbo? Is de Necam verdamper heel erg anders dan de lovato?

Paul, ik mail je even voor je adres. Zal met mijn pa overleggen of hij dit weekend eventueel langs wil en kan komen. Ik geef hem dan ook even je telefoonnummer voor een verdere afspraak.
Antwoord
geen idee of dit gaat samenwerken. Maar je probleem lijkt er een beetje op dat ie die aansturing van die gasklep mist oid en niet reageert op gasgeven (alleen meer lucht en dan dus te weinig gas en afslaan).
Antwoord
Volgens andere mensen die ik gesproken heb, kan het ook aan de tweede trap van de verdamper liggen. Als deze er te snel inkomt, krijgt hij te weinig gas. Het zou dus alsnog een verdamperprobleem kunnen zijn. Dit hopen wij snel te kunnen achterhalen.
Antwoord
daanheijn schreef:Hebben jullie een idee of dit mengstuk in combinatie met een lovato verdamper ook zal werken bij mijn turbo? Is de Necam verdamper heel erg anders dan de lovato?

Nogmaals,Necam is een heel ander systeem wat je beter niet kunt combineren met andere merken.

Uit je verhaal maak ik op dat je een normaal gasmengstuk hebt en dat zou volgens mij gewoon moeten werken i.c.m. de Lovato.

Het is me trouwens nog steeds niet duidelijk WAAR je het mengstuk precies gemonteerd hebt. Niet tegen het inlaatspruitstuk neem ik aan?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.798 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Help, mijn 240 Turbo blijft maar roken ! eric 17 13.312 9 February 2012, 20:54
Laatste bericht: eric
  Onregelmatige stationair Turbo 21ET 1981 Coenraad 41 24.227 6 July 2011, 10:10
Laatste bericht: skidje
  probleem stationair lopen 240 met b200ft bunne 4 3.801 31 May 2009, 11:02
Laatste bericht: bunne
  een beetje vreemd maar wel.... carb + T Jelmar 5 5.374 24 May 2007, 12:02
Laatste bericht: nico_v
  "OPVOEREN GEWELDIG" maar ??????? kaasie 19 5.335 4 May 2006, 20:04
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)