Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vreemd fenomeen
Beste mensen,

Ik heb eigenlijk maar niks te klagen over mijn 240, maar binnenkort gaat de complete koppeling vervangen worden en omdat ik weet dat het schakelaartje van de 'achterruitrijrichting' daar op zit mijn volgende vraag.

Als ik mijn auto ophaal en ga rijden werken de achteruitrijdlampen, ik kom thuis en zet de auto dan achteruit neer, dan werken ze weer niet.
Dit blijft mijn meisje consequent volhouden. Zet de auto uit, ga later weer rijden doen ze het weer en de tweede keer (tijdens de zelfde 'sessie') weer niet.

wie o wie weet wat er hier gebeurt?

Filip

** pp ik kan hem ook anders parkeren thuis weet ik, maar gaat even om het voorbeeld Big Grin
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Zo'n soort grap kan de onze ook, de lichten gaan (meestal) pas branden als je de koppeling op laat komen en daadwerkelijk achteruit rijdt. Ik denk dat het draadje of de stekker net een tikkie nodig heeft.

Als ik het draadje wat strakker trek (voor de APK) blijft-ie het een tijdje consequent doen, maar het schudt natuurlijk vanzelf weer los.

De schakelaar (bovenop de bak) en het onderliggende apparaat in de bak is een simpele en degelijke constructie waar nevernooit iets stuk kan gaan (denk ik).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dat draadje van de achterruitrijrichting kan idd een onderdeel zijn van een moeilijk te localiseren probleem.

Tijdje terug had ik hier ook problemen mee (zekering klapte er steeds uit, garage kon ook nix vinden).

Alleen op de brug kon ik goed zien waar deze draad nu vandaan kwam, en heenliep.
Hij komt van de bak en gaat door het gat van de pook heen, onder de bekleding door, naar ergens achter de middenconsole).

Zo'n constructie is gedoemd om op een gegeven moment stuk te gaan, wat vervolgens niet/nauwelijks te zien is.

Bij mij was de isolatie van de draad doorgesleten, met sluiting als gevolg, alleen is het vaak zo'n vette meuk onder de auto, rond de versnellingsbak, dat dat niet opvalt.

Nieuwe draad getrokken van schakelaar op de bak, door de pook-opening en probleem over.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Klinkt idd als een draadbreuk/slechte stekker.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ok ik zal dan tijdens vervangen van de koppeling directt het kabeltje vervangen, sluit je dat makkelijk aan op schakelaar op de versnellingsbak (met schoentjes?).
Bedankt voor jullie reacties, op naar een volgende koffieklets,. Tongue
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
Citaat:sluit je dat makkelijk aan op schakelaar op de versnellingsbak (met schoentjes?).

Yep, gewoon simpel stukkie draad (2,52) met schoentje [img width=50 height=25]http://www.rickdonkers.nl/catalog/images/pru544.jpeg[/img] of nog beter: [img width=50 height=25]http://www.rickdonkers.nl/catalog/images/pru1542.jpeg[/img]

[Edit, bovenstaande is fout :-X, zie post hieronder, ik was in de war met een andere aansluiting. :-X).

Eventueel draad nog door een stukkie flexibele slang of isolatiekous heen en hij kan weer 100 jaar mee

Antwoord
Nee, het is een eigenwijze stekker met twee ronde gaten, en de schakelaar heeft de corresponderende twee dikke ronde uitsteeksels.

[Afbeelding: schakelaarhc7.jpg]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Excuse me, ik was in de bonen,.

je hebt gelijk.

[Afbeelding: Volvo-Backup-Light-Switch-9442728.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.571 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Startmotor doet vreemd Nicolaas H 3 3.379 24 August 2018, 00:59
Laatste bericht: Nicolaas H
  Ruitenwisser doet vreemd sandstra 7 5.874 8 July 2016, 19:23
Laatste bericht: hugo
  Vreemd probleem roger2401990 5 4.112 1 June 2012, 21:58
Laatste bericht: roger2401990
  Vreemd gedrag toerenteller Dopski 6 3.941 7 June 2010, 09:25
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)