Topics: 23
Dat was die van mijn zwager. Maar ik ben er zeker bij.
Driften was tÃ
cool. Sper werkt perfect. Voor dit circuit zat ik hoog in 2. Eigenlijk te lange eindoverbrenging dus. Maar kijk hoe het ging ! Alles is heel gebrleven. De M90 was toch al stuk.
http://nl.youtube.com/watch?v=wn4RNjmiwRg
Topics: 135
Bozzma schreef:Dat was die van mijn zwager. Maar ik ben er zeker bij.
Driften was tà cool. Sper werkt perfect. Voor dit circuit zat ik hoog in 2. Eigenlijk te lange eindoverbrenging dus. Maar kijk hoe het ging ! Alles is heel gebrleven. De M90 was toch al stuk.
http://nl.youtube.com/watch?v=wn4RNjmiwRg
leuk man, erg cool! Die BMW staat continu achterstevoren zag ik. Doe jij t een stuk beter.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Er waren eigenlijk alleen maar BMW's.... Maar iedereen vond die Volvo's helemaal het einde. Vooral die van mij stal een beetje de show. Het is best een grote zware auto en ik kwam van begin tot einde de bocht driftend door. Sper is echt waanzinnig. Ook op de weg. De BMW's waren spijkerhard en reden op ultra gladde banden. Die konden van links naar rechts driften. Dat lukte met de volvo niet. Een contra slip kwam er eigenlijk niet. De drift opvangen was makkelijker. Wel prettig. Goede wegligging, geen streken. Niet helemaal super voor "show-driften" maar wel prettige handling voor de (on)bedoelde drift op welke weg dan ook. En waar kan je het nou zo bont maken als op zo'n circuit ?
welke volvo's waren er nog meer dan behalve jij ?
zag er mooi uit hoor! EN zag nog een filmpje van buiten gefilmd, maar helaas van veraf....
Kun je es kijken naar je LSD topic?
Heb misschien wat gevonden voor onze 3.54 diff, maar weet er onvoldoende van.
Maar wil er wel eentje als ik jouw verhalen zo lees! Mijn oude Turbo verraste me soms al onaangenaam op het klaverblad vd A28 utrecht-amersfoort 's avonds als ik die zo snel als mogelijk nam. Zal hiermee stukkie beter worden + beter beheersbaar als ie toch omgaat.
Ik zal eens kijken. De andere Volvo GT is van mijn zwager. Erg mooie auto maar geen turbo en geen sper. Met stuurbekrachtiging en ik vond dat ie lastig te beheersen was. komt ie ? Komt ie ? Nee, wielspin, of toch ? Stukje driften en dan kwam ie weer terug. Met de Turbo + LSD kan je gewoon powerslides maken. Ik stuurde in en gaf gas. Geen gerommel met koppeling en dergelijken. Overigens vind ik 3.73 al te lang als je echt wilt driften. Je zit dan tussen 2 en 3 in. Maar dat verschilt per circuit.
Topics: 78
In het laatste filmpje is die turbo-fluit goed te horen zeg..
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 42
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99