510,- is idd een hoop geld, maar dan heb je wel een spik splinternieuwe turbo die zo weer (bij goed gebruik) 150.000++ km (of meer) meegaat.
bij een 2dehands turbo is dat maar afwachten.
ik weet wel dat oa. marc hesselberth van european tuning nieuwe garrett turbo's kan leveren voor leuke prijzen.
(c&e turbochargers & turbo's hoet, hebben ook wel leuke aanbiedingen maar zijn soms net wat duurder, hun moeten het namelijk hebben van puur alleen de turbo's die ze leveren).
een tweedehands turbo kopen en dan laten reviseren, zal je ook het nodige kosten.
en dan zit je alsnog met een gebruikte turbo.
als ik mij goed herinner kost je dat voor een standaard revisie zo'n 260 euro, en dan heb je alleen lagers en seals.
meeste mensen vergeten dat ook asjes, de (compressor & turbine) wieltjes, en de behuizingen slijten.
bij t3 turbo's zijn het vooral de uitlaathuizen die oa. scheuren.
de gemiddelde t3 die ik ter revisie aangeboden krijg heeft een gescheurd turbine huis, en is in principe niet veel meer mee te beginnen.
dit is mijn visie over het turbo verhaal.
ik heb gaande weg mijn mening een beetje aangepast over gebruikte turbo's dit omdat ik ondertussen bizar veel rotzooi heb gezien.
@bossie; je hebt vaak gave parts, wanneer ga jij nou eens een dikke auto bouwen ?