Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
Nou, enkel de uitgangen naar de spoorstangen lekken. Als ik die seals weet te vervangen ben ik een heel eind. Ik weet dat de spoorstangen te demonteren zijn. Je kan ze er gewoon afdraaien. Als je dan bij de seals kan dan ben je klaar. En anders komt er een ruil-huisje op.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
dat is idd zo dat je de stuurstangen eruit kan draaien.
maar dan hoop ik dat je bij de seals kan komen.
mocht dat lukken heb ik ook nog wel een stuurhuisje liggen. ;D ;D
Antwoord
Ow, Saint ! Ik heb mijn versie 2 van de sensorsteun op mijn auto gezet. Is hetzelfde als versie 1 maar dan zonder hoekprofieltje aangelast tegen doorbuiging. Kan je dat zelf ? Ik kan em wel opsturen ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
ik zal mn ogen open houden voor je jeroen Wink
Antwoord
Bozzma schreef:Ow, Saint ! Ik heb mijn versie 2 van de sensorsteun op mijn auto gezet. Is hetzelfde als versie 1 maar dan zonder hoekprofieltje aangelast tegen doorbuiging. Kan je dat zelf ? Ik kan em wel opsturen ?

ohw man!!! Dat zou vet handig zijn !! Dat extra stripje aanlassen kan ik zelf wel doen hier in de Workshop! ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
kaasie schreef:dan ga je naar de lager boer en haal je een 6007 lager.

Welke precies ? Er zijn er nogal wat...

SKF 6007 -2RS/C3
KOYO 6007 2RS/C3
SKF 6007 -2Z
SKF 6007 -2RS
NSK 6007 -2RS/C3
STEYR 6007
STEYR 6007 -2RS
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Heej Jeroen,
Hij is nog verkrijgbaar Tongue
Antwoord
Bossie schreef:Hij is nog verkrijgbaar Tongue

Watte ?

Hmm... Alle 6007 lagers zijn dus hetzelfde. Enkel verschillen de mate van afdichting. Ik heb gekozen voor een lager met een rubber afdichting, bestand tegen vocht (spatwater en vuil)

Dat is dan type 6007-2RS.

Mooi, 2 stuks besteld en ik zal er eens naar gaan kijken zodra ze binnen zijn.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
idd de 2-RS is de beste.
maar daar was je onder tussen al wel achter gekomen.

als je een lager besteld maakt niet uit welke doe dan altijd een 2-RS.
het kost nix meer dan een kaal lager.
en heb je de seals niet nodig in het lager , dan ff een klein schroevedraaiertje er in prikken en je wipt de seal er zo uit.
zo kan je bijv. aan 1 kant de seal wel gebruiken en de andere kant open maken.
heb je een xtra keerring om de olie tegen te houden. Wink

een C3 lager heeft een iets ruimere passing.
deze lagers worden vooral gebruikt bij toepassingen waar bijv. veel warmte heerst.
deze kan dan beter uitzetten zonder schade op te lopen omdat de passing te klein word en het lager zwaar gaat lopen.

een skf/ koyo / steyr end. hebben allemal dezelfde maat voering.
dus de goedkoopste uitzoeken. Big Grin

Antwoord
"Watte?"

M90 rings a bell? Tongue
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)