Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
corky bell's turbo opvoer boek toevallig ? Wink
Antwoord
Als ie er af valt zet ik er een Ãchte turbo op ;D Er staat trouwens toch wel spanning op. Nu trekt de pijp eerder aan de turbo.

Maare.. Goed werk gedaan vandaag. De uitlaat vast gezet, de achterste motor/baksteun nu toch maar wel vast gezet :Smile De alu-steun tussen de bak en de motor deugdelijk vast gezet. Wat lampjes in het dashboard vervangen... Nou. daar kan ik dan weer even mee voort.

Ik kan wel even een sjabloontje maken van die steun. Maar eigenlijk is ie te simpel voor woorden. Je pakt een rechte strip en je dynamo-steun. Je tekent de gaten over van de dynamosteun en het derde gat dat uit de lijn ligt gebruik je om een dwars-steuntje te maken. Je maakt dan een soort Y met een rechte poot. De lengte is afhankelijk van je pulley. Maar goed. Als je dus je dynamosteun overtrekt dan heb je al je sjabloon voor de steun.

Jelmar, we waren wat laat terug en toen ben ik meteen aan de slag gegaan. Ander keertje ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
ik wacht je telefoontje wel af jeroen Wink

morgen eerst ff aan mn eigen hok sleutelen, zit iets niet helemaal lekker (zie topic in Motor gedeelte).
zal wel iets met de ontsteking zijn.
Antwoord
Bozzma schreef:Ik kan wel even een sjabloontje maken van die steun. Maar eigenlijk is ie te simpel voor woorden. Je pakt een rechte strip en je dynamo-steun. Je tekent de gaten over van de dynamosteun en het derde gat dat uit de lijn ligt gebruik je om een dwars-steuntje te maken. Je maakt dan een soort Y met een rechte poot. De lengte is afhankelijk van je pulley. Maar goed. Als je dus je dynamosteun overtrekt dan heb je al je sjabloon voor de steun.

Kun je iig een foto maken van dat ding? En hoe die gemonteerd zit? Dat scheelt namelijk voor mij. Past dat ding ook als je nog de originele visco-fan hebt? Die wil er trouwens uitschoppen en ook via MS aansturen. Lijkt me de juiste stap. Dit is niks. Maar ik moet nog op zoek naar een goeie andere fan. Eerst de motor laten lopen!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Waarom zet je niet gewoon een thermocontactschakelaar in de leiding ? Dan staat de Volvo nog even na te blazen als je de motor hebt uitgezet. Als je een MS2 gaat kopen (en die raad ik je nu echt wel aan...) dan heb je je uitgangen nog heel hard nodig.

Ik zal even een foto maken van die steun. Fan is geen probleem. Die zit veel hoger en verder weg van de de sensor.

Ik kan weer terug naar buiten. Vanochtend vol trots de rijdende auto op mijn werk laten zien.... Weer een plas olie eronder. Whoops. Plug lekt nog net zo hard als voorheen. Ik heb nu een plugje waar al dichtmiddel op zit en een tubetje meegenomen met vloeibare teflon (schroefdraadafdichting).

Eerst maar even het schutboard demonteren en dan die plug opnieuw monteren... Verdikkeme.

Daarnaast heb ik nog wel een sterke zoem in de auto. Ik denk het tussenlager van de cardan.
Antwoord
Bozzma schreef:Daarnaast heb ik nog wel een sterke zoem in de auto. Ik denk het tussenlager van de cardan.

zet er dan gelijk een lager in van een 7/900 serie.. due zijn een stuk beter voor zwaar gebruik.... hangt de as een stuk steviger onder de wagen...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Goed plan.. Al betwijfel ik of ik een tussenlager heb ??? Kan ook zijn dat ik maar 1 cardan-pijp heb ? Nou ja. We zullen zien. Ik mis mijn 5 / overdrive wel erg. De vierde versnelling voelt als de eerste. Geef je gas op de snelweg dan denk je op den duur: ho-ho maar weer ! Wel grappig maar je vergaat van de herrie bij 120 op ruim 3000 toeren/min.

Ik loop even vast met mijn plugjes verhaal. De NPT plugjes zijn "engels". Ik krijg ze er met mijn inbussetje niet meer uit. Even een Engelse halen dan kan ik meteen mijn oliesensor monteren. Geen idee waarom ze er wel in wou... Maar goed. Ik heb een nieuw plugje liggen en wat sealant. Moet goed komen. En anders schroef ik de kop eraf en TIG ik het gat dicht. Maar dat gaat enkel gebeuren als ik het goed zat ben. Want ik heb weinig zin een motor met alles nieuw open te trekken.

Ik had vanmorgen trouwens of een wielspin, of een slippende koppeling op het datalog staan. Ik heb er niets van gemerkt. Maar de Audi naast me zal wel raar opgekeken hebben toen ik naast hem weg kapituleerde. Zal wel gedacht hebben: Effe voor die Volvo... Huh ? Not... Lol. ;D

Ow ja.. Mijn stuurhuis is zo lek als een mandje.. Iemand een adresje waar ik dat kan laten fixen ? Of is het goed zelf te doen ?
Antwoord
3000rpm bij 120km/h? je hebt geluk.... ik zit toch echt tegen de 3500 rpm aan.
Antwoord
;D

Zou zo maar kunnen !

Nou.. Een Pre-aplied dopje ingedraaid en het probleem lijkt nu verholpen. Ondertussen is ze wel van de krik gevallen en is mijn RPM sensor gebroken en mijn wieltje krom. Jeetje.. Nou ja. Dat is snel verholpen. Ik heb de bakolie gewisseld, maar ik zou liever de bak wisselen.
Antwoord
van de krik gevallen??? mazzel dat je er niet onder lag, zoals Sibrand onder zijn 245 T tijd geledern toen hij nog onder ons en met een Volvo was Wink Wink
bokjes doen wonderen Wink ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)