Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
Nee, daar komt ook een beetje langs. Moet nieuwe ring voor komen. Maar de krukaskeering is het niet. Ik heb de alu-verbindings-brug van de motor en de bak gedemonteerd en het vliegwiel is helemaal droog. Het huis zelf ook van binnen.

Nu heb ik die zwarte afdekplaat gedemonteerd zodat ik achter de kop kan kijken. Daar zit een afdichting. Ik heb een vermoeden dat die het is. Ik kan het nu iig ZIEN. Nou nog even draaien zodat ie gaat lekken.

Wat een drama. Maar gelukkig is het de keering niet.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Jelmar schreef:Ik kom van de week wel ff kijken jeroen, ik bel je wel van tevoren, ik word nou wel heel nieuwsgierig.

en misschien is het een idee om een dagje rollerbank af te huren voor volvolvo.nl ?

denk dat we zo een aantal kandidaten hebben...

- Saintmans
- Bozzma
- Dr. Turbeau

en er zullen er vast meer zijn.

lijkt me ook wel leuk maar ik denk dat ik het eerst probeer op school. daar hebben ze pas een nieuwe waar zelfs vrachtwagens op passen, moet genoeg zijn ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ja, en eerst even inrijden. Als je er inderdaad een dagje gebruik van zou kunnen maken dan kan je heel wat instellingen regelen.

Ow ja.. Ik ben weer teruggekeerd van onder de auto. Wat een prutlek zeg !

Foto:

[Afbeelding: img0243kd4.jpg]

Wat een drama. Dit kleine blindplugje zat onvoldoende aangedraaid. Je ziet mijn rijkelijk gebruikte vloeibare pakking. Ik ben er absoluut geen fan van, maar ja, nood breekt wetten. De kleppendeksel zit iig goed dicht. Het blind-plugje nu ook. Als ik het had kunnen zien had ik er een inbus op kunnen zetten. Maar nu weet ik het in iedergeval zeker. Al na 10 seconden lopen hing er een druppel olie aan.

Jee, weer een avondje verder maar het is opgelost.

Nog een paar piepjes en kraakjes op te lossen. Door het vele staan is het stuurhuis gaan zweten (nog net niet lekken) dus ook die moet een keer uit elkaar. Maar zo durf ik wel te rijden.

Wat ik nu hÃÃl graag wil weten van de Feritta bezitters: wat hebben jullie met de uitlaatsteun gedaan die los op de voorpijp zit ?
Antwoord
zelfde lekje heb ik ook al es gehad en ook lang gezocht waar het aan lag....... En het lekte en rookte goed onder de kap. Oplossing was een nieuw origineel rubbertje dat net iets groter was dan het het nieuwe imitatie rubbertje dat ik had gebruikt >Sad

Over je uitlaatsteun: Eric en ik hebben 'm beiden (onafhankelijk van elkaar) aan een bout vastgezet waarmee de versn.bak aan het blok zit geschroeft. Past redelijk ok. Iets langere bout door de versn.bak en dan aan de kant van het blok eerst de steun en dan een extra moer/ring. Enige mogelijkheid vlgs. mij. Verdient geen schoonheidsprijs, maar het gaat wel.
Antwoord
Nou... Dat is dan 3 ;D Het enige wat mij ontbrak was een langere bout. Morgen maar even naar opzoek.\

Tja.. Gelukkig goed gekeken. Alles wees op een lekkende krukaskeering. Carterventilatie heeft dichtgezeten (dubbelgevouwen slang), olie (veel olie) tussen de bak en de motor uit, nieuw blok... Maar goed dat ik verder heb gekeken dan mijn neus lang was. De afdekplaat demonteren was even wat werk. Maar dat loonde wel 100%. Toen ik de plaat weghaalde was het blok weer netjes droog. Toen ik startte zag ik meteen de druppel ontstaan. Als je het niet kan zien kan je er lang naar zoeken.

En dan heb ik nog een enorme fout gemaakt: Ik heb het redblock ZWART geverfd. Dan zie je dus helemaal niet meer waar de olie vandaan komt....

Maar nu kunnen we weer verder aan het serieuzere werk. MS2 / Extra neemt echt volwassen vormen aan.
Antwoord
leuk hoor.

heb je wel een kladje met wat maten voor een steuntje voor die VR-sensor? Die poelie gaat wel lukken. De CAD file is al klaar en ik denk dat die van de week gedraaid gaat worden.

Maar om alles wat te bespoedigen zou een handig tekeningentje of iets van de steun wel handig zijn. Ook omdat jij er al ÃÃn gesloopt hebt, een update hebt gemaakt aan je steun en, laten we wel wezen, het wiel hoeft toch niet opnieuw uitgevonden te worden wat zo'n simpel ding betreft?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
he saintmans, is zo'n wiel voor mij ook interessant ? ;D
Antwoord
Tuurlijk...alleen is jou poelie wellicht ietsje anders omdat jij geen airco hebt. Denk ik tenminste. En de adapter heeft de afsteuning van de aircopoelie nodig in mijn geval. Zo heb ik m namelijk ontworpen. Omdat als ik m uit ÃÃn alu deel frees dit duur en zeer tijdrovend is.

Maar jij wil (en kan) dat toch oplossen met je vliegwielsensor of begreep ik het verkeerd?
Antwoord
Bozzma schreef:Nou... Dat is dan 3 ;D Het enige wat mij ontbrak was een langere bout. Morgen maar even naar opzoek.\

En hier nummer 4 Big Grin

Nu heb ik wel laatst in een turbo opvoer boek gelezen dat je zo de turbo zwaarder belast omdat de uitlaat minder naar achter kan uitzetten....

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
uitzetten? Die paar millimeters. Dat zal wel meevallen allemaal. ;D
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)