Sinds enkele weken loopt m'n Volvo slecht.
Symptomen:
- Slecht stationair lopen (soms wel, soms niet ??? )
- Veel roken (m.n. zwarte rook)
- Het blok schudt (m.n. wanneer de choke er in het begin op staat)
- Met choke erop loopt ie niet lekker (hij schudt erg en het blok klinkt gewoon niet lekker). Wanneer heel de choke openstaat komt ie niet boven de 2000 toeren en sputtert ie tegen.
- Als je gas los laat begint hij te "bokken", dit doet ie ook wanneer je maar een beetje gas geeft.
JW wil me binnekort een keer helpen met afstellen (hij had het ook over evt. carburateur revisie), maar ik wilde toch een topic.
Misschien klinkt jullie dit bekend?
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Ik denk dat carb revisie alvast wel enorm veel wonderen doet. Ik heb dat ook gehad. UIteindelijk nieuwe carb(tweedehansds) en het was vele malen beter, daarna afstellen, nieuwe boegies kabels enz. ;D en als een zonnetje
gr sander
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ok ik hoor net dat de wideband lambdasensor binnen is dus als het met een revisiesetje nog niet goed gaat kunnen we makkelijk even de lucht brandstof verhouding meten...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik had zoiets met mijn B20A, zwarte rook (met benzinelucht), schudden, de carb. was grondig versleten door LPG rijden. Als ik de bougies eruit draaide was de hele verbrandingskamer nat en zwart. Je hebt dus denk ik teveel brandstof, met de choke maak je het alleen maar erger. Ik had een afsluitschroefje uit het inlaatspruitstuk gedraaid, toen klopte de verhouding weer een beetje.
Wel vreemd dat dat zo ineens gebeurd, misschien iets met de vlotter (lek) of de afsluitklep in de vlotterkamer?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Zou een carburateur in 130.000km/ 27 jaar (alleen op benzine) flink kunnen verslijten?
Zal hem eens een keer nalopen, maar volgens mij lekt ie niet.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
nieuwe naald & membraam in carb doen ook wonderen, membraam gaat nogal eens stuk op LPG, soms miniem gaatje, maar wel genoeg om niet lekker te lopen.
genoeg ATF in je carb??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Hu? Ik had net ook iets gepost dacht ik ???
Anyway, ik heb eens een carburateur gehad met 119.000km van 16 jaar die helemaal dicht zat. Revisie was het laatste resort..
Gr :-\
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
ATF is oke ja.
Hij loopt dus niet op LPG, dus weet niet of het membraam moet.
Thuur, bedankt. Alleen maar goed eigenlijk om zoiets te horen, dan kan het daar dus ook aan liggen.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99