Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Hoe moet ik het beestje nu eigenlijk noemen ? Achterop staat 242GT.
Ik kan er een R achter plakken:
242GT-R
Of zal ik er niets aan doen en lekker de sleeperlook behouden ? ;D
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Beestje gewoon zo noemen als ie al genoemd is. ;D
Maar van die stationairklep. Ik hoopte eigenlijk dat dat wat eenvoudiger was. Dit is me nogal wat op deze manier. Benieuwd hoe je hier nu weer achter bent gekomen. Ik ga er nog even over nadenken.
O, kun je er misschien een foto van maken met de aansluitingen en alles?
succes met t weer...ik heb ook goed weer nodig..dit is niks!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Het lijkt veel moeilijker dan het is, eerlijk !
Enkel de kleine transistortjes vervangen voor de TIP 122 is wat vervelend.
Documentatie staat gewoon op het net...
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_....htm#Fidle
Berichten: 231
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2005
AJ van die stationair kleppen heb ik er nog wel wat.
Ik gebruik in mijn 264 met b280e, een oud type i.c.m. megasquirt, oude type bedoel ik die standaard op een b27e blok zit en werkt met een bimetaal
En bozzma super, ben beniewd hoelang je achterbanden straks meegaan
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
JoostV6 schreef:AJ van die stationair kleppen heb ik er nog wel wat.
Ik gebruik in mijn 264 met b280e, een oud type i.c.m. megasquirt, oude type bedoel ik die standaard op een b27e blok zit en werkt met een bimetaal
En bozzma super, ben beniewd hoelang je achterbanden straks meegaan
Joost, show eens een foto van dat ding...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
2 draads... >
Maare... 3 draads ziet er precies hetzelfde uit. Op de stekker na dan..
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
De eerste voorzichtige km's zijn gereden. Ik heb nog wel een probleem met mijn RPM signaal. Ik begin langzaamaan aan de Honeywell sensor te twijfelen. Wellicht zet ik er dus nog een VR sensor op.
De auto klinkt goed. De turbo fluit een gezellig rondje mee. Echt opbrengst kon ze niet leveren maar ze wist toch de map al boven de 100 uit te laten komen. En ik reed toch echt heel rustig aan... Nu al is het turbo geluid verslavend !
PFFFFFFFFF....PSSSHHHH !
Ik heb nog wel wat werk aan wat kleine klusjes. Maar voor nu ben ik al best happy. De auto zo snel mogelijk rijdbaar maken. Thank god it's friday !
[img width=547 height=600]http://img210.imageshack.us/img210/2015/graphkt2.jpg[/img]
tijd voor een mini-meet, ik ben van de week toch in de buurt van boskoop. ben zowiezo deze week al paar keer door boskoop heen gereden.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Jelmar schreef:ben zowiezo deze week al paar keer door boskoop heen gereden.
Stalker!!!111!
ja ik zou em ook wel eens willen zien die wagen! veel over gehoord/gelezen maar nog nooit in het echt gezien!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Nou... Je mist zeker wel wat. Maar nog niet helemaal. Want de HALL sensor valt een beetje buiten de specificatie. Jammer maar waar. En mijn VR sensor heb ik weggegeven aan mijn zwager... Nou ja. Vandaag bij de Ford geweest en als het goed is hebben ze morgen een andere voor me. Aardige lui daar. Dan gaat het VR sensortje er weer op.
De HALL sensor heeft een nieuwe bestemming. Deze valt wel binnen de specificaties als nokkenassensor. Deze is in eerste instantie niet direkt nodig voor wasted spark maar uiteindelijk wil ik COP.
Ondertussen al druk bezig geweest met leuke klusjes:
Radiootje ingebouwd.
Da's eigenlijk wel een leuke. De 240 heeft een beetje een brakke plek voor een DIN radio. De oplossing was eigenlijk simpel. De kunststof dasboardplaat gedemonteerd. Daar bleek een vlak gedeelte te zitten. Een afvalstukje alu gepakt, deze in vorm gekniipt en de DIN opening eruit gehaald. Het alu plaatje op het dashboard geschroeft en de het dashboard deel een klein beetje bijgeschaafd met de dremel. Nu zit de radio er superstrak in.
Derde remlichtje op zijn plek en aardig wat (originele) bedrading opgeruimd. Ondertussen het GT dashboard gedemonteerd want niet alle lampjes werken naar behoren.
Nu de MS maar weer eens omzetten naar de juiste sensor... Morgen weer een dag. Ik hoop dan wel op succes bóven de 2500-3000 toeren....