Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
#91
Nou, Ik heb ook heel wat verstek laten gaan.

Waar het om gaat: jezelf oppakken, je naar de schuur slepen en aan de slag. Projectmanagement is ook niet onbelangrijk. Als je je zaakjes, gereedschap, onderdelen en plannen een beetje voor elkaar hebt kan je lekker doorwerken. Voor mij was het mechanische gedeelte overwinnen het zwaarst. Ik heb niet zoveel met bouten vastzetten en aandraaien. Allemaal nogal bewerkelijk. Maar goed.. Als je eenmaal achter een laptop een auto hebt ingeregeld dan raak je verwend. De kap hoeft dan niet meer open...

Vaak is het zo dat als je eenmaal aan een klusje begint het zo voor elkaar is. Daarna doe je een volgend klusje. En als je dan een paar uurtjes bezig bent, dan ben je al aardig op weg.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#92
ja daar heb je wel gelijk in. Ik zal het ook weer es proberen, want een paar avonden per week 2 of 3 uur wat doen schiet wel lekker op! En er zit nu erg weinig voortgang in m'n eigen project.... En ik ben toch best wel een eindje.
Antwoord
#93
Bozzma, wellicht heb je nog wat tips omtrent mijn 'projectje'?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#94
TheSaint77 schreef:Bozzma, wellicht heb je nog wat tips omtrent mijn 'projectje'?

Yup....


Mijn project nabouwen !

Alleen zou ik dan een watergekoelde IC pakken. Da's makkelijker bouwen. Of de IC standaard laten maar een ruitensproeierkitje monteren.

Ga naar de sloop, roof een kabelboom uit een auto en zorg dat je mooie stukken van 1,5 meter hebt van 0,5-0,75mm2. Maak een bedradingsplan en trek alles naar het dashboardkastje. Dan ben je al een end op weg.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#95
kan ik de auto binnenkort in het echt eens komen bewonderen.??

ben toch niet zo heel ver van boskoop aan het werk.
Antwoord
#96
Bozzma schreef:
TheSaint77 schreef:Bozzma, wellicht heb je nog wat tips omtrent mijn 'projectje'?

Yup....


Mijn project nabouwen !

Alleen zou ik dan een watergekoelde IC pakken. Da's makkelijker bouwen. Of de IC standaard laten maar een ruitensproeierkitje monteren.

Ga naar de sloop, roof een kabelboom uit een auto en zorg dat je mooie stukken van 1,5 meter hebt van 0,5-0,75mm2. Maak een bedradingsplan en trek alles naar het dashboardkastje. Dan ben je al een end op weg.

Mwaah, ik hou het ff bij een standaard intercoolertje. Mijn idee is gewoon een betrouwbare motor nu. Dat is prioriteit 1.

Ik denk dat ik de kabelboom alvast bestel voor MS1V3.0 En wat sensoren. Kan ik al aan de slag. Ik heb al een 1000530 op het oog. Helaas geen 1000531. Kan ook maar dan moet ik weer vrij nemen en een heel stuk rijden, plus die zal duurder zijn dan de 10000530 die ik nu kan kopen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#97
Het hangt er een beetje vanaf, maar als je gaat bestellen, koop dan meteen een MS2 en bestel er eventueel een MS1 chip bij. Er is inmiddels leuke software voor de MS2.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#98
Bozzma schreef:Het hangt er een beetje vanaf, maar als je gaat bestellen, koop dan meteen een MS2 en bestel er eventueel een MS1 chip bij. Er is inmiddels leuke software voor de MS2.

hmm...afgaande op was je hier zegt had ik een MS1 met V3.0 board in gedachten.

Citaat:Maar dan nu, MS I of MS II ?

Om heel kort door de bocht te gaan. MS I met extra code (huh?) kan alles wat MSII kan. MS II kan wel meer, maar er is nog geen software voor geschreven. Als ik u mag adviseren, koop een MS I en bespaar uzelf geld. Tegen de tijd dat het GPIO CAN-bus boardje (huh ?) uitkomt of de extra code voor de MS II gereleased wordt zal de MS II wel interessant worden. U kunt dan eenvoudig upgraden door de in de socket geplaatste processor te vervangen. De processor is los te koop.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#99
Inmiddels is de MS2/Extra software al aardig aan het ontwikkelen. Je komt wat poortjes tekort t.o.v. MS1 maar dat is enkel als je ALLE features wil hebben. Tegen de tijd dat je een beetje verder bent met je MegaSquirt en poortjes tekort gaat komen zijn er nieuwe ontwikkelingen.

Overigens zijn er nu kant en klaar boardjes met SMD soldeertechniek waar een aantal van de MOD's al inzitten. Ik moet zeggen: dit heeft wel voordelen. Kijk ook eens op http://www.diyautotune.nl

Het SMD boardje waar ik het over heb:

http://www.diyautotune.com/catalog/megas...p-171.html
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Bozzma schreef:http://www.diyautotune.nl

Die link bestaat (nog ???) niet Bozz. :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.841 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)