Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo Garages
#1
Garages zijn in de business om geld te verdienen, niet om jouw te helpen. Vaak werken de Service en Verkoop afdelingen onafhankelijk van elkaar . Ze hebben een hoop geld geinvesteerd in hun business. Ze kunnen wel een lange lijst maken van alles wat er volgens hun aan je auto moet gebeuren maar in the end is het up to you te besluiten wat je er aan gedaan wilt hebben. Ook kan je werk aan je auto bij andere specialisten laten doen. Mijn ervaring met Volvo garages is niet zo goed. Ik zal een paar voorbeelden geven:

Onze eerste Volvo was een 244GLT uit 1982, tweede hands gekocht (in NZ) Toen ik problemen had met olie verlies door keerringen (grote onkosten omdat de versnellingsbak steeds los gehaald moest worden,) werd mij verteld dat de motor gereviseerd moest worden, zuigers versleten, maar ik vond met mijn eigen compression tester (good investment) dat de motor OK was, ik vond later dat de Flametrap (Vlammendover ?) verstopt was and dat iemand (vorige eigenaar of een garage) heeft geprobeerd de Flametrap te ontstoppen en daarbij de oudere metalen flametrap helemaal in de oiltrap geduwd had, de garage kon dat niet vinden, ik wel. Nadat ik dat schoon gemaakt had, liep alles weer goed en oil lekkages waren verdwenen.

Later had ik een problem met starten wat ze ook niet konden vinden, ik wist al dat het iets met benzine toevoer te maken had, ondertussen hadden we twee Volvo 244s, en ik ben gewoon onederdelen gaan verwisselen van de ene naar de andere Volvo tot dat ik vond dat de benzine regelaar niet goed meer werkte. Ik vroeg een prijs voor een nieuwe regelaar van de Volvo Dealer en het koste $750. Dit was een gewone Bosch Fuel Regulator, dus ik vroeg een prijs bij een speciale Bosch dealer en kocht er een voor maar $240, zelf ingezet en presto, alles werkte weer goed.

Zo kan ik nog vele voorbeelden geven. Dit was 20 jaar geleden en ik ga nooit meer naar Volvo Dealers, alleen als ik echt geen andere keus heb. Dit will niet zeggen dat het nu nog zo is en Volvo Dealers in Nederland zijn misschien niet zo kortzichtig.

Deze Forums kunnen helpen om Volvo Dealers een betere service te laten velenen, en misschien kunnen ze dan later eens een nieuwe Volvo verkopen.

Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black
Antwoord
#2
Dit soort verhalen komen ook in NL voor. Niet alleen bij dealers, maar ook bij zgn Volvo specialisten.
Er zijn ook goede garages, die wel gevoel hebben voor je auto (en je portemonee).
Maar het blijft altijd zaak om zelf alert te blijven en de diagnose van je garage te overdenken.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#3
He Jim hoe is het?
Ik heb nog een foto van je op mijn webpagina staan: http://www.geocities.com/ruudschols240/galerie.html.
Die is wel al van een hele poos geleden (5 augustus 2001) Heb je deze 240 nog?

Je verhaal over Volvo garages zou ik ook kunnen vertellen,........alleen andersom.
Ik heb meer vertrouwen in de Volvo dealer dan in de volvo specialisten.

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#4
Hi Ruud, ja ik dacht al dat jij het was, maar ik kon de website niet meer vinden.
Alles OK hier, heb de 240GLT nog steeds, erg betrouwbaar, maar ook pas een V70 erbij:
http://www.volvoadventures.com/V70/index.html
Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black
Antwoord
#5
Citaat:Ik vroeg een prijs voor een nieuwe regelaar van de Volvo Dealer en het koste $750. Dit was een gewone Bosch Fuel Regulator, dus ik vroeg een prijs bij een speciale Bosch dealer en kocht er een voor maar $240

WAAAT! 750$ voor een fuel pressure regulator? [Afbeelding: a010.gif]
Puur goud zeker, met een platina membraam....

zelfs met new zealand dollars is dat nog €370,-

Dat ding kost bij FCP 53 US$ (€36 / 63 NZ$)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#6
Dit was al in NZ$, niet US$. Vergeet niet dit was 20 jaar geleden, er is in die 20 jaar heel wat veranderd in NZ, meer competition en je kan nu zelf onderdelen importeren zonder BTW als de kosten lager dan $400 zijn, vandaar dat ik die duurdere onderdelen in USA bij FCP koop. Ik heb ook een verhaal gehoord en dat was zo'n 7 jaar geleden van iemand die een nieuwe ABS unit nodig had voor een Volvo 850. In NZ gaf de dealer een prijs van over $4000, uiteindelijk heeft die persoon een unit in UK gekocht voor de helft van de NZ prijs.
Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black
Antwoord
#7
Tsja, Volvo garages....... Geldt, denk ik, voor ieder merk waar je met een ouder model aankomt voor reparatie. Je bent geen interessante klant, want er kan nog gerepareerd worden aan een ouder model in plaats van componenten vervangen. Alleen er zit geen diagnose-stekker in en de jonge generatie monteurs weet het dan niet meer. Met als gevolg een matig uitgevoerde of een onnodige dure reparatie, ontevreden klant en ook de dealer voelt zich er niet happy mee. Niet in de laatste plaats omdat jij je oude bri©k wat hen betreft al lang af had moeten voeren om een nieuw model te kopen. Omdat dat de gemakkelijkste manier is om drie keer geld te verdienen. 1. Nieuwe auto, met 2. een financiering en 3. onderhoud dat wel gemakkelijk uit te voeren is, al dan niet met onderhoudscontract.

Vooral de megadealers met architectonisch hoogstaande nieuwbouw zijn niet de plekken om met een oudere auto naartoe te gaan, tenzij je een nieuwe wilt en van gladde, kwijlende verkopers houdt........

Groet,
DJ
Antwoord
#8
helemaal mee eens,
toch mogen ze voor het eerst een 15dkm beurt geven omdat die daar net zo duur is als een universele garage.
om eens te proberen zullen we maar zeggen Wink
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#9
15K-beurt voer je toch net zo makkelijk zelf uit? ( Klik )
Veel leuker, veel meer voldoening, en veel goedkoper.
Voor iederereen te doen (ook zonder sleutel-ervaring)

Volgens mij doen ze niet meer dan 2 filters vervangen (lucht/olie), olie verversen en wat visuele checks.
Als je mazzel hebt, vullen ze je ruitensproeierreservoir met vers water.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#10
Rob schreef:15K-beurt voer je toch net zo makkelijk zelf uit? ( Klik )
Veel leuker, veel meer voldoening, en veel goedkoper.
Voor iederereen te doen (ook zonder sleutel-ervaring)

Volgens mij doen ze niet meer dan 2 filters vervangen (lucht/olie), olie verversen en wat visuele checks.
Als je mazzel hebt, vullen ze je ruitensproeierreservoir met vers water.


Daar kun je beter geen water in hebben.
Groeten van Frans
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 2.087 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 8.311 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.563 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.532 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 7.046 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 5.335 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 15.637 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 34.941 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 8.880 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi
  Volvo V40 1.8 houd in patrickkolk 0 2.676 20 July 2015, 15:39
Laatste bericht: patrickkolk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: