25 August 2007, 03:55
Garages zijn in de business om geld te verdienen, niet om jouw te helpen. Vaak werken de Service en Verkoop afdelingen onafhankelijk van elkaar . Ze hebben een hoop geld geinvesteerd in hun business. Ze kunnen wel een lange lijst maken van alles wat er volgens hun aan je auto moet gebeuren maar in the end is het up to you te besluiten wat je er aan gedaan wilt hebben. Ook kan je werk aan je auto bij andere specialisten laten doen. Mijn ervaring met Volvo garages is niet zo goed. Ik zal een paar voorbeelden geven:
Onze eerste Volvo was een 244GLT uit 1982, tweede hands gekocht (in NZ) Toen ik problemen had met olie verlies door keerringen (grote onkosten omdat de versnellingsbak steeds los gehaald moest worden,) werd mij verteld dat de motor gereviseerd moest worden, zuigers versleten, maar ik vond met mijn eigen compression tester (good investment) dat de motor OK was, ik vond later dat de Flametrap (Vlammendover ?) verstopt was and dat iemand (vorige eigenaar of een garage) heeft geprobeerd de Flametrap te ontstoppen en daarbij de oudere metalen flametrap helemaal in de oiltrap geduwd had, de garage kon dat niet vinden, ik wel. Nadat ik dat schoon gemaakt had, liep alles weer goed en oil lekkages waren verdwenen.
Later had ik een problem met starten wat ze ook niet konden vinden, ik wist al dat het iets met benzine toevoer te maken had, ondertussen hadden we twee Volvo 244s, en ik ben gewoon onederdelen gaan verwisselen van de ene naar de andere Volvo tot dat ik vond dat de benzine regelaar niet goed meer werkte. Ik vroeg een prijs voor een nieuwe regelaar van de Volvo Dealer en het koste $750. Dit was een gewone Bosch Fuel Regulator, dus ik vroeg een prijs bij een speciale Bosch dealer en kocht er een voor maar $240, zelf ingezet en presto, alles werkte weer goed.
Zo kan ik nog vele voorbeelden geven. Dit was 20 jaar geleden en ik ga nooit meer naar Volvo Dealers, alleen als ik echt geen andere keus heb. Dit will niet zeggen dat het nu nog zo is en Volvo Dealers in Nederland zijn misschien niet zo kortzichtig.
Deze Forums kunnen helpen om Volvo Dealers een betere service te laten velenen, en misschien kunnen ze dan later eens een nieuwe Volvo verkopen.
Onze eerste Volvo was een 244GLT uit 1982, tweede hands gekocht (in NZ) Toen ik problemen had met olie verlies door keerringen (grote onkosten omdat de versnellingsbak steeds los gehaald moest worden,) werd mij verteld dat de motor gereviseerd moest worden, zuigers versleten, maar ik vond met mijn eigen compression tester (good investment) dat de motor OK was, ik vond later dat de Flametrap (Vlammendover ?) verstopt was and dat iemand (vorige eigenaar of een garage) heeft geprobeerd de Flametrap te ontstoppen en daarbij de oudere metalen flametrap helemaal in de oiltrap geduwd had, de garage kon dat niet vinden, ik wel. Nadat ik dat schoon gemaakt had, liep alles weer goed en oil lekkages waren verdwenen.
Later had ik een problem met starten wat ze ook niet konden vinden, ik wist al dat het iets met benzine toevoer te maken had, ondertussen hadden we twee Volvo 244s, en ik ben gewoon onederdelen gaan verwisselen van de ene naar de andere Volvo tot dat ik vond dat de benzine regelaar niet goed meer werkte. Ik vroeg een prijs voor een nieuwe regelaar van de Volvo Dealer en het koste $750. Dit was een gewone Bosch Fuel Regulator, dus ik vroeg een prijs bij een speciale Bosch dealer en kocht er een voor maar $240, zelf ingezet en presto, alles werkte weer goed.
Zo kan ik nog vele voorbeelden geven. Dit was 20 jaar geleden en ik ga nooit meer naar Volvo Dealers, alleen als ik echt geen andere keus heb. Dit will niet zeggen dat het nu nog zo is en Volvo Dealers in Nederland zijn misschien niet zo kortzichtig.
Deze Forums kunnen helpen om Volvo Dealers een betere service te laten velenen, en misschien kunnen ze dan later eens een nieuwe Volvo verkopen.
Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black