Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Layout achterlichten!
, nu snap ik het even niet.. Mijn achterlichten, wanneer dimlicht aan staat en de rem in gedrukt is:

[Afbeelding: 63btwtv.jpg]

Branden nu de mistachterlichten als remlichten? De mistlicht schakelaar doet niets, geen verschil wanneer ik deze aan of uit zet. Komt dit zo door de (apk) keuring?

Tevens een 2e vraag waar ik in de zoekfunctie niet direct een antwoord op kan vinden. Frames voor moderne radio's, waar vind ik die? Ik heb afgelopen vrijdag bij estateservices een frame gekocht, nou frame, dit is alleen om de ruimte op te vullen wanneer je de radio op de 'pennenbak' plaats monteert. Echter zit er verder helemaal geen frame om de radio daar vast te zetten :S Op de onderste plek waar de radio origineel zit past kwa maat ook, daar liever eigenlijk.

alvast bedankt,
Niels
Antwoord
Bij mij branden de mistlichten achteraan alleen, wanneer zowel de knop voor de dimlichten in "stand 1" staat, als de schakelaar van de mistlichten aan. Bij mijn baksteen branden de dimlichten altijd, ook met de knop op "stand 0", maar in die stand doen de mistlichten ook niets.. weet niet of dat ook bij jou zo is? Van dat andere heb ik ook geen enkel idee, sorry :-\ ???
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
klopt, mijn mistlicht schakelaar, het lampje daarin, gaat alleen branden wanneer de gewone verlichting op stadslicht of dimlicht staat, anders niet. Maar dat is opzich wel begrijpelijk. Maar ook dan gaat er achter niets branden :S

oke, maar wanneer bij jou remlichten branden, gaan dan ook de lampen bij '3' branden? of bij 4? Beide zijn bij mij 21 watt
Antwoord
4=mistlicht
5 en 6= achterlicht
8= is remlicht

dit is tot 1985 daarna is het weer anders ingedeeld
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
die 8 moet een 3 zijn denk ik, maar is op de foto wat vaag door het licht.

Maar dat betekent dat het wel goed ingedeeld zou zijn. Gaat wel om een '89er! Overigens vind ik persoonlijk 4 een mooier remlicht..

Het liefst zou ik zien:

3 = mistlicht
4 en 5 = achterlicht
6 = remlicht

wanneer ik dit op deze manier in zou willen delen, waar moet ik dan op letten?
Antwoord
Niels244 schreef:klopt, mijn mistlicht schakelaar, het lampje daarin, gaat alleen branden wanneer de gewone verlichting op stadslicht of dimlicht staat, anders niet. Maar dat is opzich wel begrijpelijk. Maar ook dan gaat er achter niets branden :S

oke, maar wanneer bij jou remlichten branden, gaan dan ook de lampen bij '3' branden? of bij 4? Beide zijn bij mij 21 watt

Ik heb een estate, dus ik kan niet goed vergelijken met jou. Maar het ziet er naar uit dat alles het wel correct doet, bij jou, alleen niet je mistlichten :-\ Lijkt me toch iets om in orde te brengen voor de APK, want lijkt niet dat je er zo doorheen komt!
Antwoord
Ja, ik denk dat het knopjes gedeelte ook wel prima werkt, alleen onderweg gaat er iets fout zullen we maar zeggen Wink Zekering is overigens prima..

Achteruit-rij-verlichting doet het ook niet.. Toch knap hoe ie bij Aarle door de keuring is gekomen als je ziet wat er in een half jaar tijd allemaal mis is Wink
Antwoord
Hmm, ik heb het ook wel eens gehad, maar toen was de zekering stuk.. Maar gezien ik een electro-dummie ben, kan ik geen andere tips bedenken Wink
Antwoord
Rubicon schreef:Bij mij branden de mistlichten achteraan alleen, wanneer zowel de knop voor de dimlichten in "stand 1" staat, als de schakelaar van de mistlichten aan. Bij mijn baksteen branden de dimlichten altijd, ook met de knop op "stand 0", maar in die stand doen de mistlichten ook niets.. weet niet of dat ook bij jou zo is? Van dat andere heb ik ook geen enkel idee, sorry :-\ ???

Als jouw dimlichten op stand 0 ook blijft branden, is je schakelaar niet goed. Ik heb namelijk ook gehad dat de verlichting bleef branden als ik hem op stand 0 had staan. Een nieuwe schakelaar erin was voldoende, om de verlichting ook overdag weer normaal uit te schakelen Smile
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
gelukkig ben ik geen electro-dummie, dus ik vol goeie moed op zoek naar de fout vanmiddag.. Doet alles het weer! ???

Ik begrijp er niks van.. Ik denk dat er sprake is van corrosie vorming hier en daar..

Maar de layout blijf ik enigszins mee zitten, ik vind het opzich prima zo voor de apk, maar ik denk dat ik daarna toch eens ga kijken of ik een en ander kan draaien. In de gallery van Nico kwam ik bijvoorbeeld zijn witte (turbo?) 244 tegen, met de lichten dus zoals ik het graag zou hebben.. Maar ik ben ook foto's tegengekomen waarbij het zit zoals het nu bij mij zit. De meningen zijn verdeeld Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Sad Kwaliteit achterlichten TeunTimmermans 4 1.931 21 December 2020, 14:56
Laatste bericht: skidje
  Achterlichten 240 sedan 5-blok vs 6-blok Brickstyler 4 3.920 28 August 2015, 13:24
Laatste bericht: Arjan.
  Stadslicht en achterlichten uitgevallen Sietse 11 10.245 28 May 2015, 16:16
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Achterlichten Volvo 240 vs. 740 sedan. Hetzelfde? Kwekkel 1 4.782 6 October 2014, 13:49
Laatste bericht: Kwekkel
  Glaasjes achterlichten. Los leverbaar? Kwekkel 5 4.902 1 September 2014, 09:02
Laatste bericht: jos245
  Hoe is de schakeling van achterlichten 240 sedan? Pluk 4 3.773 12 March 2013, 22:58
Laatste bericht: Pluk
  Hoe de achterlichten goed aansluiten (volvo 245) Basta 6 4.534 24 September 2012, 20:03
Laatste bericht: Basta
  Achterlichten, glaasjes Kwekkel 12 8.129 4 August 2011, 11:18
Laatste bericht: Jambon
  achterlichten functioneren niet naar behoren. Vincent244 3 3.289 19 May 2008, 15:47
Laatste bericht: Splendid

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)