Topics: 54
hallo
ik heb sinds kort een vervelend probleem met de electrische ramen. Het volgende is het geval; na het gebruik ongeveer 5 a 10 keer de ramen open en dicht begeeft de zekering. Dit lijkt op sluiting of zoiets dergelijks. Wie weet hoe dit probleem aan te pakken. Graag met uitgebreide beschriijving, want in de haynes manual heb ik niets passend kunnen vinden. Het gaat om een polar 240 uit 92
Bedankt voor jullie bijdrage
Topics: 21
Als ik dit zo lees is het verstandig om de de schakelaar uit de leuning te halen en de schakelaar eens goed schoon te maken. Ik denk dat de schmerige schakelaars kortsluiting maken omdat ze roestig zijn. Pas op er zitten kleine kogeltjes in en die moet je niet kwijtraken.
De leuning kun je eenvoudig los schroeven en dan moet je de leuning omhoog halen en er uit trekken.
zie
http://www.homestead.com/volvo2/elecdoor2.html
Als het niet schoon willen dan kun je bij de dealer nieuwe schakelaars kopen voor ongeveer 25 euro per stuk.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 38
loopt de ruit wel soepel op en neer?
Anders zou het kunnen zijn dat er soms teveel stroom getrokken word omdat de ruit zwaar gaat en daardoor de zekering eruit gaat
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 27
Bert N schreef:Als ik dit zo lees is het verstandig om de de schakelaar uit de leuning te halen en de schakelaar eens goed schoon te maken. Ik denk dat de schmerige schakelaars kortsluiting maken omdat ze roestig zijn. Pas op er zitten kleine kogeltjes in en die moet je niet kwijtraken.
De leuning kun je eenvoudig los schroeven en dan moet je de leuning omhoog halen en er uit trekken.
zie http://www.homestead.com/volvo2/elecdoor2.html
Als het niet schoon willen dan kun je bij de dealer nieuwe schakelaars kopen voor ongeveer 25 euro per stuk.
In mijn corsa (sorry.. iedereen maakr wel eens een fout) had ik ook last met de schakelaars. Uit elkaar halen was geen succes, dus schoongespoten met WD40. Werkt erg goed!
Volvo 245 GLE 1979
Topics: 54
aan de schakelaar ligt het in ieder geval niet. Dan zou je meteen sluiting moeten krijgen. De tip van peter lijkt me meer voor de handliggend. Ik zal het deurpaneel verwijderen en ben benieuwd. Bedankt voor jullie reacties
Topics: 44
inderdaad de schakelaar kan door het vuil of oud vet ook stroom kunnen weglekken waardoor de totale stroom te hoog wordt
Volvo S70R B5234T4 M59