30 April 2007, 20:25
Net bezig geweest met peilen van de oilie in de BW55 automaatbak.
Volgens de Vraagbaak en volgens Haynes is de procedure:
Start de motor.
'Schakel' 4-5 sec elke stand in (R, N, D, 2, 1), en terug naar P.
Wacht 2 minuten.
Peil.
Aanvullen indien nodig.
Klinkt prima. Maar toch nog 3 vragen:
1. Is dat 2 minuten wachten met draaiende motor? Of mag die dan uit?
Het nivo verschilt nogal met of zonder draaiende motor...
2. Welke schaal lees je dan af? (koud of warm?)
3. Waar vul je m bij?
Waar zit ergens een kraan/schroef?
Als dat eronder is, hoe krijg je daar de olie in?
Of kiep je t gewoon in de peilschacht?
Toch nog 3 vragen, over zo'n simpel iets, met 2 handboeken erbij!
Iemand antwoorden?
Volgens de Vraagbaak en volgens Haynes is de procedure:
Start de motor.
'Schakel' 4-5 sec elke stand in (R, N, D, 2, 1), en terug naar P.
Wacht 2 minuten.
Peil.
Aanvullen indien nodig.
Klinkt prima. Maar toch nog 3 vragen:
1. Is dat 2 minuten wachten met draaiende motor? Of mag die dan uit?
Het nivo verschilt nogal met of zonder draaiende motor...
2. Welke schaal lees je dan af? (koud of warm?)
3. Waar vul je m bij?
Waar zit ergens een kraan/schroef?
Als dat eronder is, hoe krijg je daar de olie in?
Of kiep je t gewoon in de peilschacht?
Toch nog 3 vragen, over zo'n simpel iets, met 2 handboeken erbij!
Iemand antwoorden?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

