Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prijsverschil onderdelen tussen de Volvo stealer en automaterialenzaak?
In principe bestaan er 4 soorten onderdelen:

* merkorigineel (Original Equipment Manufacturer, OEM), dus bijv. een verdeelkap van Volvo

* origineel (Original Equipment Supplier, OES), dezelfde verdeelkap, maar dan van Bosch (indien dat de leverancier van Volvo is/was voor dit deel)

* MAtching Quality: imitatie, maar voldoet aan de eisen die volvo stelt en is daar ook op getest. Meer theoretisch, in de praktijk kom je deze delen nauwelijks tegen

* Imitatie, dezelfde verdeelkap, maar dan van een willekeurige andere fabrikant

Je kunt Volvo originele onderdelene duur vinden, maar deze zijn over het algemeen wel goed en voldoen aan alle Volvo spec's. Maar als je je best doet, dan kun je voor een heleboel delen de leverancier van de onderdelen achterhalen en dezelfde onderdelen voor veel minder geld kopen (je mist dan alleen het volvo logo).

Met veiligheidsdelen als bijv. remmen, maar zeker ook ontstekingsdelen en filters zou ik nooit zo maar onderdelen van de Breezan oid kopen, maar altijd OEM of OES. Filters van Fram bijv. zijn echt waardeloos, maar worden veel verkocht.

Oftewel: iedereen kan een chinese of italiaanse verdeelkap aanbieden voor E5, maar of je er blij van wordt...... Kies dan liever BOSCH - dat was in dit geval echt de leverancier en die kost je ongeveer een tientje.

Antwoord
Saint,
in jouw geval zou ik nog wat extra zaken vervangen:
* alle keerringen
* waterpomp
* injectorrubbers
* klepdekselpakking (ivm kleppen stellen) EN HET HALVE MAANTJE ACHTEROP
* carterplugring
Antwoord
ok, bedankt. usefull!

Maargoed. Misschien dat ik gewoon even een aantal onderdeelnummers erbij zoek. En dan bij de dealer langs ga om eens te kijken wat t gaat kosten.

Alleen weet ik dan nog niet of die Denso iridium bougies het wel goed doen op een turbo bijvoorbeeld. Of gewoon de volvo bougies? Of NGK? En zo voorts en zo verder.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
:o OOk ik zie geen link onderaan je bericht staan :o
Wel zie ik de links in je handtekening.

Verder kan ik nog steeds niet citeren :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
TheSaint77 schreef:ik zie dit:

[Afbeelding: untitleddq9.th.jpg]

Ik zie niets Saint....
Echt geen link onderin, moet ik misschien wat aan de instellingen sleutelen?

Verder doe de quote het nu weer bij mij Wink
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
Funsdaf schreef:Fram is wel OEM en OES leverancier.

maar toch niet van volvo oliefilters? Ik zie Mann op de olie filters staan (W917)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ticcie schreef:Saint,
in jouw geval zou ik nog wat extra zaken vervangen:
* alle keerringen
* waterpomp
* injectorrubbers
* klepdekselpakking (ivm kleppen stellen) EN HET HALVE MAANTJE ACHTEROP
* carterplugring

OK, dat is inderdaad wel zinvol. Maar wat betreft de keerringen zie ik nu nergens lekkages of olie op en om het blok.

Ik zit zelf ook nog te denken aan de hoofdremcilinder. De vorige keer dat ik een 244 turbo had en daar alle remschijven vernieuwde plus wat slangen en de remolie ging die namelijk stuk vanwege de ouderdom denk ik.
Antwoord
Dus beter maar meteen vervangen die hoofdremcilinder? Volgens mijn vader die al een inspectie heeft gehouden, zijn de schijven en de remblokkken en -schijven nog OK.
Antwoord
Ik zit ff te kijken. De thermostaat kan dan ook meteen mee. Die zit er misschien ook al 15 jaar in.

Maar dan stuit ik op het volgende. Kijk even mee hier. Welke moet ik nu hebben??

Ik zou zeggen deze: Thermostat + Gasket 76-93 240 (87 Degrees) OE temp for warmer climates + Turbo's Het gaat immers om een turbo intercooler. Of komt ie dan niet goed genoeg op temperatuur en moet ik toch voor een Thermostat + Gasket 76-93 240 (92 Degrees) OE temp for cooler climates gaan??
Antwoord
Ik zou zeggen die van 87 graden. Die is voor warmere klimaten en turbo's. En ik kan mij voorstellen dat een turbo motor meer en sneller warmte opwekt en dat het beter is dat de thermostaat 5 graden eerder open gaat vergeleken met die (normale) van 92 graden.
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 2.087 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 8.311 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.563 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.532 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 7.046 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 5.335 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 15.637 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 34.941 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 8.880 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi
  Volvo V40 1.8 houd in patrickkolk 0 2.676 20 July 2015, 15:39
Laatste bericht: patrickkolk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)