Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230F storingscode 232
#1
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie kunnen bedenken als mogelijke oorzaken voor de 232 code (pinnetje 2). (Compensatie voor teveel of te weinig brandstof daar wil ik even af zijn omdat ik boek even niet bij de hand heb).

Laatste tijd heel soms plotseling niet meer goed lopen (afslaan end. terwijl de vaart er toch wel een beetje in zit).

Hoop dat er wat aardige ideeen komen (zodat een oplossing dichterbij komt),

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
#2
volgens vraagbaak kluwer / olving


2-3-2 lambda-regeling werkt niet ; zie storing 2-2-1

2-2-1 lambda-regeling werkt niet ;

- controleer het inlaatsysteem op luchtlekkage.
- controleer de volgende onderdelen: brandstofpomp , systeemdruk , werking drukregelaar.

nou succes zou ik zeggen. Big Grin
Antwoord
#3
kaasie schreef:volgens vraagbaak kluwer / olving:
2-3-2 lambda-regeling werkt niet

Vreemd... Volgens Bently en Haynes:
Compensation for Rich or Lean Fuel mixture

Maar ik heb ook wat anders gevonden (was ik ook niet zo blij mee maar verklaarde mogelijk wel de foutmelding).

Er bleek 5 liter in het koelsysteem bijgevuld te kunnen worden (nou ja bijna 5 liter)
Confusedhock:

Ik denk dat hierdoor de LPG verdamper wat minder verwarming kreeg dan normaal (niet echt goed gezien natuurlijk door de hoge temperaturen van deze dagen). Dan zal het brandstof mengsel inderdaad wel een beetje van slag raken.

De oorzaak lijkt de waterpomp te zijn. Deze zwete al bij aanschaf maar verloor toen niet aantoonbaar water. Nu lijkt dat dus anders te zijn. De hoek van de waterpomp is dan ook drijfnat. Ik zal kijken of ik daar nog een foto van kan maken en posten.

Nu maar eens snel het vervangen inplannen. Gelukkig ziet het er niet naar uit dat de koppaking een oplawaaier heeft gekregn. De slangen blijven gewoon "zacht" en een fontijn blijft ook uit bij het expansie vat.

Hopelijk blijft het hierbij en is dit inderdaad de oplossing. Alleen zo fijn dat je hiermee bezig moet als je er ergens geen tijd voor hebt....

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
#4
je heb mazzel gehad

meestal als de motoren zulke dorst hebben

hebben ze een zware tijd achter de rug.

en is een koppakking snel een bijwerking.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.653 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.287 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 596 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.408 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.511 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.567 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.427 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 5.635 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand
  Motorproblemen B230F concept75 8 6.869 13 June 2020, 22:26
Laatste bericht: Marc1970
  B230F in plaats van B21E Yezzz 13 9.411 29 May 2020, 08:36
Laatste bericht: Yezzz

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)