6 August 2025, 08:48
Hi,
ik ben de kersverse eigenaar van een champagnekleurige (yes!) P1800 ES uit 73. En als eerste probeer ik iets wat een beetje buiten mn comfortzone ligt: de 3 traps BG35 omwisselen voor een AW 71. Het mechaniek stukje is me (denk ik) wel duidelijk maar dan de aansturing van de solenoid voor de overdrive: die zit normaal met een knop op de hendel van de automaat maar in deze versie zit natuurlijk geen knop en geen overdrive lamp. Die lamp is niet te krijgen (de schakelaar wel maar een waarschuwing dat de overdrive aanstaat is ook wel fijn denk ik).
Ik zit eraan te denken om een standaard gecombineerde schakelaar van Temu met een lampje of die twee afzonderlijk in serie te zetten en zolang ik maar ergens spanning vandaan kan halen (met draaiende motor) dan kan ik dat aansluiten op die solenoid. Is dat te simpel gedacht of zit daar wat in? Alle suggesties (over dit onderwerp) welkom!
ik ben de kersverse eigenaar van een champagnekleurige (yes!) P1800 ES uit 73. En als eerste probeer ik iets wat een beetje buiten mn comfortzone ligt: de 3 traps BG35 omwisselen voor een AW 71. Het mechaniek stukje is me (denk ik) wel duidelijk maar dan de aansturing van de solenoid voor de overdrive: die zit normaal met een knop op de hendel van de automaat maar in deze versie zit natuurlijk geen knop en geen overdrive lamp. Die lamp is niet te krijgen (de schakelaar wel maar een waarschuwing dat de overdrive aanstaat is ook wel fijn denk ik).
Ik zit eraan te denken om een standaard gecombineerde schakelaar van Temu met een lampje of die twee afzonderlijk in serie te zetten en zolang ik maar ergens spanning vandaan kan halen (met draaiende motor) dan kan ik dat aansluiten op die solenoid. Is dat te simpel gedacht of zit daar wat in? Alle suggesties (over dit onderwerp) welkom!