Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Misschien heb je wel gelijk saint 77. Hoewel bij savelkoul vind ik de kennis ook niet echt terug in de reparaties. Bovendien vind ik het ook niet echt prettig dat ik mijn 240 drie weken kwijt ben en dan maar 3,5 uur arbeid verricht zie volgens de rekening en dan eigenlijk nog niet alles gedaan is wat ik vroeg en dan een week later je auto te warm gaat lopen (nee die koeling is prima oke!) en dan ook nog eens de accu opeens leeg staat zonder vorst aan de grond, dan vergaat mijn zin in vertrouwen wel even en ga ik naar Volvo Kallen die wel duurder is, er langer over doet vanwege het gebrek aan ervaring maar wel weet wat ik verwacht. En zou men het vergeten zijn, zeg ik hun dat met liefde en plezier nog wel even ook. En die dealers in belgie? beter met oudere volvo's ? welk belgie is dat dan?
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Ticcie schreef:niet veel geluk met je auto tot nu toe in ieder geval....
Tja, ieder begin met een 240 is bij moeizaam geweest, dus je weet maar nooit. Moet wel zeggen dat ik mijn teleurstelling niet echt meer wil bedwingen.................
en dan rij je in de S70 naar een stoplicht waar je voor moet stoppen en draait van links een 240 de oprit van een snelweg op en weet je het weer...of kom je dagelijks een groene 144 tegen, die enkel zwaait als ik in de 240 rij en denk jij, die is nog veel ouwer, dus dan moet het bij de mijne ook lukken.
We zien wel, de nieuwe C70 is ook niet verkeerd i.p.v. de 240 en de 306, hoor ik thuis wel eens.
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Analyse Volvo Kallen:
A) Koelingsprobleem. Thermostaatje stuk
B) Lege accuprobleem, lekstroompje vanuit de abs, voldoende om de accu leeg te trekken in een nacht. (o, ja net gemaakt door Savelkoul, incuis de lekstroom zal ik maar aannemen.....

hock: )
Koelingsprobleem laat ik maar meteen maken en de lekstroom laat ik in de week van de 24e maar maken, en op vakantie ga ik naar Zweden, de keuze uit welke auto ik daarvoor neem hangt meer en meer van het weer af, topdown door Zweden is ook niet verkeerd...............
groetjes Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ruuds70 schreef:Misschien heb je wel gelijk saint 77. Hoewel bij savelkoul vind ik de kennis ook niet echt terug in de reparaties. Bovendien vind ik het ook niet echt prettig dat ik mijn 240 drie weken kwijt ben en dan maar 3,5 uur arbeid verricht zie volgens de rekening en dan eigenlijk nog niet alles gedaan is wat ik vroeg en dan een week later je auto te warm gaat lopen (nee die koeling is prima oke!) en dan ook nog eens de accu opeens leeg staat zonder vorst aan de grond, dan vergaat mijn zin in vertrouwen wel even en ga ik naar Volvo Kallen die wel duurder is, er langer over doet vanwege het gebrek aan ervaring maar wel weet wat ik verwacht. En zou men het vergeten zijn, zeg ik hun dat met liefde en plezier nog wel even ook. En die dealers in belgie? beter met oudere volvo's ? welk belgie is dat dan?
Ik ben er heel makkelijk in. Als het niet goed is. TERUG! En gewoon melden, waarom niet. Maar dat kan overal gebeuren dat een reparatie niet goed uitvalt. Ook bij Kallen al vaker meegemaakt. Het is en blijft jammer.
Bij Rutten staan tenminste nog wel eens wat wrakken. En bieden ze zelf nog wel eens aan iets van tweedehands materiaal aan te brengen van die wagens. Daar heb ik nog het gevoel dat ze je niet aanzien voor een sloeber met een ouwe bak. Bij andere dealers kijken ze al raar als je in je korte broek in de showroom staat. Daar doet men net alsof men RollsRoyces verkoopt. Uit de hoogte.
Nee maar ik werd altijd netjes geholpen bij Rutten. En mn pa ook. Die is ook wel dik met m. Altijd vanalles te regelen. Ook hebben we de 550.000km oude 740 destijds met veel plezier altijd langsgebracht. En mijn voormalige 240 turbo konden ze daar WEL fatsoenlijk (lees uitermate uitstekend!) CO afstellen, terwijl ze het bij NIHAM in Den Haag verkloot hadden, sukkels!! (daar ga ik zeker NOOIT meer heen, tenzij voor onderdelen!) Rutten heeft nog wat monteurs die het Volvohart dragen. Bij Kallen....?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Och weet je Saint, misschien verwachten wij niet hetzelfde.
Bij Rutten zelf heb ik geen ervaring, wel bij hun gasinbouwbedrijf (Autogaslimburg of zo iets), en daar hebben we het thuis ook niet meer over op een zondag, net als vanaf overmorgen over Savelkoul.
Ik heb mijn lesje weer geleerd. Niet naar een specialist maar alleen naar de merkdealer.
Mijn collega vroeg mij overigens waarom ik niet eens naar mijzelf luisterde :oops:
Ik adviseer iedereen om steeds naar een merkdealer te gaan en doe het dan zelf niet.
Ik vertelde hem dat ik dat doe omdat ik dan met nog meer overtuiging kan aangeven dat het beter is om naar de merkdealer te gaan :twisted:
Tja, ze hoeven mij niet te matsen en ik voel me overigens een echte sloeber als ze me komen vragen of er sloopspul in moet i.p.v. echt nieuw.
Volgens mij is het Volvohartgehaltemedewerkers bij Kallen best oke hoor.
Ik wacht morgen maar eens af, dan halen we haar op.
Groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
het zit wel tegen met een toch vrij nieuwe auto.Ik ben hier bij de volvo bangarage altijd heel leuk geholpen met mijn 240.Helemaal niet dat oude bakgevoel.Bovendien hoeft het niet altijd perse duurder te zijn.Voor het inzetten van een nieuwe startmotor rekenden ze mij ca.30 euro werkplaatstarief, wachten met een kopje koffie.Dat heb ik bij die kleinere garages nooit meegemaakt.Die rekenen altijd halen van spulletjes en alle telefoontjes die ze tussendoor krijgen door.
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Vanochtend de 240 opgehaald bij Kallen. Koeling werkt voor zover ik tot nu toe kan beoordelen perfekt! Wijzer blijft los van belasting constant even onder halverwege staan, bij 140 km/h, bij airco aan of uit, maakt allemaal niks uit gewoon vertrouwingwekkend constant.
Het abs lampje brand nu ook constant, moet dus nog naar gekeken worden zoals afgesproken.
Koeling topic kan dus hopelijk dicht....maar ik laat het voorzichtigheidshalve liever nog effe open. Komende week wordt het immers weer echt warm, kan ik dan nog eens verder kijken of het wijzertje netjes in het witte gebied blijft.
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
John242 schreef:Haal de thermostaat er maar eens uit, om te beginnen.
Als dat gewenst resultaat heeft dan weet je het. :lol:
Succes!
:roll: :roll: :wink:
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
ruuds70 schreef:........................
Nu zijn er drie ondelen die ik zou kunnen vervangen.
De radiator.
De waterpomp.
De thermostaat.
Ikzelf dacht met name het laatste omdat de temperatuur zo varieert dacht ik dat deze niet altijd helemaal open gaat en wellicht soms blijft hangen of zo. Bij de garage (Savelkoul) zei men dat dit niet kon. Als de thermostaat een keer open staat gaat die niet meer dicht.
Groet
Ruud
Tja John 242, we dachten beide hetzelfde en nu ook nog Volvo Kallen! Het moet dus wel kloppen.
Net overigens een stukje met 160 over de snelwegen gevlogen met de airco aan en de verwarming uit en de wijzer blijft netjes en constant. Iets wat ik nog nooit eerder gezien heb met deze 240. Het zal dus wel goed zijn.
groet
Ruud :wink:
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
De oplossing is vaak eenvoudiger als men denkt. :lol:
Je (we) zijn vaak geneigt te moeilijk te denken over storingen, ik begin altijd bij het begin en dan systematisch verder denken , en dan kom je de oplossing al (meestal) snel tegen.
Maar mooi dat het nu goed is! 8) 8)
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook