4 July 2006, 07:52
De Franse Slag noemen ze dat toch?
Koeling
|
4 July 2006, 08:45
Tu Le connais?? :lol: :lol: :lol: :lol:
orte Bochtenridder
![]()
4 July 2006, 11:00
Ticcie schreef:oftewel, zeer grote kans dat het je radiateur is: ik zou 'm bijna blind durven te bestellen als ik je omschrijving zo hoor - hij heeft waarschijnlijk gewoon te weinig capaciteit door vuil en weggeslagen koelvinnen. Een goed ruilradiateur (dat is er eentje met een nieuw binnenwerk) kost plm. 150 MAX. In januari ging de mijne gewoon lek, auto had een jaar of 5 stil gestaan, dus was ie gewoon verstopt en vervuild. Ga in de gele gids op zoek naar een radiateur sercice bedrijf. Ik vond er een in de buurt, Gerritsen in Velp Gld. Oude man eenmansbedrijfje wat nog wat soldeerwerk doet aan oude koperen radiateurs. Bestelde een nieuwe voor me met ruil van de oude 100 euro. 2x een kwartiertje werk en klaar. Charles
42 Dl 1975
4 July 2006, 14:52
Geweldig die reacties!
Geen zorgen Ticcie, ik rij met zoiets echt niet door en afgelopen zondag ben ik met de airco uit, de raampjes open en de verwarming met volle aanjager vanuit Best in drie etappes naar huis gereden. Tra PP, je laat me echt oud lijken, vroeger deed ik dat inderdaad ook zo. Die zelfdenkende fan dacht niet zoals ik en een tweede was inderdaad een geweldig optie om goedkoop mee naar het zuiden te jakkeren, het werkte, maar ook weer niet echt, wel spannend, en da's nou net wat ik niet meer wil met deze Volvo. het moet goed zijn en da's alles. Dus morgen zet ik mijn Principessa maar weer eens bij de garage. Deze keer ga ik weer eens voor zeker, dus naar Kallen ermee! Groetjes Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
5 July 2006, 00:15
Een fannetje aanzetten als het metertje te warm aanwijst.... Dat ga je vergeten.. Hoe kostbaar je motor ook is.
Je kan beter de bovenste koelslang doorsnijden, een buisje halen met een t-stuk waarin een thermocontact-schakelaar past en deze via een relais schakelend rechtstreeks op de accu aansluiten (wel afzekeren !). Dan blaast je fannetje de radiateur koel als het nodig is. En warm water heeft net als warme lucht de eigenschap naar boven te gaan. Verbaas je dus niet dat als je de auto stil zet na enkele minuten de fan aanslaat. Er zijn nog meer voordelen... De fan draait enkel mee als het nodig is. Dit scheelt veel geluid tijdens het rijden op de snelweg. En de opbrengst van de fan is veel hoger dan de visco-fan op stationair toerental. Het doorrijden met een te hete motor is niet zo best. De cilinderkop wordt plaatselijk zeer heet waardoor deze erg gaat trekken en werken. De koppakking kan tussen de kop en het blok worden weggeduwd en de kop kan gaan scheuren. Van wat ik heb begrepen zijn de Volvo koppen weinig gevoelig maar alles kan kapot.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
5 July 2006, 15:30
Nou ehm, ik denk dat ik voorlopig geen fan nodig heb op dit verhicle. Vanmorgen vroeg op om hem naar de Volvo dokter te brengen, wat denk je? Start het kreng niet, geen controlelampje meer aan, geen tikje meer van een relais, gewoon dood.
De eerste keer in mijn leven dat ik een Volo niet gestart krijg! Straks maar eens proberen de accu op te laden of over te starten of zo, en dan eerst maar naar de Volvo dokter zeulen. Overigens moet een auto voor mij steeds in staat zijn om op elk moment richting zuid frankrijk of gothenborg te kunnen rijden. Een keertje missen mag best wel. Of deze principessa dat ooit betaalbaar redt, daat twijfel ik over groet Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
5 July 2006, 20:21
Er loopt een rode draad van de accu naar het kastje bij de relais links voor in de auto. Deze draad loopt een zwart kastje in. Als je het dekseltje een klein beetje openbuigt dan zal het omhoog kunnen schuiven. Daar zit een verdeelblokje. Als je geen prik meer hebt kan het zijn dat de stekker daar geen goed contact maakt.
De accu kan natuurlijk ook gewoon dood zijn... Of leeg...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
6 July 2006, 21:39
niet veel geluk met je auto tot nu toe in ieder geval....
7 July 2006, 10:06
Kallen...daar zou ik dus NIET heen gaan. Ik heb er zelf gewerkt en ken ze als geen ander. En als jij betaalbaar en betrouwbaar in ÃÂÃÂn zin plaatst en van te voren meldt dat je je bolide naar Kallen gaat brengen kun je dat betaalbaar vergeten. Daarnaast betwijfel ik de kundigheid van de monteurs bij Kallen als het gaat over volvo's >6-8 jaar. Vroeger werkte er nog wat oude rotten. Die wisten alles van buiten van dat 'oud' spul (want dat is het tegenwoordig, een 240 ook al vinden wij van niet). Tegenwoordig hangen ze iets aan de computer of moet het gewoon direct vervangen worden. Dus maak je borst maar nat.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb verder niets tegen Kallen. Als je een S60 hebt of iets recents dan zeg ik moet je naar Kallen. Overigens merk ik dat deze tendens zich bij veel Volvo dealers in NL plaatsvind. In België is dat wat anders. Daar verloochenen ze de oudjes niet. Maar wat ik niet zo goed snap is dat je het wel over Savelkoul hebt. Als je dan een goede en niet te dure garage voor je 240 zoekt is het die wel!!! Dus ik zeg; ga naar Loewie en Lei! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
koeling verbeteren | brun-c | 16 | 11.282 |
13 August 2015, 11:48 Laatste bericht: brun-c |
|
koeling soms te goed ??? | Jeroen V | 7 | 4.254 |
12 April 2011, 16:19 Laatste bericht: 345GLS |
|
Ventilator koeling en tunnel | manuel60 | 3 | 2.456 |