Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Wil je het nog beter doen neem dan een B230FK die liggen in de 9 serie. Heerlijke motor met LPT turbo die makkelijk voor een paar tientjes een HPT kan worden. Maak je geen zorgen om de turbo die van mij zit er al 218.000 km in en doet het nog prima.
Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
(28 May 2020, 15:20)RM schreef: Wil je het nog beter doen neem dan een B230FK die liggen in de 9 serie. Heerlijke motor met LPT turbo die makkelijk voor een paar tientjes een HPT kan worden. Maak je geen zorgen om de turbo die van mij zit er al 218.000 km in en doet het nog prima.
Hoewel meer vermogen nooit verkeerd is, heb ik niet persee de behoefte om er een turbomotor in te leggen. Een 2.3 met het bijkomende comfort van de aw71 zal voorlopig voldoende zijn
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
28 May 2020, 18:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 May 2020, 18:22 door Marc1970.)
Als je in stukjes en beetjes de spullen gaat verzamelen ben je waarschijnlijk net zoveel kwijt als aan een complete donor, en van een complete auto weet je in elk geval hoe die rijdt/draait (en heb je alles in ene). De rollende resten vd donor komen de autorodeo mensen wel bij je ophalen.
Misschien is het inmiddels makkelijker een loopsloop 740 of 940 te vinden dan een 240. Een blok uit een 7/9 serie heeft de verdeler achterop, die zet je weer voorop door de tussenas van je oude blok over te zetten. Verder past die op de motorsteunen van je 244.
Voor perfecte EFI heb je een snelheidssignaal van een elektronische teller nodig, en een bijbehorende achteras, maar dat werkt zonder ook behalve dat de motor af en toe op hoog stationair blijft draaien.
Stel je niet teveel voor van het vermogen van de standaard B230F, dat is 10 pk minder dan de B21E.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
(28 May 2020, 18:09)Marc1970 schreef:
Stel je niet teveel voor van het vermogen van de standaard B230F, dat is 10 pk minder dan de B21E.
Ik vermoed dat mijn B21E verre van het originele vermogen weet op te brengen en het koppel van een B230 zal iets hoger liggen. Dit is op zijn beurt wel weer prettig bij een automaat