Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stinky's 240 GLE 1992
Ja precies, al 20 jaar hier, in die tijd is alles van zijn tijd voordien wel gewist. Verse import Zweden hebben nog wel een belasting schijfjes, stickers etc. De Zweedse mijl wordt zo te zien vooral in officieuze gesprekken gebruikt, borden auto's etc tellen in km. https://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_mile

Maar eh, haal die mijlenteller er gewoon bij voor op je bureau, en plaats maar een hoop foto's van allerlei hoekjes van de 145.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Ook in 140's waar het stuur rechts zit, zitten de ruitewissers andersom. Wist je dat ze in Zweden tot 1967 ook links reden? https://en.wikipedia.org/wiki/Dagen_H

Niet helemaal waar, mogelijk alleen bij Zuid-Afrikaanse en Australische productie. De Zweedse productie voor de UK markt had de ruitenwissers als de continentale uitvoering, voor zover ik kan nagaan. De 240 serie is hier mogelijk weer een uitzondering op.
Antwoord
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de ruitewisserarm met de knik erin links hoort, en de rechtere rechts. Op die manier wist de ruitewisser netjes tot tegen de A stijl.
In rust eindigen de wissers op ongelijke hoogte en ligt de hoekige ruitewisser soms wat naar beneden.

Komt allemaal doordat de doorvoer van de linker ruitewisseras iets te ver naar rechts zit. Waarom dat is weet ik niet, latere 140's hebben de doorvoer op de logische plek, en twee dezelfde ruitewisserarmen.

Nou zeg, dat is nieuw voor mij, in elk geval van de 240 zijn foto's zat te vinden met de ruitewissers andersom, in Australia. Ziet er heel erg Saab-ig uit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Mooie Volvo! Daar ga je ongetwijfeld van genieten. Ben benieuwd naar de foto's van de binnenkant!
Antwoord
Vandaag was het mooi weer om foto's te maken. Eerst maar's een rustig plekje opgezocht waar ze goed
naast elkaar kunnen staan zonder dat ik iemand in de weg sta.
[Afbeelding: 145s-6th.jpg] [Afbeelding: 145s-7th.jpg] [Afbeelding: 145s-8th.jpg]

Dan eerst nog even de dingen die wel mooi zijn aan de wagen:
[Afbeelding: 145s-9th.jpg] [Afbeelding: 145s-10th.jpg] [Afbeelding: 145s-11th.jpg]
Zeldzame 145S emblemen op de zijschermen, het oude logo op de neus en laten zien dat er een 2 liter benzine motor onder de kap zit.

Achterin:
[Afbeelding: 145s-24th.jpg] [Afbeelding: 145s-28th.jpg] [Afbeelding: 145s-32th.jpg]
Laadruimte is heel netjes. Onder de twee kleppen zitten een tank voor benzine en een voor lpg. Belastingvrij en lpg
is een mooie combinatie. Het knopje om tussen de twee tanks te schakelen zit onzichtbaar onder het stuur.

Onder de kap:
[Afbeelding: 145s-47th.jpg] [Afbeelding: 145s-48th.jpg] [Afbeelding: 145s-50th.jpg]
B20B motor met twee Stromberg carburateurs. Zou goed moeten zijn voor 118pk. Op het typeplaatje de codes van de originele kleuren.

Strakjes alles wat er niet goed aan is en verbetering nodig heeft...
Antwoord
Oh ja bijna vergeten want geen foto's van:

[Afbeelding: 145s-18th.jpg]

Geheel nieuwe uitlaat, nieuwe schokbrekers rondom, achter nieuwe veren, rondom nieuwe remblokken.
APK gaat nu in en duurt twee jaar. Nu maar hopen dat de GLE niet jaloers wordt.
Antwoord
Ik heb net een doekje op het toetsenbord gelegd vanwege onbedwingbare kwijlvorming.... Wat een mooi span!
Antwoord
Er mist een slang op de carterventilatie, dat eitje vlakbij de oliepeilstok. Hebben ze hem zo verkocht?

Ik zie wat historie, aan de emissie sticker te zien is deze eerst geleverd in de US of A. Dat klopt ook wel met de B20B, onder de 100 pk kan je natuurlijk geen auto verkopen daar.
En met 145-344, de eerste 4 is voor US export model.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Wat scheelt er aan? Onder andere dit en wellicht nog meer.

[Afbeelding: 145s-14th.jpg] [Afbeelding: 145s-16th.jpg]
Is dit wel een originele tankdop? Hoort die niet ter hoogte van de sierstrip te zitten? Op de lpg tank zit een adapter. Afhalen?

[Afbeelding: 145s-17th.jpg]
De 2 originele kenteken verlichtingslampjes zijn vervangen door 1 centrale omwikkeld met tape. Daar waar de eerste
zaten, gapen nu twee enorme gaten. WHY?

[Afbeelding: 145s-19th.jpg]
De enige roest die ik tot nu toe heb kunnen vinden zit op de schouder van de linker achterportier.

[Afbeelding: 145s-20th.jpg][Afbeelding: 145s-21th.jpg][Afbeelding: 145s-22th.jpg]
De twee kapjes van de stadslichten zijn gescheurd, Net als de bijrijdersspiegel. Easy to find and fix?

[Afbeelding: 145s-23th.jpg][Afbeelding: 145s-25th.jpg][Afbeelding: 145s-26th.jpg]
Op de achterklep geen typeaanduidingen of logo's. Niks snobbisme. Ik wil ze er op. De bovenkant van de achterbank is getaped...zitten vast gaten onder.

[Afbeelding: 145s-43th.jpg][Afbeelding: 145s-27th.jpg]
Originele radio! Doet het niet. Waarschijnlijk niet aangesloten. Zit een rare knop rechtsboven. WHY?
Achterin zit een speaker. Doet het natuurlijk ook niet. Is dat origineel?

[Afbeelding: 145s-35th.jpg][Afbeelding: 145s-38th.jpg][Afbeelding: 145s-39th.jpg]
De achterbank is nog redelijk. Geen armsteun. Op de voorstoelen zit tape. Ik moet nieuwe. Het liefst in de correcte kleur, zie typeplaatje.

[Afbeelding: 145s-36th.jpg][Afbeelding: 145s-37th.jpg][Afbeelding: 145s-44th.jpg]
En dan ook nieuwe deurpanelen natuurlijk. En tapijt.

[Afbeelding: 145s-41th.jpg]
De 'extra' toerenteller doet het niet. Zit dat standaard in een 'S'? Waarschijnlijk niet aangesloten. De richtingaanwijzer naar links
doet raar. Achter goed, vooraan niks en op het dashboard ook niks. Een relais of contact? Scheur in het dashboard. Charmant?

Dan weet ik de inhouden van de twee tanks niet.
[Afbeelding: 145s-29th.jpg][Afbeelding: 145s-31th.jpg]
Voorlopig is het een beetje trial and error and bring an extra gastank, want ik weet ook niet of de meter op de teller
het wel doet. Vaak tanken voor de zekerheid denk ik.

Dan is de achterruitverwarming zo aangesloten:
[Afbeelding: 145s-33th.jpg]
en dat kan natuurlijk niet.

Tot zover. Ik kan weer even vooruit. Hopende op jullie tips. BVD.
Antwoord
Haha, je hebt twee tanks en bent bang dat je zonder brandstof komt te staan? Het is wel handig het benzinedeel te testen op een rustig weggetje niet ver van huis/op sleepafstand, die dingen doen wel eens gek, al rijdend overschakelen. Om terug te gaan naar LPG eerst de vlotterkamers leegrijden en pas omschakelen als de motor begint te sputteren. Die adapter op de LPG vulopening is de Nederlandse aansluiting, die kan je niet zonder.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik en mijn volvo 440 uit 1992 ilove440 10 13.615 15 June 2016, 20:02
Laatste bericht: ilove440
  240 polar 2.0i uit 1992 -wj- 16 14.870 11 May 2016, 22:15
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 SjorsRWD 0 2.424 2 February 2016, 01:26
Laatste bericht: SjorsRWD
  ATE hoofdremcilinder voor 240 uit 1992 André1992 2 3.734 24 September 2015, 15:04
Laatste bericht: Rob
  Mijn rode 240 estate MY 1992 rode240 13 7.777 25 August 2007, 22:43
Laatste bericht: rode240
  Even voorstellen Volvo 245 Turbo uit 1992!! petervandoornum 40 22.392 19 June 2006, 00:43
Laatste bericht: petervandoornum

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)