Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Hou er ook rekening mee dat de wastegate van een HX35w (w staat dus voor internal wastegate) aan de kleine kant is op een b230 met een redelijke druk.
Deze moet je dus vergroten (open frezen en groter klepje monteren) of een externe wastegate monteren.

Die Uwe is volgens mij een Pool. Handelt ook op eBay, dus zal wel goed zitten zeker?

Wat voor verlagingsveren zitten er trouwens onder jouw 245? lesjofors -40mm?
Antwoord
pieterveenstra schreef:Hou er ook rekening mee dat de wastegate van een HX35w (w staat dus voor internal wastegate) aan de kleine kant is op een b230 met een redelijke druk.
Deze moet je dus vergroten (open frezen en groter klepje monteren) of een externe wastegate monteren.

Die Uwe is volgens mij een Pool. Handelt ook op eBay, dus zal wel goed zitten zeker?

Wat voor verlagingsveren zitten er trouwens onder jouw 245? lesjofors -40mm?
Ik dacht 60mm verlaging. Maar weet ik niet zeker.

Tevens zijn de veerschotels van mijn voorpoten ook verlaagd. Dus met alleen veren is het niet bereikt.

Weet wel dat ik niet lager kan ivm uitlaat. Die moet eerst omhoog en dan een keertje coilover maken.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Komt tijd, komt een update!

Laatste tijd redelijk veel bezig geweest met onderzoek naar turbo's en setups, maar een goede en geschikte 2e handse, die vond ik niet.

Omdat mijn broer en ik deze vakantie willen gaan opbouwen, maar begonnen met onderdelen inslaan.

Inmiddels zijn de eerste 2 onderdelen binnen:
- Nieuwe Holset HX35
- Deatchwerks DW200 brandstofpomp

De reden dat we voor een HX35 zonder Wastegate zijn gegaan (De HX35W) is omdat de wastegate te krap is volgens veel turbobrickers.

Met die reden hebben we ook een spruitstuk gekocht met een externe Wastegate, zodat we dan sowieso genoeg druk kunnen afblazen. (En misschien wel een screamer-pipe kunnen maken )

De reden dat we voor een DW200 zijn gegaan is simpel, in mijn paarse zit een Walbro 255lph, en die bevalt, maar toen ik die kocht twijfelde ik tussen de DW200 en de Walbro.

Omdat ik nieuwsgierig ben, heb ik dus nu de DW besteld, zodat ik over een tijdje een goede onderbouwing kan leveren over welke mij het beste bevalt.

En dat zullen mensen hier wel weer interessant vinden.

Binnenkort weer een onderdelen -update!

[Afbeelding: 8ac10751a8791df971aa1037f8bd8a30.jpg]

[Afbeelding: 051c9bac7db0304fe9fe8b6b220f28e3.jpg]

[Afbeelding: 3933a591ff7f634d32141ce5edd91922.jpg]

[Afbeelding: d0c284616cf32cdf717c90c07cf9d414.jpg]
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Gaaf, ik ben benieuwd
Antwoord
Das een flinke jongen zo naast het blikje! Ben benieuwd!!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord
Zo, de volgende onderdelen zijn ook binnen. Want met meer snelheid is een upgrade van de remmen geen overbodige luxe.

[Afbeelding: faa9038f1979d854569fb421e3cefc5b.jpg]

[Afbeelding: 4bbac4ada6d806b62e775b69cf7708f3.jpg]

[Afbeelding: 30d574638884067d2f37232567433d7b.jpg]

[Afbeelding: 63d7f2a5959aa97279b93c69e0d39afc.jpg]

4 Zuigerige brembo's van een 300C SRT en Challenger SRT.

Kunnen 35mm dikke schijven in en 350mm groot. We gaan eerst beginnen met V70R remschijven.

Daarnaast moeten we dan andere velgen kopen (17").
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
"Brake harder, go faster"

Mooi spul.
Antwoord
Stond ooit achterop een Peugeot 205 Dimma: "Wer später bremst, fährt langer schnell"

Dus onder dat motto

Helemaal vergeten te vermelden, maar deze 2 ruwe diamanten hebben wij vorige week ook nog opgehaald. Worden rood bekleed met een ruitjes motief in het midden/zitvlak.

Samen met de originele achterbank, zodat het rode interieur weer fris is en toch voldoende comfort en veiligheid biedt.

Beide recaros zijn met uitschuifbare lendesteun en met verstelbare wangen en oppompbare rugzitting. Zitten echt heeeeeeeel fijn.

[Afbeelding: 12c2fcf5c9a2e07b5f1311ba4f79df8d.jpg]
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Mooie upgrades!

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Zitten fantastisch! Had ze in het blauw in mijn mk1 polo sdn ga je ook overmoedig van rijden trouwens omdat je zoveel steun hebt!

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.519 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.174 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)