20 December 2015, 13:27
ik zou voor optie 2 kiezen ongeacht wat andere vinden, dit wil je toch al een tijd. ik denk dat paars zwart en grijs wel een vette combo is.
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
|
20 December 2015, 13:27
ik zou voor optie 2 kiezen ongeacht wat andere vinden, dit wil je toch al een tijd. ik denk dat paars zwart en grijs wel een vette combo is.
21 December 2015, 10:28
ik ga morgen met de kleurenwaaier naar de 245 toe om te bekijken welke kleuren mooi staan met het paars en ben aan het bieden op een mooie oude Skikoffer (Thule 250). Is lekker lang, smal en vierkant. ideaal voor op een 245 dus.
Weet nog niet of ik gewone dakdragers ga gebruiken of met behulp van een paar klemmen zelf 1 maak, zodat de skikoffer dicht op het dak komt te liggen. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
30 December 2015, 22:37
Vandaag verder gegaan met de ombouw van m46 naar m90.
![]() Bak eerst netjes schoongemaakt. Toen even zonder koppeling de bak erachter gehangen om de afstand te bepalen die ik de aluminium stang en schakelstang moest inkorten. Net zoals het M90 ombouw topic zegt, is dat 95mm. ![]() Schakelstang ingekort en gelast. En omdat ik het rijgedrag van mijzelf en mijn broer ken, heb ik hem maar even verstevigd om de lasnaad heen met een mantel. ![]() De aluminium stang gewoon gespalkt met een U-profiel. Toen alles aan de bak gemonteerd, en de bak achter het blok gehangen. Omdat ik nu wel een koppeling er in had zitten, en ik niet meer met een kromme rug wil werken heb ik mijzelf en mijn broer getrakteerd op een versnellingsbakkrik. ![]() Scheelt veel gesjouw! Toen snel begonnen aan het opmaken van de versnellingsbak steun. Heb verschillende manieren overwogen. Toch maar gegaan voor de m90 versnellingsbak rubber. Groot stuk uit de m46 baksteun geslepen. U profiel van 10cm breed, 15cm lang en 3cm diep er op gemaakt, waar ik het rubber in kan laten vallen. ![]() Gat erin voor het rubber ![]() En dichtgelast! ![]() Rubber ligt er zo in: ![]() Aan de onderkant heb ik 2 grote 13mm gaten gemaakt waar ik een ratel door heen kan steken om het rubber mee vast te zetten (uiteraard een nieuw rubber, niet dit vieze ding ![]() Baksteun is zo gemaakt dat de hardyschijf niet hoeft te knikken naar de eerste ophanging van de aandrijfas. Past allemaal zonder forceren. Bak heeft ook nog ruimte met de tunnel. Binnenkort beide steunen stralen en spuiten. Zodat het er definitief onder kan. De adapter van Retroturbo werkt ook mooi: ![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 11:43
Trots kan ik melden, dat de m90 inmiddels definitief op zijn plek zit!
Ging niet helemaal zonder slag of stoot. Bij het demonteren van de m90 onder de 940 vandaan, knapte het aluminium pieletje af dat de pook op hoogte houdt in de tunnel van een 940. Ik heb geprobeerd het uit te boren en een draadeind er in te tappen, maar deze brak af en dus voor een andere oplossing gezocht. Oplossing is gekomen in de vorm van een steun die vastzit aan de versnellingsbak zelf(zelfde als m46). ![]() Is 3mm staal en ik kan er met mijn volle gewicht op leunen en het buigt niet. Dat was namelijk mijn voornamelijkste eis. Want ik wil niet onderweg komen te staan door mijn eigen fout. Alle steunen ook gestraald en gespoten en ze zitter er nu allemaal definitief onder. ![]() ![]() ![]() Nog even gekeken met de aandrijfas en er komt geen "knik-kracht" op de hardyschijf. Het knikken gebeurd door de kruisstukken, dus dat is ook mooi! Even een vraag over de koppeling. Omdat wij nu hydraulisch moeten gaan koppelen, moet ik een leiding gaan maken. Geen probleem alleen ik heb geen idee welke soort "nibbel" ik in de koppelingscilinder moet gebruiken, weet iemand dat? (Ik las M12x1, maar dat vind ik nergens terug) Dan kan ik alle benodigdheden bestellen en wellicht nog wat sneeuw meepakken met de 242 ![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 14:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2016, 14:13 door pieterveenstra.)
M12x1 adapter naar AN3 en dan een AN3 PTFE staalflexleiding nippel er op.
Zie ook: http://volvolvo.nl/threads/16766-1983-24...post348155 Kon zelf geen andere nette oplossing vinden. Ook niet goedkoper.... Ik heb alles besteld bij www.bat-motorsport.de snelle levering en fatsoenlijke prijzen! Kosten waren overigens €40,01 EUR incl. verzenden.
4 January 2016, 14:08
Leuk die oude pook.
Het lijkt er een te zijn uit de optielijst van een 142-gt.
Volvo 142S - 1973
Felix
4 January 2016, 14:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 January 2016, 14:40 door Estoque.)
pieterveenstra schreef:M12x1 adapter naar AN3 en dan een AN3 PTFE staalflexleiding nippel er op. Thx! Waar gebruik jij eigenlijk een extern remvloeistof reservoir voor? Ik ben niet helemaal thuis in het AN3 / Dash04 etc.. Is AN3 een maat voor de koppeling? of is dat het type koppeling? ik wil het eigenlijk net zo als bij jouw auto maken, want dat staat goed en lijkt mijn kant-en-klaar. Zoals ik het nu zie, moet ik de volgende dingen bestellen: 2x - M12x1 zu Dash 4 Adapter (1 gaat in de koppelingscilinder, de ander in de mastercilinder) 2x - PTFE Alu-Fitting Dash 04 (Om de slang op de adapter aan te sluiten) 1x - Dash 04 90graden bocht (Voor bij de mastercilinder, tussen de adapter en de fitting van hierboven) 1x - Staalomvlochten Dash 04 leiding (1m) klopt dit? frox schreef:Leuk die oude pook. Kan heel goed, heb hem uit de magazijnopruiming van Nordicar gehaald. is een originele volvo-pook, maar had zelf verwacht dat hij uit een amazon oid kwam. vond hem mooi en dus toen maar meegenomen, en zo'n lederen pook uit een 940 past gewoon niet in een 240. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 14:41
even een paar dingen toegevoegd aan de post hierboven..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
4 January 2016, 14:47
Estoque schreef:Thx! Niet helemaal. AN3 is Dash 03 (duits he haha...) dus in plaats van dash 04 moet je dash 03 nemen voor alles. AN4 (dash 04) is veel te groot. Dus deze m12x1 fitting: http://www.bat-motorsport.de/Gewindeadap...::319.html en die losse 90 graden bocht kun je weg laten volgens mij. Gewoon een 90 graden Dash 03 naar ptfe alu-fitting.
4 January 2016, 14:48
Thx! Dus voor de rest alles het zelfde? want dan bestel ik het nu gelijk
![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|