Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Over 2 weken begin ik met groot onderhoud van mijn 245. Had ik afgelopen winter willen doen, maar toen was de 242 prioriteit.

Nu wil ik mijn topmounts vervangen, mijne zijn uitgedroogd en als ik aan mijn veerpoot druk en trek, voel ik beginnende speling. Als ik dus over 2 weken mijn veerpoten los haal, is het dan handig om direct andere onderdelen mee te vervangen die ook last hebben van slijtage? Ik heb 2 jaar terug mijn stuurkogels, stabilisator etc dingen allemaal vervangen, maar bovenin de veerpoten niks. ik weet (nog) niet hoe die topmounts vast zitten(kan niet moeilijk zijn), maar wil niet alles loshalen en dan tot de conclusie komen dat ik iets vergeten ben te bestellen.

ik wil namelijk na een week weer rijden(ik heb maar een paar dagen de tijd)

en dan nog een vraag, ik heb gezien dat bij mijn 245, op het plaatwerk boven het schutbord (dat stuk waar je ruitenwissermotor etc tegenaan zit, onder de parafaan) bij mij enige roestvorming ontstaat. (zit zo'n isolatie mat op). Is dit plaatwerk nog nieuw te krijgen? en zo ja, hoe heet dat? wil het graag op voorraad hebben voordat ik het loshaal.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Als je je top-mounts vervangt is het handig dat je veerspanners gebruikt. top-mounts zitten vast aan je schokbrekers en houden de veren op spanning.
Antwoord
Het loskrijgen van de borgmoer is nog een verhaal apart. Ik heb zelf destijds een grabbelbak kwaliteit dop 24 opgeofferd en daar m'n eigen "special tool" van gemaakt.
Antwoord
nick740 schreef:Als je je top-mounts vervangt is het handig dat je veerspanners gebruikt. top-mounts zitten vast aan je schokbrekers en houden de veren op spanning.


Thx voor de tip!

Arn02 schreef:Het loskrijgen van de borgmoer is nog een verhaal apart. Ik heb zelf destijds een grabbelbak kwaliteit dop 24 opgeofferd en daar m'n eigen "special tool" van gemaakt.

ik heb een lasapparaat tot mijn beschikking, zal wel even wat fabriceren Big Grin
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Verzette ringsleutel van hazet past ook, wellicht andere merken ook, dat samen met griptang werkt ook.
Heb zelf de luxe van luchtsleutel + bovenstaande + meer haha.
Kies trouwens voor het beste van de beste met de topmounts, volvo heeft ze helaas niet meer maar monroe wat in mijn ogen een degelijk merk is, is niet heel veel soeps bij mij zijn ze na 20.000km al aan het inscheuren Sad
Mischien als je remslangen wat ouder zijn deze meteen mee vervangen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Remslangen zijn in erg nette staat, zijn toen vernieuwd toen een vorige eigenaar de Wilwoods plaatste.

Lucht sleutel en dergelijke heb ik ook tot mijn beschikking. Het bedrijf van mijn vader zit dicht ivm vakantie, dus heb alle gereedschap karren voor mij alleen Tongue

Tevens heb ik originele topmounts gekocht. Tenminste, Skandix gaf aan dat ze Volvo origineel waren. Ik ga het meemaken welk merk ze zijn, kreeg vanmiddag de mail dat het pakket verzonden was.

Tevens ook een Walbro 255lph intank pomp gekocht voor de 245. Word gek dat ik niet genoeg brandstof aangevoerd krijg.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Dit had ik gemaakt. Werkt prima.

[Afbeelding: 54vbz9.jpg]
Antwoord
Estoque schreef:Tevens ook een Walbro 255lph intank pomp gekocht voor de 245. Word gek dat ik niet genoeg brandstof aangevoerd krijg.

Heeft je huidige pomp wel de goede draairichting?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
geen idee, is volgens mij allemaal nog origineel 2.1 Turbo, dus ga er vanuit dat het goed zit qua richtingen.

De reden dat ik voor een grotere ga, is dat ik de 2e pomp, die onder de auto zit, compleet weg wil hebben. En door de grotere capaciteit van de Walbro ben ik voorzien tot 400pk, niet dat ik dat ooit ga halen, maar het is fijn om te weten dat het kan Tongue
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Zou je dat een beetje willen documenteren hier. Speel met dezelfde gedachte om de in-tank pomp te vervangen voor een pomp met genoeg vermogen en de pomp eronder te laten vervallen. Ding hangt daar ook maar een beetje te rotten en zo.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.332 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 577 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.043 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 656 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.743 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.675 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.396 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.363 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.648 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.325 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)