Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Resistorpack wel geïnstalleerd? Zo enorm ingewikkeld is een 240 kabelboom niet zou je zeggen...
Je kan elke individuele kabel eventueel doormeten met je multimeter op diode stand
Is er ooit gerommeld aan de boom?
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Estoque schreef:Nou, ik heb nu twijfel bij deze kabelboom. en als je wilt uitzoeken waar de fout kan zitten moet je dingen kunnen uitsluiten en een nieuwe of andere kabelboom sluit voor mij dat uit.
Ik ben geen held in electronica, maar vandaag hebben we mijn 245 turbo naast de 242 gezet en de stroom op alle computer-stekkers doorgemeten en daarbij hadden we op een heel aantal stekkers geen stroom, waarbij op mijn 245 wel stroom hadden.
dit geeft dus aan dat er iets niet klopt. vandaar dat we dus de gehele kabelboom weer verwijderd hebben en opnieuw willen beginnen.
@Stevves,
Elbert Bos heeft blijkbaar geen LH2.4 kabelbomen.. jammer.
Hoe moeilijk is de kabelboom van een 93-er polar te gebruiken. Heeft volgens mij niet die stekker op het schutbord die naar het instrumentcluster gaat.! De paar draden die normaliter op de stekker aangesloten zitten moet je toch gemakkelijk traceren en voorzien van een stekker? Ik moet nml zo'n hebben voor iets gelijkaardigs als hier!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Na de tegenslag van het niet starten zijn we begonnen met de kabelboom weer te verwijderen zodat we hem helemaal kunnen doormeten.
Tijdens het meten, kregen we bij poort 18 (groen/wit) geen signaal op de resistorpack. Wat dus zou doelen op een kabelbreuk.
De gehele kabelboom ontleed en toen kwamen we tot de ontdekking dat er ooit aan de kabelboom geprutst is. Er is een "brug" gemaakt tussen een aantal kabels die weer maar een stekker liepen. Die stekker hebben wij nooit aangesloten omdat we die niet nodig hebben in een 77er 240.
Er was dus nooit een circuit naar de injectoren toe.
Naar deze groen/witte kabel zijn er nog 4 kabels onderbroken. Dit is duidelijk niet origineel want de kabels zitten met tape aan elkaar.
Deze stekker gaat er dus nu tussenuit en we solderen weer alles zoals het origineel hoort.
Misschien heeft er op de 240 een startblokkering gezeten of een LPG dampgas systeem, iets wat de brandstof pomp en injectoren uit moest schakelen.
En weer door!!!!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Vergeet je de resitorpack niet? Of heb je 850 turbo injectoren?
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Die had ik er al tussen gesoldeerd, de eerste keer. dus komt goed!
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Gisteren naar Cars and Coffee Twente geweest, erg leuk evenement met hele diverse auto's.
Als je met al die mensen praat heb je toch wel snel zin om al die kleine dingen aan te pakken on de auto weer netter te maken.
Zoals de spiegels, stoeprandschade aan de velg, lak bijwerken.
Maar dat is financieel nu even onhaalbaar.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
De grille eindelijk vervangen voor het zo goed als nieuwe exemplaar. Grille is zwart gedipt, logo is nieuw.
Toch een heel stuk netter dan het oude neusje
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Stoer smoelwerk zo! Grille is erg netjes geworden met die plastidip! Waar hebbie t logootje op de kop getikt?
Nog een keertje reflector bijrijderszijde?;-)
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Logo heb ik via eBay gekocht, was een bieding. Ik moet MN reflector indd nog een keer vervangen, maar dat is een punt heel laag op de prioriteitenlijst.
Wil MN hele bumper en alle plastic delen weer netjes maken. En zit eraan te denken om de lip vooraan wat te verlagen met behulp van een 940 lip, maar of dat haalbaar is in combinatie met het behoud van mijn mistlampen
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo