Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Puzzeltje valt in elkaar zo langzamerhand. Ben benieuwd hoor.
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Graag gedaan Rutger. We hebben zo allemaal een soortgelijke hobby dus elkaar hier en daar helpen hoort daar bij! Leuk om je de hand te schudden en je paarse mirakel van dichtbij in real life te zien! Succes met de spullen, gaat de goede kant op zo!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Advies: zorg dat je de carterpan met vloeibare pakking bevestig. Is niet eenvoudig om die hele rand lekvrij te houden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
En de flametrap wegflikkeren anders zeikt de olie langs diezelfde pakking.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Hoe heb jij de carterventilatie gedaan Dennis?
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
citaat: "Ook even de carterpan eraf getrokken en het blok van binnen bekeken. Ziet er allemaal zeer netjes uit."
idd !! Totaal geen zwarte meuk. Die heeft keurig z'n oliebeurtjes gehad...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
@DennisvdB,
wat bedoel je met een Flametrap?
@Skidje
Ik wil een originele pakking gebruiken voor de carterpan en dan in de hoeken versterken met vloeibare pakking(doe ik ook bij de klepdeksel-pakking in de hoekjes). zo moet hij wel dicht worden.
@Stevves
ingelijks!
zoals ik gisteren ook al zei, het valt mij op dat de volvo-verkopers op marktplaats bijna altijd nette mensen zijn. in tegenstelling tot de Opel Kadett C wereld waar ik ook een beetje in zit, dat zijn 9 van de 10 keer mensen die buiten lopen te frituren met het ongemaaide gras tot knie-hoogte.. (beide gevallen zelf ervaren!)..
@Edwin,
ik was ook blij verrast, vorige eigenaar van dit blok claimde dat hij 360dkm had gelopen. voor die km-stand vind ik hem ook netjes.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
26 November 2014, 16:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 November 2014, 16:55 door Reuvers.)
Goed bezig, en blok ziet er ook keurig uit!!
ps
Estoque schreef:@DennisvdB,
in tegenstelling tot de Opel Kadett C wereld waar ik ook een beetje in zit, dat zijn 9 van de 10 keer mensen die buiten lopen te frituren met het ongemaaide gras tot knie-hoogte.. (beide gevallen zelf ervaren!)..
hahaha
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Estoque schreef:@Skidje
Ik wil een originele pakking gebruiken voor de carterpan en dan in de hoeken versterken met vloeibare pakking(doe ik ook bij de klepdeksel-pakking in de hoekjes). zo moet hij wel dicht
Ik neem sinds dat die van de 245 nog altijd drupt een pakking aan beide zijdes ligt ingesmeerd met groene curil. Die blijft vloeibaar/flexibel en dicht goed af.
Suc6
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Curiel, dat is een mooi goedje!
@Reuvers,
er zijn ook wel nette mensen in de Kadett C wereld(ik zelf

), maar het gros is toch wel het stereotype Corsa GSI met Petje rijder en tattoo op een willekeurige onderarm en een tribal op de vriendin dr kont.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo