Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Tijd voor een update met plaatjes:
De B230FK zit nu eindelijk in de 242:
Toen maar begonnen met het plaatsen van het andere vliegwiel en de koppeling:
M46 + aandrijfas gemonteerd:
Intercooler + Koeler + Dynamo gemonteerd:
Nu bezig om een locatie te vinden voor de LMM, denk dat de ruitenvloeistof-tank maar moet wieberen..
Toen kwam ik een foto op facebook tegen van mijn eerste Volvo tegen(carbagerunner). werd weer verkocht.
(hij was een stuk lelijker bij ons

)
Tevens een G80 Locker aangeschaft, gaat helaas niet meer lukken om die voor Februari te monteren, maar voor de toekomst ligt hij vast in de stelling. moet ook nog een 1031 as vinden.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Mooi stukje techniek ingebouwd! Netjes!
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Net werk Rutger! Sehr gut aus! Wat voor uitlaat komt onder deze te hangen?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Ik zoek nog een downpipe van een 240. Mag lelijk zijn, maar dan wel 1 met lambda sonde. Anders pak ik de 940 downpipe en pas ik die aan.
Daarna gaat de pijp recht naar achter en naar de zijkant (voor de carbagerun). Later gaan we het netjes maken met dempers etc.
Daarna wss 2,5" naar achter. Willen wel boven de achteras vanwege de bodemvrijheid.
We willen meedoen met de 8 uur van Hellendoorn, dus veel offroad etc
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Estoque schreef:Ik zoek nog een downpipe van een 240. Mag lelijk zijn, maar dan wel 1 met lambda sonde. Anders pak ik de 940 downpipe en pas ik die aan.
Daarna gaat de pijp recht naar achter en naar de zijkant (voor de carbagerun). Later gaan we het netjes maken met dempers etc.
Daarna wss 2,5" naar achter. Willen wel boven de achteras vanwege de bodemvrijheid.
We willen meedoen met de 8 uur van Hellendoorn, dus veel offroad etc
B21et DP heeft geen bus voor de lambda. Maar past volgens mij wel goed op dat blok van jou mits de turis.een conische aansluiting heeft.
Die van de 940 heeft wel de bus maar moet wel verzaagd/gelast worden om passend te krijgen in een 240.
Heb nog wel een b21ET uitlaat liggen in bruikbare toestand met te kleine eind-demper. Zie dat je ook niet onder de as doorwil dus blijft alleen het stuk tot uitgang middendemper als interesaant over voor jou.
Succes met je project en doe de olie er maar alvast in!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Een downpipe van een b21ft zou nog een optie zijn. Die zijn wel lambdageregeld.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Ik denk dat ik gewoon begin met het inkorten van de 940 pijp. Is op korte termijn haalbaar en kost niets. Ik ken wel iemand die me het mooi kan dichtlassen..
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Je kan toch zo een bung er in lassen? M14x1,5 volgens mij...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
m18x1.5. Zo gehaald bij hydrauliekboer of betere (industriele) ijzerwarenzaak. Ik meen dat de moer van een 240 stuur ook die maat heeft, bepaalde Transit wielmoeren ook.
is idd zo gelast. als het dichter bij was zou ik zeggen kom ff langs! zo gefixt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
*Pats modus aan*
*Pats modus uit*
als alles draait zoals het hoort daar maar eens mee beginnen.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo