Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo
Inmiddels sinds de verandering van LPG naar Benzine zo'n 7000km afgelegd. Hij zuipt me wel arm, maar daar heb ik inmiddels wat op gevonden. een 2e baan erbij Big Grin. (Hiervoor werkte ik enkel op de zaterdagen in de Carwash, en nu ontwerp ik part-time autoteller-clusters voor de duurdere automerken in de wereld)

mocht de oldtimer-regeling ooit weer verandert worden, dat LPG weer goedkoop in te bouwen is, dan nog komt er nooit weer lpg in mijn Volvo. Hij loopt heerlijk en vooral een stuk mooier dan voorheen. Hij verbruikt minder olie en het blok is veel soepeler dan voorheen.

Inmiddels zit ik toch weer te denken aan de volgende modificaties, en dan op het gebied van interieur. Hoewel ik mijn 850-stoelen heerlijk vind zitten, en al verlaagd heb. kan ik nog niet makkelijk koppelen, ik heb "te lange" benen voor de volvo. ik kom constant met mijn benen onder het stuur als ik de koppeling weer op laat komen.

Om toch mijn beenvrijheid te kunnen krijgen, heb ik het volgende bedacht:
- Mooie recaro-kuipstoelen met een eigen gemaakt frame, zodat de stoel nog iets lager kan, en verder naar achteren.
- Het monteren van een QSP-naaf en stuur(vlak) en dan de ruimte op te vullen met en stuurnaaf-verlenger.

Met kuipstoelen bedoel ik dan niet van die hardcore-race-kuipen, maar gewoon verstelbare recaro stoelen die wel nog kunnen werken met de originele gordels.

Foto van de stoelen die ik in gedachten heb:
[Afbeelding: %24_85.JPG]

Tevens zit ik ook na te denken over een Blow off Valve. De originele doet z'n werk prima, maar ik vind de *Pffsh* te zacht. dus daar moet een grotere op Big Grin. heeft iemand hier al eens een externe aftermarket BOV geplaatst? en zo ja op welke locatie plaatsen jullie hem dan? en welke BOV is geschikt?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Estoque schreef:Inmiddels sinds de verandering van LPG naar Benzine zo'n 7000km afgelegd.

Als je in drie maanden 7000 km rijdt en van plan bent dit te blijven doen, had je dan niet beter de LPG er in kunnen laten zitten?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Nee, momenteel heb ik vertraging opgelopen met mijn studie en werk ik aanzienlijk meer dan normaal. normaal rijdt ik slechts zo'n 200km per week.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Iemand enig idee met betrekking tot mijn eerder gestelde vraag over een Blow off Valve?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik heb geen BOV, het geluid van het afblazen van de wastegate is veel mooier en harder dan zo'n Subaru-geluidje.

Maar mocht je willen, ik heb nog wel een vlamnieuwe Forge BOV liggen.
Antwoord
mijn B230FK met standaard 13c klinkt ook best hard met 0,9 bar en sportfilter... Dat laatste helpt in ieder geval voor het geluid!
245L VAN
Antwoord
Ik vind het geluid wat hij nu produceert wel erg mooi, maar ik had het graag wat luider gehad (ik moet mensen die in de auto zitten erop attenderen dat ze moeten luisteren Tongue)

@Dennis, Ga je zondag ook naar de Elandrun?
Als je gaat, schrik dan niet als er zondag iemand onder je auto ligt te kijken naar je dubbele stabi-setup achter. want dat wil ik ook nog hebben want ik krijg de volvo niet dwars..
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Hele tijd niets van mij of mijn volvo laten horen, maar tijd voor een vraag.

Gisteren reed ik naar mijn kamer in Arnhem via de A1 en A50. toen ik van de A1 de A50 wou opdraaien (ik reed gewoon 120 in de Electrische Overdrive). De OD uitgeschakeld en toen wou ik van de 4, naar de 3e versnelling. maar de bak haperde. Ook naar de 2 schakelen wou hij niet en terug naar de 4 ook niet. Toch maar in de 3e versnelling geramd en toen hoorde ik een raar piepend geluid vanuit mijn bak. Direct een parkeerplaats opgereden en daar geprobeerd te roeren in de bak. na een tijdje wou dit weer en kon ik elke versnelling weer eenvoudig selecteren.

Ik ben uitgestapt en de auto liep nog(in z'n vrij). Als hij gewoon in de vrij staat, hoor je hem janken, en als ik de koppeling intrap, dan verdwijnt het jankende geluid (dus concludeer ik dat het de bak is)..

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoelang gaat zoiets nog goed? (ik moet namelijk nog 100km rijden naar huis). Is het enkel het druklager of is de gehele bak naar z'n grootje? (zou een mooi excuus zijn om over te gaan naar een M47 5-bak ipv de M46 die ik nu heb.

En past een aandrijfas van een M46 gewoon op een M47 (ivm met de Overdrive) of moet ik ook een M47 aandrijfas vinden?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Je druklager zou ik verdenken als ie ging janken als je de koppeling intrapt. Bij is het tegenovergesteld. De bak stopt met janken omdat je ontkoppelt, maar dan belast je het druklager juist. Wellicht lager van de ingaande as, omdat ie giert tijdens stilstaan. De m46 bak schijnt niet heel moeilijk te zijn, wellicht kun je het lager vervangen.

Vwb m47, ik weet niet hoeveel pk je nu maakt, maar de m46 is een stevigere bak dan de m47. Alleen zuinig zijn op je overdrive. De aandrijfas van een m47 is ook langer inderdaad. Dus daar zou je ook een andere voor nodig hebben.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Ja ik gok zo rond de 225pk, en ik merk dat de M46 het al niet heel prettig vind.
Ik wil eigenlijk naar een M90, maar dat is niet zo 1,2,3 te regelen met mijn studenten-budget..

ik wil de bak sowieso wisselen. De synchromesh-ringen zijn al niet al te best meer..

Wat bedoel je met de ingaande as? en welk lager is dat?
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.455 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 593 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.519 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.141 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.174 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.195 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.266 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.057 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.017 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)