Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2014
Goede dag,
Op mijn Volvo zitten slotbouten van McGard. Deze zijn origineel via Volvo geleverd. Echter blijkt, nu de banden verwisseld moeten worden, dat deze versleten zijn er er met de speciale bijbehorende elementje er niet afgaan. Nu hoor je van de ÃÃn dat ze eraf gelast moeten worden, de andere garage zegt dat 't desnoods eraf geslepen moet worden? Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren?
Alvast bedankt!
G. Damen
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Tja, daarom dus nooit gebruiken. Lassen zou mijn gok zijn. Slijpen kan altijd nog, maar gaat ie velgen kosten. Lassen ook trouwens, zullen wel opnieuw gecoat moeten worden erna.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Je hebt toch ook van die dingen, lijken op de slotjes zelf, die zich met tandjes/groeven vastbijten in de kop. En dan hopen dat de bouten niet mega vastgerateld zijn met de luchttol...
ps je hebt de handigeste gebruikersnaam gekozen voor het geval je veel spam wilt ontvangen.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
en anders misschien idee om de complete ophanging los te makenzodat je de klauw los hebt weet niet of je vanaf de achterkant iets kunt proberen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Weet niet hoe hard die slotbouten zijn, eventueel zou je nog kunnen proberen te boren. Dat is erg arbeidsintensief, maar ik weet niet hoeveel je velgen je waard zijn.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Heb je al gegoogled eigenlijk:
[video=youtube;ACoMtUa4U1Q]http://www.youtube.com/watch?v=ACoMtUa4U1Q[/video]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nog een van de McGard bouten:
[video=youtube;Bq77uKSMU6M]http://www.youtube.com/watch?v=Bq77uKSMU6M[/video]
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Volvo 142 B23 schreef:Tja, daarom dus nooit gebruiken.
Crap! Mijn velgen zitten op moment (11 kilo) en gaan altijd los, ook de slotbout waar een afdekkapje overheen zit.
Groeten van Frans
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
bij goed vastzittend spul las ik er meestal iets op. met tig kan dat heel precies en gaat dat niet ten koste van de velg.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ook hier een keer 1 slotbout die onmogelijk los wilde.
Volvo garage kreeg hem er niet af en had als enige optie de velg eraf flexen. (kosten: paar 100 euro)
Toen maar even naar de euromaster geweest, en ook met hun zwaarte luchtsleutel geen resultaat (16 bar en weet ik hoeveel 100-en Nm).
Uiteindelijk hebben ze er een dop met links draad die zich in de kop vastbijt op gezet en zo losgedraaid.
Kosten: "doe maar wat voor de koffie"
Slotbouten liggen nu in de sloot, wat een pokkedingen.