11 March 2014, 22:57
Het lek is uiteindelijk boven water: koppakking was lek. De kop eraf, gevlakt en nieuwe koppakking ertussen geplaatst bij Timen Smit. Een paar plekjes waren al aangevreten door koelvloeistof, precies op tijd met
vervangen en vlakken. Meteen nieuwe thermostaat geplaatst en kleppen gesteld.
Ook nog even de lekkende keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak vervangen en het beest loopt weer als een tiet. Ook na een koude start meteen op vier cilinders.
Vanmorgen klein stukje 180 km/u op de teller op de snelweg door Friesland (met de airco aan), ik had nog gas over. Dit haalde ik voorheen niet. Ik ben weer helemaal blij met mijn 245.
vervangen en vlakken. Meteen nieuwe thermostaat geplaatst en kleppen gesteld.
Ook nog even de lekkende keerring van de uitgaande as van de versnellingsbak vervangen en het beest loopt weer als een tiet. Ook na een koude start meteen op vier cilinders.
Vanmorgen klein stukje 180 km/u op de teller op de snelweg door Friesland (met de airco aan), ik had nog gas over. Dit haalde ik voorheen niet. Ik ben weer helemaal blij met mijn 245.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2